• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Ledsen)
    Gameofthrones skrev 2021-03-29 14:12:37 följande:

Jag tror att han inte vet vad han vill. Han har nog kärat ner sig i henne och i dig. Nu känner han sig "fast" för nu är hon gravid.

Jag tycket att du inte ska förlåta honom. Han har spelat dig, TS. Du måste försöka hitta en lösning till ditt eget liv. Ja, jag vet att du har skrivit vill ha barn med, men vill man inte ha bar med en partner som är seriös?

Känns så hemskt bara när man lagt ner hela livet på en person ... Kan man vara kär i två personer samtidigt? Han säger aldrig till mig att han älskar mig längre ... det var längesen. Känns så sjukt att han säger det till henne trots att hon gjort detta mot honom.
  • Anonym (Kvinna 55)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:29:20 följande:
    Känns så hemskt bara när man lagt ner hela livet på en person ... Kan man vara kär i två personer samtidigt? Han säger aldrig till mig att han älskar mig längre ... det var längesen. Känns så sjukt att han säger det till henne trots att hon gjort detta mot honom.
    HON gjort det mot honom? HAN har stoppat kuken i henne och därmed riskerat en graviditet! De var två om det. Du lever i förnekelse nu. Lämna honom!!!!!
  • Gameofthrones
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:29:20 följande:

Ja det tror jag att man kan vara. Att man kan bli kär i två. Eller fler. Det finns sådana människor.

Jag vet att det är svårt. Har 20 år i mitt äktenskap. Jag skulle bli flyförbannad, besviken, ledsen om min partner skulle göra så. Ditt förhållande hinner man bygga upp så mkt tillsammans. Det är en långt tid.

Men du är värd en bättre partner.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2021-03-29 14:35:05 följande:

HON gjort det mot honom? HAN har stoppat kuken i henne och därmed riskerat en graviditet! De var två om det. Du lever i förnekelse nu. Lämna honom!!!!!

Alltså han påstår att han frågat henne varje gång om hon skyddar sig och hon har sagt ja. Det är därför han var så arg på henne fram till nyligen när det visade sig att hon var med barn och inte klarade av att genomgå en abort. För att det kändes som att hon har lurat till sig en graviditet sa han. Jo... jag måste klara av att ta steget. Jag vet hur sjukt det låter allting, är inte så rationell just nu :( hoppas bara att kunna vakna upp och att hon är borta ur bilden och träffar någon annan.
  • Anonym (Ledsen)

[quote=81037658][quote-nick]Gameofthrones skrev 2021-03-29 14:37:11 följande:[/quote-nick]Ja det tror jag att man kan vara. Att man kan bli kär i två. Eller fler. Det finns sådana människor.

Jag vet att det är svårt. Har 20 år i mitt äktenskap. Jag skulle bli flyförbannad, besviken, ledsen om min partner skulle göra så. Ditt förhållande hinner man bygga upp så mkt tillsammans. Det är en långt tid.

Men du är värd en bättre partner.[/quote

Tack för att du förstår. Ja... trodde bara att vi var på samma nivå, att det var bara vi två. Vi har känt varandra hur länge som helst. Och han har fram tills för tre år sedan varit världens ärligaste människa om minsta grej. De sidor jag sett hos honom i kontakten med henne är inga sidor jag känner igen hos honom och det skrämmer mig. Jag kan nog inte ens tänka på att vara med en annan partner just nu... jag är fortfarande i chock tror jag. Vet varken ut eller in just nu. Och barnet ska komma om fem månader.

• Anonym (oooo)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:05:05 följande:
    Det enda jag har så svårt att förstå är att han verkligen verkligen inte vill ha barnet och skrikit på henne kring detta. När jag tidigare försiktigt frågat om vi kan skaffa barn tidigare har han sagt prompt nej. Så han är helt anti. Och skulle han välja att vara med henne trots att hon behåller barnet mot hans vilja? Han har sagt till mig att det är det värsta sveket han blivit utsatt för och hur mycket han hatar henne. Sedan att det bara är att han haft sex med henne för att det blivit så när de setts för att prata om detta. Känns som att han förlåtit henne fast att han samtidigt är väldigt anti. Han säger att hennes agerande är taskigt och själviskt mot alla inblandade.
    Han kanske inte kommer vara med henne heller i slutänden, men hatar henne - nej där ljuger han. 
    Förlåt om jag skrattar: "hennes agerande är taskigt och själviskt"? Vad är hans då, som jonglerat två kvinnor. Han beter sig en typisk skitstövel som försöker få allt att låta som om det är hennes fel. Om hon inte hade blivit gravid och vägrat göra abort hade han väl fortsatt vara otrogen med henne.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-03-29 14:43:34 följande:

Han kanske inte kommer vara med henne heller i slutänden, men hatar henne - nej där ljuger han. 

Förlåt om jag skrattar: "hennes agerande är taskigt och själviskt"? Vad är hans då, som jonglerat två kvinnor. Han beter sig en typisk skitstövel som försöker få allt att låta som om det är hennes fel. Om hon inte hade blivit gravid och vägrat göra abort hade han väl fortsatt vara otrogen med henne.

Han har fortsatt att var otrogen med henne... senast i fredags... och det är det jag har så svårt att förstå när han säger att han inte vill veta av barnet och aldrig mer vill se henne så fortsätter han kontakta henne dagligen och träffas och ha sex med henne bakom ryggen på mig. Får inte ihop det. Trots att jag hört honom skälla på henne och sett det i hans telefon.

Jag vet men han ser inte det verkligen. Han har i alla fall bett mig väldigt mycket om förlåtelse och gråtit och haft ångest och sagt han ska bryta med henne och att han hatar henne. Trodde aldrig han kunde ljuga såhär för mig. Jag var i kontakt med henne förra året och trodde allt var lugnt.
  • Anonym (Kvinna 55)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:38:44 följande:
    Alltså han påstår att han frågat henne varje gång om hon skyddar sig och hon har sagt ja. Det är därför han var så arg på henne fram till nyligen när det visade sig att hon var med barn och inte klarade av att genomgå en abort. För att det kändes som att hon har lurat till sig en graviditet sa han. Jo... jag måste klara av att ta steget. Jag vet hur sjukt det låter allting, är inte så rationell just nu :( hoppas bara att kunna vakna upp och att hon är borta ur bilden och träffar någon annan.
    Att han är otrogen är en sak. Men att tvinga en annan kvinna att göra abort för att han inte vill, det passar dåligt eftersom han var otrogen det är en helt annan sak. Om du "av misstag" skulle bli med barn, skulle du utan tvekan göra abort? 

Man kan bli med barn trots piller och annat. Det VET vi alla! I ett förhållande kanske det är en godtagbar risk men sätter man på fel kvinna ska man nog använda både hängslen och livrem.

Han ljuger om mer än du tror! Det hör till. Han säger sånt som får dig lite lugnare, det du vill höra. Inte mer än tillräckligt. 

Jag blev lämnad efter 25 år och fyra barn. Jag klarade det. Jag måste ha kontakt med honom. Det slipper du, var glad att ni inte har barn....

Ditt bästa har inte hänt än! 
  • Anonym (kakan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 13:35:19 följande:
    Tror du verkligen det? :(

Varför har han sagt han ska avsluta med henne flera gånger? Har hört honom skälla ut henne i telefonen för några veckor sen. Har aldrig nånsin hört honom skälla på någon förut. Samtidigt är det konstigt han åker dit när han nu säger han inte vill ha barnet. Har sett honom skriva det till henne flera gånger samtidigt som han åker dit och de har haft sex och han säger han älskar henne dagligen och sånt :( är så jäkla förvirrad just nu. Gör så ont hur han kan lura mig såhär.
    Och du är säker på att han ens hade henne på tråden?
    Det här låter ju som en lögnare av episka proportioner så det ska du nog ha i åtanke att "utskällningen" kan ha varit ett skådespeleri för att behålla kontrollen över dig,
    Den här mannen verkar helt sakna moralisk kompass och säger och gör nog i princip vad som helst som krävs för att kunna ha kvar kakan och äta den.

• Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:48:28 följande:
    Han har fortsatt att var otrogen med henne... senast i fredags... och det är det jag har så svårt att förstå när han säger att han inte vill veta av barnet och aldrig mer vill se henne så fortsätter han kontakta henne dagligen och träffas och ha sex med henne bakom ryggen på mig. Får inte ihop det. Trots att jag hört honom skälla på henne och sett det i hans telefon.

Jag vet men han ser inte det verkligen. Han har i alla fall bett mig väldigt mycket om förlåtelse och gråtit och haft ångest och sagt han ska bryta med henne och att han hatar henne. Trodde aldrig han kunde ljuga såhär för mig. Jag var i kontakt med henne förra året och trodde allt var lugnt.
    Han ljuger för dig konstant. Det är den enda förklaringen. Han VILL vara med henne, han VILL kontakta henne. Annars skulle han inte göra det. Jag förstår att det gör ont, men du har inget val om du vill behålla ett uns av självrespekt. Lämna den här så kallade mannen. Låt honom ha skoj med sin älskarinna och deras gemensamma barn. Du har fortfarande tid att hitta en ny, bra man som vill ha dig på riktigt. Tro mig, han kommer att behandla sin nya kvinna på exakt samma sätt som han har behandlat dig. Det är nu hennes cirkus. 

Var beredd på att den här mannen kommer att komma krypande och be på sina bara knän när du väl har gjort slut. Det är nämligen så såna här män funkar. Då gäller det att vara stark och gå vidare utan honom, för han kommer att upprepa den här cykeln ända tills du har fått nog. Det kan ta 1 vecka eller 20 år. Valet är ditt. 
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn