• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Louiseo
    Maily skrev 2020-03-01 20:28:04 följande:
    Yep jag är på vad som borde varit ÄL+5 och har bara fått neg på äl-tester och tempen stiger inte så blev nog ingen äl alls den här mån :( Så trist...
    Inte ens äl. Det är inte kul! Det måste vara otroligt frustrerande <3 Brukar du ha "ojämn" äl?? 
  • Louiseo
    Tjoo91 skrev 2020-03-01 20:35:24 följande:
    Har oxå börjat få mörka flytningar som jag alltid brukar få innan mens. Dock kom flytningen mycket tidigare denna gången än vad den brukar. Väntar min mens på torsdag men tror den kommer tidigare än så. Känns därför som att det är ganska kört denna månaden. Känns väldigt frustrerande detta, nästa försök blir vårat 8:e :/
    Exakt samma här ju! att allt drog igång mycket tidigare. Jag tycker det varit tvärtom hittills under tiden vi försökt att jag snarare väntat in mensen någon dag extra. Nu vill man ju nästan bara att mensen ska starta ordentligt så man vet till 100% att det är kört. Då kan man deppa, gå vidare och börja "planera" för nästa försök. 

Styrka till oss <3
  • Anonym (Uppgiven)
    Louiseo skrev 2020-03-01 20:37:22 följande:

Åh, typiskt! Förstår precis! Fast det är bara 1 mindre försök än oss och jag tycker det är väldigt tufft emellanåt. Men som sagt du har några dagar kvar så än är det inte för sent denna gång ju. Jag ska hålla tummarna för dig <3 

Har ni bokat utredning? Vi har försökt ett år i april. Vi sa att vi ger det över sommaren iaf så bokar vi in ett möte i augusti om inget hänt då :/ 

Tack för din medkänsla, håller tummarna för dig med framöver! Ja vi bokade nyligen och fick en tid i slutet av april (är kvinnan över 35 erbjuds man utredning redan efter sex månader). Känns skönt att ha en tid, nu går jag mest runt om undrar om något är fel. Eller vad som är fel. Låter klokt att ni gjort upp en plan vad gäller utredning, men hoppas förstås att det inte blir nödvändigt.
  • Louiseo
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-03-01 21:39:14 följande:
    Tack för din medkänsla, håller tummarna för dig med framöver! Ja vi bokade nyligen och fick en tid i slutet av april (är kvinnan över 35 erbjuds man utredning redan efter sex månader). Känns skönt att ha en tid, nu går jag mest runt om undrar om något är fel. Eller vad som är fel. Låter klokt att ni gjort upp en plan vad gäller utredning, men hoppas förstås att det inte blir nödvändigt.
    Det gjorde ni rätt i tycker jag. Är du över 35 så ska du ju inte vänta längre. 

Jo men samma här. Jag undrar om något är fel, i så fall vad, eller om vi gör fel på något sätt. Typ ligger för lite eller något! Man vet ju inget och blir osäker. 

Tack! Jag håller verkligen tummarna för oss båda <3 
  • Nathiis

Hejhej ! Hoppar in här eftersom februari inte gav önskat resultat ^^ Har enligt natural cykles ÄL 8e Mars och Bim den 19e (:

Andra försöket med syskon till vår tös !

• Mammaresan

Blir nog först in först ut för min del i den här tråden. Negativt test idag och jag har passerat BIM med flera dagar, rör mig mot 1 vecka nu imorgon. Grattis till er som plussat och håller tummarna för er andra! Jag hänger i apriltråden, kikar kanske in här ibland men kanske ses vi igen i nästa tråd. Annars stort lycka till!

• Staus

Okej, gjorde ett tidigt test idag. Negativt så klart.

Jag vet inte, men det känns så otroligt tråkigt.

Ni vet känslan av att tappa hopp, börjar googla infertilitet osv.

Andra försöket och BIM nu på fredag om allt stämmer i appen.

Bisolvon fungerade inte på mig heller. Känner mig bara pms'ig och nedstämd.

Grattis till alla och ser fram emot en april tråd ????.

Däremot tänkte jag... kan vi inte samla in alla tips och råd?

Googlar som galen hur man kan göra, men om vi samlar alla tips här istället?

• Jojjo87

Enligt min app och beräkning så har jag äl om 3 dagar.

Ser ju ut att stämma enligt äl-stickorna!

Bonusdottern är hos sin mamma i veckan så vi kommer ha endel lugna kvällar framöver så förhoppningsvis kan vi tajma Äl. :)

• Anonym (Swich)
    Staus skrev 2020-03-02 07:54:33 följande:

Okej, gjorde ett tidigt test idag. Negativt så klart.

Jag vet inte, men det känns så otroligt tråkigt.

Ni vet känslan av att tappa hopp, börjar googla infertilitet osv.

Andra försöket och BIM nu på fredag om allt stämmer i appen.

Bisolvon fungerade inte på mig heller. Känner mig bara pms'ig och nedstämd.

Grattis till alla och ser fram emot en april tråd ????.

Däremot tänkte jag... kan vi inte samla in alla tips och råd?

Googlar som galen hur man kan göra, men om vi samlar alla tips här istället?

Vill tipsa om rosenrot och SMEP metoden. Funkade på första försöket förra gången för mig. Kör det den här månaden i vårt första försök för att få en bebis till :)
  • Hae90

Man kan inte klura ut hur man kan få bilder att funka att ladda upp va? .. Hade behövt era råd!

Svar på tråden BIM mars 2020