BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Jag fick en till lite större blödning igår med en STOR klump och sen avtog det. Nu mest när jag torkar, men idag känner jag mig inte gravid längre.. symtomen känns avtagande. Men jag får vul på fredag, får stå ut tills dess med ovissheten.
Håller tummarna för att det går bra på fredag! Både jag och Sussna har ju haft blödningar där det hittills har gått bra. Jag hoppas att det är samma för dig! Jag hade också stora klumpar.
Tack snälla för dina ord. Jag hoppas innerligt att få se ett litet hjärta på fredag. Än är det nog möjligt.
Har dina blödningar avtagit helt?
Tack snälla för dina ord. Jag hoppas innerligt att få se ett litet hjärta på fredag. Än är det nog möjligt.
Har dina blödningar avtagit helt?
Va bra att du gjorde ett till ultraljud! Ibland kan det vara svårt att se något tidigt i en graviditet. När jag gjorde i V6+3 så krävdes det två ultraljudsmaskiner och två sköterskor för att hitta ett tickande hjärta. Till en början syntes fostret som ett lite grått ludd längst ena sidan av hinnsäcken, emellanåt, och det gick inte att se hjärtat. Men efter lite trixande så.. Gjorde ett till i v7+5 och då gick det mycket lättare att se.
Hoppas att det går bra på fredag!!
Ni som tar Lergigan comp, har ni märkt en klar förbättring? Jag ringde KHV idag, o receptförskrivning sker förhoppningsvis imorgon. Postafen funkar inte längre, blir bara sjukt trött.. och fortsatt illamående. Vill inte behöva sjukskriva mig pga illamående...
Jag tycker att lergigan comp tar udden av det värsta. Jag mår fortfarande illa även fast jag tar dom regelbundet, men katastrofalt om jag inte tar. Igår glömde jag burken hemma och mådde hemskt på jobbet när jag då gick gå en hel dag utan...
Ni som tar Lergigan comp, har ni märkt en klar förbättring? Jag ringde KHV idag, o receptförskrivning sker förhoppningsvis imorgon. Postafen funkar inte längre, blir bara sjukt trött.. och fortsatt illamående. Vill inte behöva sjukskriva mig pga illamående...
Tack snälla för pepp! Hur kommer det sig att det blev 2 maskiner? Jag ska dit på fredag, då är det 7+2. Fick lergigan igår av min läkare för mått så dåligt, idag mår kag dock bra. Kanske för jag sov 19-07.30 haha
Tack snälla för pepp! Hur kommer det sig att det blev 2 maskiner? Jag ska dit på fredag, då är det 7+2. Fick lergigan igår av min läkare för mått så dåligt, idag mår kag dock bra. Kanske för jag sov 19-07.30 haha
Lycka till till er som ska på ultraljud idag! Hoppas verkligen att det kommer gå bra för er!
Själv har jag kommit in i nån deppfas. Förra graviditeten hade jag mf i V8+1. Nu är jag i V8+6. Så jag har passera dagen för missfallet men är istället rädd att fostret dött och kroppen inte fattat.När jag gjorde ivf så råkade jag ut för det ett par gånger. Nu är det ju äggdonation så det är ju andra förutsättningar, men kan ändå inte släppa det där med missed abortion.
Var för kan man liksom aldrig vara glad utan hela tiden oroa sig för något nytt? Måste nog försöka få till ett vul nästa vecka för att inte bli helt knäpp.