• Nykär15

Bim Maj 2020

ESemlan84 skrev 2020-05-15 09:54:57 följande:

Var tvungen att åka och köpa ett testa tidigt test idag. Och även ett svagt streck syns där, helt i chock. Efter det svaga strecket igår började jag ta Lutinus och Trombyl då jag fått det utskrivet tidigare pga två missfall förra året. Har inte vågat berätta för sambon än. Har ett digitalt cb hemma. Får se om jag vågar ta det imorgon!

Åh jag ser! Grattis! Smög med för sambon tills det digitala visade :)

Tar med Lutinus och Trombyl. Ska få ta blodprov för hcg-utveckling nästa vecka. Såååå nervös och rädd för dåliga siffror...har BIM i morgon och vill ju helst se jättestarkt test!
  • Nykär15
    Tobice skrev 2020-05-15 10:07:47 följande:

Hej allihopa!

Sitter och skakar nu och gråtit massor. Jag har BIM 18 maj och har gått med molnande värk i magen sedan ÄL. Har verkligen plågat mig själv och väntat på att testa. Idag tog jag mitt test från clearblue och detta är resultatet.

Är så himla rädd att det ska vara spökstreck så jag vågar typ inte vara glad. Jag har berättat det för min sambo och han är överlycklig men avvaktade han med. Strecket är där men är inte så synligt.

Jag kissade imorse och sparade kisset i kylen (skulle ha möte så jag hann inte testa då) det stod där i cirka tre timmar..

Snälla hjälp! Vad tror ni?

Det är inget testa tidigt test utan ett vanligt graviditetstest.

Tydligaste plus jag sett på länge på CB, stort grattis, du är helt klart gravid!
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-15 11:57:02 följande:

Om min ÄL utevlev förra månaden, kommer jag få en ny nu denna månad , innan en blödning? Tänker om inget ägg släppte så kan väl inte någon mens komma, eller?

Det brukar komma en mer sparsam blödning när ÄL uteblir, vilket den gör 1-2 gg/år för fertila kvinnor. Ibland kan man behöva putta igång en blödning med läkemedel så kroppen hoppar igång igen. Sist jag tror min ÄL uteblev så kom mensen först en vecka senare och var mycket mindre.
  • Nykär15
    Enwo skrev 2020-05-16 07:50:40 följande:

Hade ett digitaltest hemma.

Känslan igår var rätt. Det här är helt otroligt. Efter så många år.

Nu hoppas jag av hela mitt väsen att det här går vägen!

Jag önskar er alla lycka till!

Stort grattis, vad fantastiskt!!!
  • Nykär15

[quote=80405632][quote-nick]Cykelstöld skrev 2020-05-16 09:13:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Tydligt positivt!! Stort grattis!!

• Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-16 13:40:40 följande:

Nu kom mensen, 11 dagar sent... blev inget denna månad heller då =(

Men ändå skönt så du vet var du befinner dig! Hoppas det blir en fin cykel med bra äl för dig nu!!
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-16 14:57:15 följande:

Jo synd bara att jag inte hann få min progesteronkräm; fast den kanske man börjar med senare, någon som vet? Vart osäker nu, kommer min ÄL att flytta på sig nu tro? Har börjat ta bidrottninggele nu också i hopp om bättre/starkare ÄL.

Fy vad jag längtar efter en liten nu! Vet inte varför jag har känslan av att jag aldrig mer kommer plussa?! Kanske för att helt plötsligt tar det tid att bli gravid =(

Jag tar bara progesteron EFTER äl, hört vissa säga före men skulle själv inte göra det förrän man vet äl garanterat är över. Hoppas bidrottninggelé är bra då!

Ja när det tar tid känns det sjukt hopplöst i början, sen blir man tyvärr van :(
  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-05-18 09:50:41 följande:
    Så här fick jag i morse på bim-2, måste väl räknas som lagom starkt när det är två dagar kvar till bim?..
    Grattis! Ser ut som ett fint och lagom starkt test för tiden Glad
  • Nykär15
    123fjäril skrev 2020-05-18 22:46:30 följande:

Alltså så svårt det här är på Äl +8-9, negativ test imorse men mår verkligen inte bra, molvärk i nedre delen av magen, trött och känner mig inte som vanligt hoppas såklart att det beror på + som bara inte syns ännu men annars måste jag vara sjuk och då ska man ju absolut inte jobba i nuläget...

Tempen ligger dock bara på 37,4 (höger än vanligt men inte feber), ingen hosta, snuva, halsont eller något sådant basta en stark olustkänsla

Så hade jag med vid den tiden, fick mitt positiva på äl+11. Min temp ligger fortfarande närmare 38 och är inte sjuk, är v 4+3 idag <3

Håller tummarna för dig att det är samma för dig!
  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-05-19 06:25:38 följande:

Är du med i någon grupp för gravida på fb?

Jag är med i BF Januari 2021 :)
Svar på tråden Bim Maj 2020