Anna 428 skrev 2021-02-16 06:05:41 följande:
Verkligen inte. I mitt hemland går kvinnor alltid på alla läkarbesök/ barnmorskor besök själva eller i värsta fall med sin mor. Vad är det som är så heligt med graviditeten som måste delas hela tiden med sin partner?
Fast det är väl inte så konstigt att pappan vill följa med (om det går). Förstår inte att det skulle vara mer naturligt att ens mamma följer med. Det är ju inte så att det är ?heligt? men även pappan skall ju bli förälder, och det är ju så häftigt att se sitt barn på ultraljud, klart att pappor också tycker det. Och som många sagt ovan, ibland får man trista besked, med dött foster eller andra fel, då är det ju klart fördelaktigt att ha sin partner med sig.
Till TS: vet inte vart du bor, men här i Göteborg kan man betala för att få en liten filmsnutt med sig hem. Inte samma sak såklart men ändå. Jag har gått på tre ultraljud själv under denna graviditeten, klart det är tråkigt för pappan att inte få se, men har vant mig att åka på koller själv. Det viktigaste är ju att han håller sig frisk nog till förlossningen
:)