Bim juni 2020
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Hej, jag hoppar gärna in i tråden!
Är inne på andra försöket nu med barn nummer 2.
Har oregelbunden mens så vet inte BIM ännu men får nog ÄL om ca 2-3 veckor, är på cd 3 idag. Känns som en evighet till ÄL.
Det blir ju en tydlig ökning! Då håller jag tummarna att äl kommer som den brukar på onsdag. Är ju alltid skönt när kroppen hittar tillbaka direkt trots missfall! Sen är det bara räkna ner till bim :) Uppdatera gärna hur det går med älen!
Min tempkurva förvirrar mig denna gång och min kropp för den delen. Vet inte om jag mätt fel eller ej, fick en dag med tempdipp helt plötsligt men tempen gick upp igen dagen efter. Samtidigt tokförvirrad över älen som jag inte vet om den var dubbel eller bara tempfel, smärtorna och den lilla lilla blödningen i lördags.
Hej, jag hoppar också in här! Tredje försöket, första barnet.
Jag tror att jag har ägglossning idag, hade lh-stegring på testerna i förrgår och igår och idag när jag gick på toa så kom det rosa/brunt på papperet! Det har fortsatt nu på eftermiddagen så jag fick ta ett trosskydd.
Nån som har haft en ägglossningsblödning? Hur länge hade ni det? Jag har aldrig haft så förut, så antingen kommer mensen för tidigt eller så är det verkligen ett tecken på att äl skett! Hoppas såklart på det sistnämnda, i så fall har jag BIM 1 juni.
Någon som har erfarenhet av äl blödning? Allt känns så märkligt just nu. Fick en blödning igårkväll, väldigt väldigt liten, kom bara i trosan. Enligt tempen var äl i torsdags men fick extrema äl smärtor på fred kväll och sen blödningen lörd kväll. Kan en äl blödning komma så dagen efter? Eller är det alltid samma dag?
Om jag minns rätt så kan man få en tempdipp när ägget fäster, skulle de kunna vara så? :D
Ser nu att du också fick en äl blödning! Har det slutat?
Okej, nej jag har aldrig fått det förut så jag var/är också lite orolig. Ska bli spännande att se om tempen går upp imorgon!
Jag fick blödningen vid 11 idag, tog ett trosskydd och där blev det lite lite brunt/rosa. Det kommer fortfarande lite nu på kvällen (mer när jag torkar mig vid toalettbesök), men verkligen inte mycket.
När ungefär har du BIM?
Okej, nej jag har aldrig fått det förut så jag var/är också lite orolig. Ska bli spännande att se om tempen går upp imorgon!
Jag fick blödningen vid 11 idag, tog ett trosskydd och där blev det lite lite brunt/rosa. Det kommer fortfarande lite nu på kvällen (mer när jag torkar mig vid toalettbesök), men verkligen inte mycket.
När ungefär har du BIM?
Åh jag önskar det var så men denna tempdipp kom äl +2 så alleles för tidigt. Implantationsdipp sker nog tidigast äl +5-6 eller senare. Efter lite googlande så kom jag fram till att det handlar om en corpus luteum (gulkroppen) dipp. Alltså när ägget frisätts från sitt skal så avges en stor dos östrogen som bidrar till tempdipp innan corpus luteum hunnit börja producera progesteron som ökar tempen igen. Känns väldigt sannolikt när jag läste om det och såg liknande tempgrafer som min.