BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Folsyra är jätteviktigt så börja med det.
Själv tar jag en tablett för gravida som innehåller allt typ, mycket enklare att hålla koll på än att behöva ta olika tabletter med folsyra, järn osv.
Kan dock vara bra att kolla hur mycket folsyra den tabletten innehåller. Ibland innehåller de inte hela det rekommenderade behovet, så att man måste ta 2 tabletter.
Ofta rekommenderas de att tas ihop med måltid för att minska ev illamående, men annars spelar det inte så stor roll när du tar dem bara du tar dem
Kan dock vara bra att kolla hur mycket folsyra den tabletten innehåller. Ibland innehåller de inte hela det rekommenderade behovet, så att man måste ta 2 tabletter.
Idag har jag fått se bebis för första gången! <3
Allt såg jättebra ut och vi kan inte vara lyckligare!!
Även jag fick se ett litet pyre idag. V. 8+5, hjärtat slog och benen sparkade. 2 cm lång :)
Tyvärr blir jag nog tvungen att ställa in mitt inskrivningssamtal, barnen verkar bli sjuka
Jag är i vecka 7 idag och i morse kom det lite brunrosa flytningar, även rosa på pappret när jag torkade. Inget mer under dagen för att nu vara samma sak igen. Har kommit en liten flytning i trosskyddet av samma färg. Känner inte något speciellt, alltså ingen tydlig smärta, bara det vanliga små dragningarna från och till. Men är SÅ orolig nu! Om någon har solskenshistorier så dela gärna.
Även jag fick se ett litet pyre idag. V. 8+5, hjärtat slog och benen sparkade. 2 cm lång :)
Tyvärr blir jag nog tvungen att ställa in mitt inskrivningssamtal, barnen verkar bli sjuka