BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Ush, det känns verkligen som att detta inte går vägen. Är i v. 6+4 idag. Alla symtom början dag för dag att avta, och mensvärken blir mer påtaglig. Känner mig inte gravid längre :(
Vid mina tidigare graviditeter har jag varit så dålig att jag behövt vätskedropp. Ska på tidigt vul på tisdag, men känner bara ångest inför det. Vi berättade för svärföräldrarna igår också, sa till sambon att jag inte alls var sugen på det i och med detta. Han ville dock berätta ändå, för att han såklart behöver stöd från dem om det inte går vägen ??
Någon som har någon solskenshistoria?
Fina bilder på alla små bönor.
Ush, det känns verkligen som att detta inte går vägen. Är i v. 6+4 idag. Alla symtom början dag för dag att avta, och mensvärken blir mer påtaglig. Känner mig inte gravid längre :(
Vid mina tidigare graviditeter har jag varit så dålig att jag behövt vätskedropp. Ska på tidigt vul på tisdag, men känner bara ångest inför det. Vi berättade för svärföräldrarna igår också, sa till sambon att jag inte alls var sugen på det i och med detta. Han ville dock berätta ändå, för att han såklart behöver stöd från dem om det inte går vägen ??
Någon som har någon solskenshistoria?
Fina bilder på alla små bönor.
Idag började jag blöda kraftigt och fick en del kramper. Det värsta avtog på en timme, men nu ca 10 timmar senare så droppar det lite och framförallt blod när jag torkar mig. Suck! Tänkt massor på er som berättar i tråden att ni haft blödning och ändå fått behålla lilla bönan. Jag hoppas jag kan sälla mig till skaran, hoppas få ett vul under veckan.
Min blödning har också fortsatt idag. Från rosa/brun flytning till ner färskt nu... men det kommer bara då jag kissar. Molvärken har blivit mer påtaglig också.
Läst på en del idag om att det är vanligt men just nu stillar det inte min oro.
Håller tummarna för oss att det bara ligger något i luften som gör att vi är ett par stycken som börjat blöda!
Går in i vecka 8 imorgon och ultraljudet (privat) idag såg jättefint ut, hjärtat tickade. Blev dock rekommenderad att kontakta mvc nu men jag vet inte, känns för tidigt.
När ska ni ringa mvc för att boka tid? Eller när gjorde ni det om ni redan varit på första besöket?
Jag hoppas innerligt att det går bra för er som blöder! Kramar till er!
Min blödning har också fortsatt idag. Från rosa/brun flytning till ner färskt nu... men det kommer bara då jag kissar. Molvärken har blivit mer påtaglig också.
Läst på en del idag om att det är vanligt men just nu stillar det inte min oro.
Håller tummarna för oss att det bara ligger något i luften som gör att vi är ett par stycken som börjat blöda!
Jag hoppas innerligt att det går bra för er som blöder! Kramar till er!
Åh nej vad tråkigt! Hur långt gången är du?
Jag är i 6+5 och ingen verkar vilja undersöka mig, fått besked att avvakta och vänta. Är så orolig.
Har du sökt vård?
Tidigt ultraljud idag, så skönt att få se ETT tickande hjärta. Har tvillingar sen tidigare så känner att det är skönt med en till singelgraviditet. Hade blivit lite lätt stressad om det både varit en 4a och en 5a därinne