• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Baconpie

Ville uppdatera nu efter VUL. Fick besked om att det inte är en normal graviditet, verkade ha avstannat. Kunde se två tomma hinnsäckar. Så tråkigt! Läkaren ville inte säga 100 % säkert missfall men mycket sannolikt. Fick ta blod för hcg och får uppföljning med nytt VUL och hcg på torsdag.

• GrodanS77
    Baconpie skrev 2021-03-12 10:00:30 följande:

Ville uppdatera nu efter VUL. Fick besked om att det inte är en normal graviditet, verkade ha avstannat. Kunde se två tomma hinnsäckar. Så tråkigt! Läkaren ville inte säga 100 % säkert missfall men mycket sannolikt. Fick ta blod för hcg och får uppföljning med nytt VUL och hcg på torsdag.

Nej men va tråkigt! Så det skulle ha varit tvillingar?

Finns det någon chans att du är kortare gången än vad du tror? För visst skulle du vara i v7+nån dag?

Jättebra ivarjefall att de följer upp om en vecka! För är de inte helt säkra så är det bättre att avvakta. Så här tidigt kan några enstaka dagars fel i graviditetslängd göra jättestor skillnad på vad man ser. Förstår dock att tiden fram till dess känns förjävlig!
  • Baconpie
    GrodanS77 skrev 2021-03-12 13:04:46 följande:

Nej men va tråkigt! Så det skulle ha varit tvillingar?

Finns det någon chans att du är kortare gången än vad du tror? För visst skulle du vara i v7+nån dag?

Jättebra ivarjefall att de följer upp om en vecka! För är de inte helt säkra så är det bättre att avvakta. Så här tidigt kan några enstaka dagars fel i graviditetslängd göra jättestor skillnad på vad man ser. Förstår dock att tiden fram till dess känns förjävlig!

Ja, det verkar som om det skulle blivit tvillingar. Jag plussade rätt starkt på ÄL+9 och jag har tempat och gjort ÄL-tester, låg bara två dagar precis vid ÄL, så tror tyvärr inte det kan förklaras med kortare gången. Enligt läkaren 7+1 idag men enligt mig 7+2. Det är tidigt, men hinnsäckarna hade inte ens gulkropp, vilket bör kunna ses. Jag är helt inställd på missfall nu iaf, återstår att se om kroppen fattar galoppen. Fortfarande väldigt illamående, vilket känns outhärdligt nu när lidandet ger noll avkastning.
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-12 10:00:30 följande:

Vad tråkigt!! Jag har samma sits..tom hinnsäck. Har fått cytotec nu och väntar på att det ska verka. Trist att börja blöda.. hur mår du?
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-12 13:34:57 följande:

Ja, det verkar som om det skulle blivit tvillingar. Jag plussade rätt starkt på ÄL+9 och jag har tempat och gjort ÄL-tester, låg bara två dagar precis vid ÄL, så tror tyvärr inte det kan förklaras med kortare gången. Enligt läkaren 7+1 idag men enligt mig 7+2. Det är tidigt, men hinnsäckarna hade inte ens gulkropp, vilket bör kunna ses. Jag är helt inställd på missfall nu iaf, återstår att se om kroppen fattar galoppen. Fortfarande väldigt illamående, vilket känns outhärdligt nu när lidandet ger noll avkastning.

Förstår dig verkligen!! Jag har mått riktigt illa jag med, kräkts flera gånger om dagen. Varit trött, känslig för lukter.. är också 7+2 men med en tom säck bara. Riktig för jävligt!

Har ni blivit gravida naturligt? För oss var det IVF
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-03-12 06:20:22 följande:

Lycka till till er som ska på ultraljud idag! Hoppas verkligen att det kommer gå bra för er!

Själv har jag kommit in i nån deppfas. Förra graviditeten hade jag mf i V8+1. Nu är jag i V8+6. Så jag har passera dagen för missfallet men är istället rädd att fostret dött och kroppen inte fattat.När jag gjorde ivf så råkade jag ut för det ett par gånger. Nu är det ju äggdonation så det är ju andra förutsättningar, men kan ändå inte släppa det där med missed abortion.

Var för kan man liksom aldrig vara glad utan hela tiden oroa sig för något nytt? Måste nog försöka få till ett vul nästa vecka för att inte bli helt knäpp.

Här går jag oxå med rädsla för MA,jag vet att man inte ska hålla på att läsa så mycket,men det verkar så vanligt att kroppen inte fattarGråter

Och så här är det för mig iallafall,så fort jag tänker att nu kan jag slappna av så kommer det en blödning,eller konstig värk,eller nått annat oroande.
    t.ex i onsdags när jag hade fått lyssna på hjärtat hos BM,ja vad händer inte på kvällen, jag börjar blöda och det gör ont igen.
    Blöder ännu med ett molande så nu är ju det där tillfället när allt kändes ok när jag fick lyssna på hjärtat borta och oron är här igen med dunder och brak.
    Bokade just ett privat ultraljud tills på måndag. Jag orkar inte jaga allmänna vården just nu för att tigga till mig ytterligare ett vul av dom.
  • Baconpie
    Enkeli skrev 2021-03-12 14:00:42 följande:

Förstår dig verkligen!! Jag har mått riktigt illa jag med, kräkts flera gånger om dagen. Varit trött, känslig för lukter.. är också 7+2 men med en tom säck bara. Riktig för jävligt!

Har ni blivit gravida naturligt? För oss var det IVF

Vad tråkigt! Sån besvikelse när man känt sig så gravid, hoppas symtomen avtar snabbt. Jag ska vänta en vecka, annars blir det cytotec för mig med. Tänkte du påbörja direkt?

Vi blev gravida naturligt, dock försökt länge och jag är 36 och min sambo 40. Vi hade precis fått hjälp på fertilitetsmottagningen när vi blev spontant gravida och nu måste vi försöka ett år till innan vi kan få hjälp. Suck!
  • Enkeli
    Baconpie skrev 2021-03-12 14:44:48 följande:

Vad tråkigt! Sån besvikelse när man känt sig så gravid, hoppas symtomen avtar snabbt. Jag ska vänta en vecka, annars blir det cytotec för mig med. Tänkte du påbörja direkt?

Vi blev gravida naturligt, dock försökt länge och jag är 36 och min sambo 40. Vi hade precis fått hjälp på fertilitetsmottagningen när vi blev spontant gravida och nu måste vi försöka ett år till innan vi kan få hjälp. Suck!

Men åhh känner med dig. Stackars!! Men mirakel kanske kan hända igen? Jag har tagit cytotec nu och väntar på att det ska verka.. vi fortsätter med nytt försök, men troligen i finland- där har man möjlighet göra pgt;a så slipper man försöka gång på gång i onödan!
  • Sylphide
    rollingsky skrev 2021-03-10 17:16:35 följande:

Jag tycker att lergigan comp tar udden av det värsta. Jag mår fortfarande illa även fast jag tar dom regelbundet, men katastrofalt om jag inte tar. Igår glömde jag burken hemma och mådde hemskt på jobbet när jag då gick gå en hel dag utan...

Åh fy vad jobbigt att glömma burken hemma när de har en viss effekt för dig. Jag har tagit dem för första gången idag och fick jättebra effekt. Mått så mycket bättre på jobbet än tidigare. Så nu håller jag hårt i burken!!
Svar på tråden BF Oktober 2021