• Nykär15

Bim Maj 2020

Matildaa2020 skrev 2020-05-08 08:49:42 följande:

Nej att få en liten blödningen behöver absolut inte innebära att man inte är gravid. Jag tror bara inte att det är just nidblödning så sent:)

Man får tro vad man vill, men ägget kan ju fästa så sent beroende på när äl verkligen blev av. Alla har inte stenkoll på det och det är ju bara genom provtagning efter äl man verkligen kan veta vilket få gör om man inte är under utredning. Men snart vet hon ju vad det kan ha varit! Som jag skrev brukar positivt uppträda 3-4 dagar efter en nidblödning, så isf ser hon log inte så tidigt som söndag, men kanske måndag om mensen inte kommer.
  • Nykär15
    Kidrauhl skrev 2020-05-08 11:39:46 följande:

Tog sig på första försöket!

Wow! Grattis!!
  • Nykär15

Jag äter folsyra, E-vitamin och 2 tabletter Mitt val kvinna sedan 1,5 månad, jätteviktigt boosta innan en ev graviditet med iaf folsyra ja.

• Nykär15
    Anni89 skrev 2020-05-09 20:24:20 följande:

Jag får ta tillbaka mitt inlägg - det blev ingen mens! Jag fick lite lite blod på pappret redan torsdag eftermiddag och det fortsatte under gårdagen. Jag brukar få så dagen innan det börjar blöda på riktigt så jag tog för givet att det var början på mens då det var äl+14 igår. Men idag (lördag) har det slutat, det har inte kommit något alls! Så jag har fortfarande chans denna månad :D

Är du så långt efter äl borde du väl ta ett test? ;)

Skönt ha koll på om mensen strular med ju och notera det ifall det inte skulle bli nåt plus?
  • Nykär15
    Anni89 skrev 2020-05-09 21:42:31 följande:

Ja det får bli till att köpa test imorgon!

Ja precis, helt rätt. Då detta är första cykeln jag testar och tempar så har jag inte koll ännu på lutealfasen, så tyvärr svårt för mig att veta vad som är normalt och inte..

Den är sällan längre än 14 dagar, däremot kan äl inträffa sent efter första mensdagen för vissa :) så testa du!
  • Nykär15
    Jensan88 skrev 2020-05-10 08:00:56 följande:

BIM idag och ingen mens i sikte. I veckan fick jag någon så otrolig molande värk (äl+10) och jag var säker på att mensen var på g. Men icke. Efter det har jag bara känt lite stickningar i bröstvårtorna och jag har fortfarande hög temp i vad jag normalt sett brukar ha. Jag känner mig inte alls gravid men när bör man testa? Måste det alltid vara morgonurin?

Är du på BIM kan du testa närsomhelst på dagen :)
  • Nykär15

ÄL+9 idag och negativt :( men tar nytt i morgon, men rätt säker på att det inte blev nåt denna gång, inga känningar likt de jag brukar ha före plus :(

• Nykär15
    Mikkans skrev 2020-05-10 11:21:54 följande:

Testade äl+10 och väldigt negativt. Så nu inväntar jag mens typ i dag eller i morgon :/

Trist, samma sits då...ledsamt vänta in mensen några dagar :(
  • Nykär15
    Steeph skrev 2020-05-11 08:03:21 följande:

Hoppar in här! Provade rosenrot denna cykel och ÄL kom på dag 15 istället för dag 19 vilket känns underbart, bim 25/5. Nu blir det 2 långa veckor innan man vet om det blir ett plus eller mens...

Rosenrot är toppen!

Vi är på vårt första försök på en fyra Hjärta och har med tagit rosenrot, det förstärker alltid min äl bra. Jag har tidig ÄL redan på CD12 och jag är nu på ÄL+10 men för oss var det negativt idag så får nog ta nya tag, men tar ett test i morgon igen för säkerhets skull

Välkommen hit och lycka till!

• Nykär15
    Mikkans skrev 2020-05-11 09:00:49 följande:

Har någon av er provat munkpeppar ihop med letrozol.

Man ska inte ta naturläkemedel vid stimuleringar då de kan störa! Jag har tagit Letrozol några cykler för några år sedan och fick då bestämt pausa med allt annat.
Svar på tråden Bim Maj 2020