• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Namaste84

Hej vet inte om rätt tråd men hoppas på lite hjälp och stöd ???? Jag är 36, har fått veta att jag är väldigt fertil och har överaktiva äggblåsor. Har aldrig haft koll på min lutealfas så vet inte. Tog ut min p ring i oktober. Efter det haft cykel på 26-28 dagar. Får ont vid ägglossning, min fundering är att smärtan är värst då äggblåsorna växer till sig inför ägglossning. Låter det rimligt? Hade ont på båda sidor söndag- tisdag sen avtog det ngt. Hade sex tre ggr torsdag kväll. Jag hoppas på att vara gravid nu. Och undrar vad ni tror om möjligheten? Läst att en ny studie visar att lutealfasen är 12,4 dagar i snitt och inte 14. Min mens borde komma ca 11 mars.

Nu har jag molande huggande och stickande känsla på lite olika ställen. Hört också från en BM att ägget kan leva i upp till två dygn? Flesta säger ju 1, men kan det bero på kvaliteten på ägget?

Så tacksam om någon kan och vill svara mig <3

• Anonym (Nixti90)

Jag plussade precis!! Kan knappt tro det.. har BIM på Torsdag 5/3 så är på dag 25 av min 28 dagars cykel. Tänkte dela med mig av vad jag har känt hittills och vilka test jag använde.

Jag hade ÄL mellan 20:e och 21:a Feb. Hade sex 1gång 18:e och 2ggr natten till 20:e så 1 dag innan. Inget på själva Äl dagen.

Sen dess har jag haft lite småvärk i äggstockarna men annars väldigt lugnt. Den 26:e Feb (5dagar efter ÄL) fick jag ömma bröst vilket jag alltid får exakt den dagen annars. Så trodde det va kört. Sen har de bara blivit ömmare för varje dag. Men bara brösten, inte bröstvårtorna.

Plussade idag efter att väntat 4 h med ett testa tidigt från tento och ett vanligt gravtest sticka från testlagret. Det från testlagret va knappt synbart men det syns och det testa tidiga var ett rött helt klart synbart sträck. Synd att man inte kan se bilder här på fl hade visat annars.

Är i chock. Trodde det skulle vara negativt. Sååå glad just nu efter att försökt sen i Juli 2019.

• ESemlan84
    Anonym (Nixti90) skrev 2020-03-01 13:05:24 följande:

Jag plussade precis!! Kan knappt tro det.. har BIM på Torsdag 5/3 så är på dag 25 av min 28 dagars cykel. Tänkte dela med mig av vad jag har känt hittills och vilka test jag använde.

Jag hade ÄL mellan 20:e och 21:a Feb. Hade sex 1gång 18:e och 2ggr natten till 20:e så 1 dag innan. Inget på själva Äl dagen.

Sen dess har jag haft lite småvärk i äggstockarna men annars väldigt lugnt. Den 26:e Feb (5dagar efter ÄL) fick jag ömma bröst vilket jag alltid får exakt den dagen annars. Så trodde det va kört. Sen har de bara blivit ömmare för varje dag. Men bara brösten, inte bröstvårtorna.

Plussade idag efter att väntat 4 h med ett testa tidigt från tento och ett vanligt gravtest sticka från testlagret. Det från testlagret va knappt synbart men det syns och det testa tidiga var ett rött helt klart synbart sträck. Synd att man inte kan se bilder här på fl hade visat annars.

Är i chock. Trodde det skulle vara negativt. Sååå glad just nu efter att försökt sen i Juli 2019.

Vad roligt, stort grattis!
  • Anonym (Nixti90)

Tog bisolvon några dagar innan ÄL och på ÄL dagen :) tabletter 1-2/dag. glömde skriva det.

• Hae90
    Anonym (Nixti90) skrev 2020-03-01 13:05:24 följande:

Stort grattis :) jag har också bim på torsdag, tror jag plussade svagt imorse :o
  • Anonym (Nixti90)
    ESemlan84 skrev 2020-03-01 13:15:26 följande:

Vad roligt, stort grattis!

Tack så mycket!! :)
  • Hundochkatt
    Mammaresan skrev 2020-02-29 22:28:28 följande:
    Jag ska också testa imorgon.. igen! Om inte mensen kommer tills dess. Håller tummarna för dig! Hoppas du delar med dig hur det gått för dig imorgon. :D
    Tyvärr negativt men det är väldigt tidigt så hoppet är fortfarande kvar :) Hur har det gått för dig? 
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-02-29 23:04:37 följande:
    Jag ska också testa imon. När har du bim? Håller tummarna för oss alla som testar<3
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-03-01 10:12:20 följande:

Tog precis ett testa tidig är på bim -5/-6 idag och det va negativ.Man blir så ledsen och arg, när man försöker med allt möjligt och tror att det verkligen satt sig då vi prickat in bra med äl denna månad och jag känt lite symtom. 5e misslyckade försöket verkar det bli:(

Jag har BIM typ 5-6/3 tror jag så det är fortfarande tidigt. Testade också negativt imorse. Va inte ledsen än! Min förra graviditet tog jag också ett tidigt test typ 6 dagar innan och det var blankt, trots symptom. Sen på BIM-dagen var det bara ett svagare streck så än så länge tycker jag att man inte ska bli ledsen. :) Håller alla tummar och tår för oss alla! 

• me31

Tog ett test igår kväll. Negativt. Appen säger att jag har BIM den 6/3 men jag tror snarare på 4-5/3. Känner av äl väldigt tydligt. Känner hur allt hopp försvann igår fast att jag vet att det är tidigt men börjar kännas som mensvärk. Det verkar som att även försök 19 misslyckats. Vi är väldigt nära på att ge upp och lägga ner detta nu. Det gör så ont i mig att jag inte kan ge min dotter ett syskon. Hon som pratar om det varje dag. Detta krossar mitt hjärta fullständigt.

19 försök har varit helt outhärdligt.

• Alchme

Stort grattis till alla som testat positivt. Och bon courage till er som inte plussade.

Jag har BIM 6/3 eller 7/3 och vill verkligen testa nu. Men ska vänta tills på onsdag, har ett Tento testa tidigt som väntar på att bli använt..

Svar på tråden BIM mars 2020