• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (kakan) skrev 2021-03-29 14:54:12 följande:

Och du är säker på att han ens hade henne på tråden?

Det här låter ju som en lögnare av episka proportioner så det ska du nog ha i åtanke att "utskällningen" kan ha varit ett skådespeleri för att behålla kontrollen över dig,

Den här mannen verkar helt sakna moralisk kompass och säger och gör nog i princip vad som helst som krävs för att kunna ha kvar kakan och äta den.

Fast jag hörde henne gråta i andra änden. Han åkte hem till henne då för att prata i en lugn ton. Kan kom hem sen på kvällen och verkade lättad och sa att de inte är osams längre kring detta.

Ja du har rätt, han har ljugit ordentligt för mig flera gånger nu. Ikväll ska jag ställa honom mot väggen och fråga vad han egentligen vill med den här relationen. Han får faktiskt välja nu, antingen bryta med henne eller så förlorar han mig.
  • Anonym (Alice)

Alltså, hur många bevis behöver du för att förstå att mannen är en usel partner och inget du vill ha som pappamaterial? Förstår att ditt liv har vänts upp och ner och att det känns jobbigt, men du kommer ta dig ut på andra sidan - utan honom. 

Inte bara har han varit regelbundet otrogen och gjort älskarinnan på smällen, han fortsätter ju vara otrogen, som du själv säger, senast i fredags! Man råkar bara inte ha sex varje gång man träffas. 

Sluta lyssna på vad han säger, om han gråter och skäms utan titta på vad han gör. Oavsett vad han har sagt fortsätter han ju åka och ha sex med henne. Nu är det ju dessutom ett barn inblandat, så det bästa för dig är ju att skilja dig och börja om på nytt. 

• Anonym (Ledsen)
    Mrs Moneybags skrev 2021-03-29 15:00:12 följande:

Han ljuger för dig konstant. Det är den enda förklaringen. Han VILL vara med henne, han VILL kontakta henne. Annars skulle han inte göra det. Jag förstår att det gör ont, men du har inget val om du vill behålla ett uns av självrespekt. Lämna den här så kallade mannen. Låt honom ha skoj med sin älskarinna och deras gemensamma barn. Du har fortfarande tid att hitta en ny, bra man som vill ha dig på riktigt. Tro mig, han kommer att behandla sin nya kvinna på exakt samma sätt som han har behandlat dig. Det är nu hennes cirkus. 

Var beredd på att den här mannen kommer att komma krypande och be på sina bara knän när du väl har gjort slut. Det är nämligen så såna här män funkar. Då gäller det att vara stark och gå vidare utan honom, för han kommer att upprepa den här cykeln ända tills du har fått nog. Det kan ta 1 vecka eller 20 år. Valet är ditt. 

Trots att hon kommer föda ett för honom oönskat barn?

Jag är på väg dit ja... jag inser att jag måste gå. Jag förtjänar inte detta,
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:38:44 följande:
    Alltså han påstår att han frågat henne varje gång om hon skyddar sig och hon har sagt ja. Det är därför han var så arg på henne fram till nyligen när det visade sig att hon var med barn och inte klarade av att genomgå en abort. För att det kändes som att hon har lurat till sig en graviditet sa han. Jo... jag måste klara av att ta steget. Jag vet hur sjukt det låter allting, är inte så rationell just nu :( hoppas bara att kunna vakna upp och att hon är borta ur bilden och träffar någon annan.
    Nu är ju jag varken man eller otrogen, men hur dum får man vara..? Väljer man att vara otrogen bör man ju åtminstone vara smart nog att se till att skydda sig ordentligt, dvs att använda kondom oavsett om kvinnan också har nåt. Annars är det ju inte så konstigt att sånt här händer. Om jag var du skulle jag också överväga att testa mig för könssjukdomar, bara för att vara på den säkra sidan.

Var bara glad att ni inte redan har barn ihop. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:06:33 följande:

Han fortsätter ju att ligga med henne, så han verkar ju inte ogilla henne direkt...
  • Anonym (F)

Vilken framtid vill du ha? En med en man som ljuger som en häst travar och har barn med sin älskarinna?

Eller gå vidare stark. Ensam eller med en ny relation.

Du förtjänar inte bli behandlad så här.
  • Mrs Moneybags

Du vet inte ens om barnet är oönskat. Din kille ljuger ju så mycket att det mycket väl kan vara lögn det också. Du förtjänar SÅ mycket bättre! 

Hur som helst kommer han att bli pappa snart och det kommer vända upp och ner på hans liv. 
  • Anonym (Ledsen)
    Mrs Moneybags skrev 2021-03-29 15:13:19 följande:

Du vet inte ens om barnet är oönskat. Din kille ljuger ju så mycket att det mycket väl kan vara lögn det också. Du förtjänar SÅ mycket bättre! 

Hur som helst kommer han att bli pappa snart och det

kommer vända upp och ner på hans liv. 

Han har sagt han inte vill vara delaktig... har svårt att tänka mig att han skulle vilja ha barn då han varit så emot det innan :/
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (F) skrev 2021-03-29 15:12:44 följande:

Vilken framtid vill du ha? En med en man som ljuger som en häst travar och har barn med sin älskarinna?

Eller gå vidare stark. Ensam eller med en ny relation.

Du förtjänar inte bli behandlad så här.

Så sant... vi ska sitta ner och prata ikväll om vad vi vill med allt.
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:42:34 följande:
    Han har sagt han inte vill vara delaktig... har svårt att tänka mig att han skulle vilja ha barn då han varit så emot det innan :/
    Det kanske han inte vill, men det spelar ju ingen roll när han beter sig så illa. Eller så säger han bara så för att han tror du ska förlåta honom. 
    jag hoppas verkligen du förstår att han är totalt opålitlig. Du har tagit tillbaka honom flera ggr, han var varit otrogen flera ggr - med andra ord tror han att han ska kunna manipulera dig även nu. 
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn