• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Fnattilur skrev 2020-07-01 23:07:42 följande:

Ni pratar om två olika saker. Man kan ta en låg dos progesteron före ÄL för att stimulera denna. Man kan också ta en hög dos efter ÄL, men då i ett annat syfte.

Ah ! Då så (: Did not know !
  • NervösAnonym

Hoppade ur denna tråden då jag gav upp juni på grund av känningar. Skulle egentligen vänta tills lördag med att testa men i tisdags 30/6 ville jag bara få ett negativt test så jag kunde slappna av men så var det positivt. :D nästan 2 år tog det.

• NervösAnonym

Hoppade ur denna tråden då jag gav upp juni på grund av känningar. Skulle egentligen vänta tills lördag med att testa men i tisdags 30/6 ville jag bara få ett negativt test så jag kunde slappna av men så var det positivt. :D nästan 2 år tog det.

• Apoapo
    NervösAnonym skrev 2020-07-02 17:36:19 följande:

Grattis!!! Så roligt! Va har du haft för känningar?
  • Loea
    NervösAnonym skrev 2020-07-02 17:37:05 följande:

Åh vad fint att höra! Skickar massa grattis-kramar. Känns lite extra fint att du får bli gravid när du kämpat så länge. Så glad för din skull!

Har ni gjort något annorlunda från tidigare cykler som man kan dra nytta av tror du?
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-04 17:31:36 följande:

Ofattbart, fick detta idag!! Hoppas det går vägen denna gång <3

Åh grattis! Vad kul att det gick vägen trots krånglet med ÄL-testen.
  • Undrandee
    Loea skrev 2020-07-04 17:46:01 följande:

Åh grattis! Vad kul att det gick vägen trots krånglet med ÄL-testen.

Tack, ja helt otroligt vad det krånglade, nu börjar nästa orosmoment!
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-04 18:02:27 följande:

Tack, ja helt otroligt vad det krånglade, nu börjar nästa orosmoment!

Ja visst är det så. Du hade också haft ett missfall va? Då vet man ju om att saker kan ändras snabbt och man oroar sig säkert halva graviditeten. Men någon gång kommer det gå hela vägen och du kan iaf bli gravid! :)
  • Undrandee
    Loea skrev 2020-07-04 18:10:10 följande:

Ja visst är det så. Du hade också haft ett missfall va? Då vet man ju om att saker kan ändras snabbt och man oroar sig säkert halva graviditeten. Men någon gång kommer det gå hela vägen och du kan iaf bli gravid! :)

Det här är tredje gången gillt, så har haft 2 missfall tyvärr.

Men ska försöka njuta av att det äntligen gick! :)
  • Vemvetintejag

Stort grattis till er som plussat!! <3

Jag är SÅ glad för jag fick peak idag på äl-test. Första gången jag fått det! Nu håller jag tummarna att det går vägen. :D

• Jojjo87

Åhhhh vad glad jag blev för din skull nu :) grattis <3
  • Undrandee
    Jojjo87 skrev 2020-07-04 19:49:57 följande:

Åhhhh vad glad jag blev för din skull nu :) grattis <3

Åh, tack snälla fina du!! :D <3
  • Fnattilur

Men ååh, stort grattis!! Är så himla glad att du äntligen fick ditt plus!
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-07-05 11:16:44 följande:

Men ååh, stort grattis!! Är så himla glad att du äntligen fick ditt plus!

Tack, ni är så himla snälla allihopa! :D <3

Jag hoppas fler får plussa snart!!
  • NervösAnonym

Nej jag har tyvärr inga tips egentligen. För i maj på morsdag valde vi at ge upp och sluta försöka. Sen två veckor senare blev jag befruktad efter samlag bara 1 gång. Jag tror helt enkelt bara det sker när kroppen är redo och när man inte fokuserar på att försöka. För personer som är väldigt fertila spelar det säkert ingen roll men när det inte går inom 6 månader så tror jag man bara ska sluta försöka och ha oskyddat sex när man har lust, inte bara när du vet att du är som mest fertil.

Svar på tråden Bim juni 2020