• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Baconpie
    Abrakadbra skrev 2021-03-08 12:57:03 följande:

Är I vecka 7+1

Samma för mig. Ska vänta och se, men nu kom det mer blod och smärta. Nojig över hur det ska gå på jobbet idag... jobbar kväll nämligen. Tror verkligen jag fått missfall nu när jag inte känner mig gravid längre. Hur går det för dig?

Åh jag förstår precis. Jag har också haft lite mindre blödningar idag. Jag valde att sjukskriva mig, har ett jobb där jag måste vara fokuserad och närvarande och det går inte nu. Jag har ganska kraftigt illamående, vet inte om det är ett gott tecken men känner mig gravid. Fick tillslut tag på en privat gyn som kunde erbjuda undersökning och vul på fredag, då är jag i 7+2 så om något lever bör det nog gå att se.

Har du fortsatt blödning?
  • Abrakadbra
    Baconpie skrev 2021-03-08 17:25:49 följande:

Åh jag förstår precis. Jag har också haft lite mindre blödningar idag. Jag valde att sjukskriva mig, har ett jobb där jag måste vara fokuserad och närvarande och det går inte nu. Jag har ganska kraftigt illamående, vet inte om det är ett gott tecken men känner mig gravid. Fick tillslut tag på en privat gyn som kunde erbjuda undersökning och vul på fredag, då är jag i 7+2 så om något lever bör det nog gå att se.

Har du fortsatt blödning?

Oj så skönt. Förstår om dagarna kan kännas tunga fram till dess! Bra att du stannade hemma från jobbet. Jag är på jobbet nu, min barnmorska tyckte att jag såklart skulle åka hem då man inte vet hur det artar sig.

Det droppar inte blod utan blöder bara när jag kissar. Har inte speciellt ont nu heller. Men har inte ont i brösten längre... känner mig inte gravid så missfallet kanske tilltar senare.. ska försöka hitta någon som vill göra VUL på mig så jag bara får veta hur allt ser ut
  • Al88

Var på tidigt ultraljud idag och såg då en liten krabat i v 10+1 vilket innebär att bf blir 3 oktober istället premiminärt såklart..kände mig spyfärdig inför ul med tanke på 2 tidigare MA men kunde slappna av lite efter iallafall :)

• viljaa

Hur har det gått för er som blöder? Har ni fått tag på vård eller har det slutat?<3

• Baconpie
    viljaa skrev 2021-03-09 21:27:20 följande:

Hur har det gått för er som blöder? Har ni fått tag på vård eller har det slutat?<3

Jag fick en till lite större blödning igår med en STOR klump och sen avtog det. Nu mest när jag torkar, men idag känner jag mig inte gravid längre.. symtomen känns avtagande. Men jag får vul på fredag, får stå ut tills dess med ovissheten.
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-09 22:52:03 följande:

Jag fick en till lite större blödning igår med en STOR klump och sen avtog det. Nu mest när jag torkar, men idag känner jag mig inte gravid längre.. symtomen känns avtagande. Men jag får vul på fredag, får stå ut tills dess med ovissheten.

Beklagar.. hoppas det inte är missfall ändå! Men förstår om symtomen känns avtagande.. så svårt det ska vara! Massa kramae
  • Enkeli

Här är en till som får vänta till fredag, förra veckan 6+0 var jag på tidigt ultraljud och de såg bara en tom hinnsäck. I lördags var jag på min ivf klinik för att jag skulle få cytotec så jag får ut denna sk ?missed abortion? som också är ofostrig graviditet. Då säger läkaren att hon tycker se ngt fladdrande och vägrar ge mig medicin.. så jag måste tillbaka på fredag, lever på postafen och lergigan. Mår så illa.. sjukt jobbig tid mentalt.

• viljaa
    Baconpie skrev 2021-03-09 22:52:03 följande:

Åh vad tråkigt, vi hoppas på ett mirakel på fredag!<3
  • GrodanS77
    Enkeli skrev 2021-03-10 08:22:35 följande:

Här är en till som får vänta till fredag, förra veckan 6+0 var jag på tidigt ultraljud och de såg bara en tom hinnsäck. I lördags var jag på min ivf klinik för att jag skulle få cytotec så jag får ut denna sk ?missed abortion? som också är ofostrig graviditet. Då säger läkaren att hon tycker se ngt fladdrande och vägrar ge mig medicin.. så jag måste tillbaka på fredag, lever på postafen och lergigan. Mår så illa.. sjukt jobbig tid mentalt.

Va bra att du gjorde ett till ultraljud! Ibland kan det vara svårt att se något tidigt i en graviditet. När jag gjorde i V6+3 så krävdes det två ultraljudsmaskiner och två sköterskor för att hitta ett tickande hjärta. Till en början syntes fostret som ett lite grått ludd längst ena sidan av hinnsäcken, emellanåt, och det gick inte att se hjärtat. Men efter lite trixande så.. Gjorde ett till i v7+5 och då gick det mycket lättare att se.

Hoppas att det går bra på fredag!!
  • GrodanS77
    Al88 skrev 2021-03-09 17:54:54 följande:

Var på tidigt ultraljud idag och såg då en liten krabat i v 10+1 vilket innebär att bf blir 3 oktober istället premiminärt såklart..kände mig spyfärdig inför ul med tanke på 2 tidigare MA men kunde slappna av lite efter iallafall :)

Grattis! Va härligt att det gått bra! Har själv haft MA så jag förstår känslan innan!
Svar på tråden BF Oktober 2021