• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • ESemlan84
    Loea skrev 2020-06-05 07:56:01 följande:

Tog ett rfsu testatidigt imorse, solklart negativt. Är bara på ÄL+10 så egentligen är det inte optimalt att testa men behöver veta till imorgon då det dels är babyshower för en vän och dels festligheter på kvällen. Ville förbereda mig på att det kunde bli negativt. Ska testa igen imorgon men tvivlar på att resultatet är annorlunda då. Fan vad man hatar det här. Försöker verkligen se det positivt. Att nu får jag ha iaf en sommarmånad med midsommar osv där man inte behöver tänka på vad man äter och dricker. Ska försöka maxa med roligheter nu tills nästa äl. Men bottenlöst besviken blir man oavsett.

Ja usch, det där negativa testet tar alltid som ett hugg i magen. Håller tummarna för dig imorgon!
  • mea08

Oj oj oj, kunde inte bli tydligare va? ???? Tror fortfarande jag ser i syne. Ligger bredvid sambon i sängen och funderar på hur jag ska överraska honom. Detta är vår första gång någonsin som det plussat ens, vad gör man ens nu? Haha. Ska man skriva in sig någonstans?

ESemlan84 skrev 2020-06-05 08:00:57 följande:

Grattis! Har du passerat BIM? Det är inte jätte bråttom att kontakta BM men ring under nästa vecka så du får ett första möte inbokat. Beror ju lite på din ålder och om ni ska göra kub eller NiP test osv.

Tack!! Jag har haft väldigt oregelbundna cykler så BIM är aldrig densamma, förra cykeln var 36 dagar (cykeln innan det var 26 dagar), idag är jag på cykel dag 38 så ja, man kan nog säga att den är passerad. Strecket visade sig direkt på stickan innan jag hade tagit upp den ur urinen.

Jag har inte ens koll på dessa tester du nämner, var kan jag läsa mer om det? Jag är 27.
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 07:56:01 följande:

Tog ett rfsu testatidigt imorse, solklart negativt. Är bara på ÄL+10 så egentligen är det inte optimalt att testa men behöver veta till imorgon då det dels är babyshower för en vän och dels festligheter på kvällen. Ville förbereda mig på att det kunde bli negativt. Ska testa igen imorgon men tvivlar på att resultatet är annorlunda då. Fan vad man hatar det här. Försöker verkligen se det positivt. Att nu får jag ha iaf en sommarmånad med midsommar osv där man inte behöver tänka på vad man äter och dricker. Ska försöka maxa med roligheter nu tills nästa äl. Men bottenlöst besviken blir man oavsett.

Ja, det är just så man får tänka! Jag tycker det lindrar lite just nu att tänka att ifall inte blir plus så kan man njuta av midsommar och sommar på ett annat sätt. Men så klart trist. Jag är själv på ÄL + 8 typ och funderar på att ta ett test igen idag (har billiga) hemma. Dels för nyfikenhet och hopp och dels för att vi ska iväg över helgen till kompisar och vill veta om kan ta ett glas vin med gott samvete. 

Har ni försökt länge och har du barn sedan tidigare? Vi är inne på försök nr två till syskon så känner jag ännu kan ta det ganska lugnt.
  • soff92

Lägger till mig i listanGlad

BIM JUNI 2020: 

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet 

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet 

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet 

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet 

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet 

Ann3h 3/6, 26år Första barnet 

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet 

Acge 6/6, 28 år. Första barnet 

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet 

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet 

Soff92, 7/6, 28 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet. 

Loea 9/6, 29 år. Första barnet 

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet. 

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet 

Emm94 14/6, 26år, Första barnet 

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet. 

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet 

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet 

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet 

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet 

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet 

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet 

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet 

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet 

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• ESemlan84
    mea08 skrev 2020-06-05 08:07:07 följande:

Oj oj oj, kunde inte bli tydligare va? ???? Tror fortfarande jag ser i syne. Ligger bredvid sambon i sängen och funderar på hur jag ska överraska honom. Detta är vår första gång någonsin som det plussat ens, vad gör man ens nu? Haha. Ska man skriva in sig någonstans?

Tack!! Jag har haft väldigt oregelbundna cykler så BIM är aldrig densamma, förra cykeln var 36 dagar (cykeln innan det var 26 dagar), idag är jag på cykel dag 38 så ja, man kan nog säga att den är passerad. Strecket visade sig direkt på stickan innan jag hade tagit upp den ur urinen.

Jag har inte ens koll på dessa tester du nämner, var kan jag läsa mer om det? Jag är 27.

Tex 1177 hemsida kan du läsa om både kub och NiP men med tanke på din låga ålder och vart i landet du bor är jag osäker på om du blir erbjuden detta.
  • soff92
    mea08 skrev 2020-06-05 07:55:10 följande:

Ååå vad roligt, grattis!! Har du väckt pojkvännen än? Berätta gärna om hans reaktion Skrattande
  • Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-05 08:43:57 följande:

Ja, det är just så man får tänka! Jag tycker det lindrar lite just nu att tänka att ifall inte blir plus så kan man njuta av midsommar och sommar på ett annat sätt. Men så klart trist. Jag är själv på ÄL + 8 typ och funderar på att ta ett test igen idag (har billiga) hemma. Dels för nyfikenhet och hopp och dels för att vi ska iväg över helgen till kompisar och vill veta om kan ta ett glas vin med gott samvete. 

Har ni försökt länge och har du barn sedan tidigare? Vi är inne på försök nr två till syskon så känner jag ännu kan ta det ganska lugnt.

Ja känner också så, om man testar har man iaf kollat och är man inte gravid är det ingen idé att leva som om man är det. Det kommer det finnas gott om månader till sen.

Har varit gravid två gånger innan. En gång oplanerat för länge sen, gjorde abort tidigt då. Sen var vi gravida i januari, som slutade i MA. Hann gå 10 veckor med ett levande foster innan det dog. Kändes som en evighet. När vi väl hittade äl gick det direkt nu senast, var fjärde försöket. Så hade lite hoppats att vi skulle ha samma tur denna gången. Men tror inte kroppen kommit tillbaka riktigt än efter missfallet, hade bara ett väldigt kort och inte fullt utslag på ÄL-testen. Detta var första försöket efter missfallet.

Ja men vad skönt. Alltid bra att behålla det lugnet så länge som möjligt. Hur lång tid tog det med ert första? Mäter du ÄL och så ändå?
  • mea08
    soff92 skrev 2020-06-05 08:51:51 följande:

Ååå vad roligt, grattis!! Har du väckt pojkvännen än? Berätta gärna om hans reaktion 

Tack!! Vi är vakna, men jag har inte sagt något än :D Ska se om jag kan smyga iväg och köpa någon liten present senare!
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 09:06:21 följande:
    Ja känner också så, om man testar har man iaf kollat och är man inte gravid är det ingen idé att leva som om man är det. Det kommer det finnas gott om månader till sen.

Har varit gravid två gånger innan. En gång oplanerat för länge sen, gjorde abort tidigt då. Sen var vi gravida i januari, som slutade i MA. Hann gå 10 veckor med ett levande foster innan det dog. Kändes som en evighet. När vi väl hittade äl gick det direkt nu senast, var fjärde försöket. Så hade lite hoppats att vi skulle ha samma tur denna gången. Men tror inte kroppen kommit tillbaka riktigt än efter missfallet, hade bara ett väldigt kort och inte fullt utslag på ÄL-testen. Detta var första försöket efter missfallet.

Ja men vad skönt. Alltid bra att behålla det lugnet så länge som möjligt. Hur lång tid tog det med ert första? Mäter du ÄL och så ändå?
    Hej! Jag har också blivit en gång oplanerat gravid när jag var typ 21 som slutade i abort. 

Sedan vår son tog sig först på femte försöket, men slutade i missfall i vecka 12 pga moderkakan som satt fle och blödde. Sedan tog det 3 månader och vi var gravida igen.

Har inte kört på ÄL-stickor nu utan räknar med att den infaller mellan dag 12-14 som den gjort tidigare och följer med i app. Kanske måste börja ÄL-testa om inte tar sig snart, men tycker bara jag blir stresad av dem och att blir lite för mycket press på sängkammarverksamheten :) Försöker få till det varannan/var tredje dag under mitt "fertila fönster" :)
  • Loea
    mea08 skrev 2020-06-05 09:14:34 följande:

Tack!! Vi är vakna, men jag har inte sagt något än :D Ska se om jag kan smyga iväg och köpa någon liten present senare!

Haha fattar inte hur folk kan hålla sig! Jag sprang raka vägen in i sovrummet och väckte sambon när jag plussade tidigare i år. Har inget pokerface alls.

Men grattis iaf! Så roligt för er! :D
Svar på tråden Bim juni 2020