Vi som försökt en längre tid - första barnet
Det är så svårt det där! Och jag lider verkligen med er som har det så
Jag har från början aktivt tänkt att det viktigaste i den här processen är jag och min sambo fram tills att det blir ett ev. barn, oavsett om det blir "naturligt" eller med IVF till slut. Jag vägrar envist låta det "äta upp mig" eller låta hela barnprocessen ta över mig fullständigt för för mig blir det då som att, vad har jag kvar om det mot förhoppningsvis all förmodan inte skulle gå? Jag försöker envist tänka att det är klart det kommer gå på ett eller annat sätt, för varför skulle det inte gå...
Det kanske slår tillbaka på mig till slut/kommer ikapp på något vis men än så länge fungerar det.
Nu när vi fått en första tid för utredning i Januari (på in födelsedag med haha, grattis liksom) tycker jag mest att det ska bli spännande och roligt ungefär?! Haha jag är knäpp!
<3
Tycker det är en jättebra inställning <3 och jag tänker så för det mesta ska jag ändå säga, men ibland kommer svackor, framförallt precis innan mens, och när mensen precis kommit.. sen brukar jag komma igen. Men det går upp och ner helt enkelt. Men man får intala sig det, varför skulle det inte gå!? Klart det kommer, till slut. Även om det tar extra med tid, och lyckan kommer vara desto större! <3
Haha <3! ja men jag kände faktiskt också så när vi skulle göra vår utredning hah. Jag tror att det var för att jag kände att det var ett steg framåt liksom, att något hände i processen, inte bara att man står still och stampar, och det var en väldigt bra känsla. Plus att man kunde stödja sig lite mot människor som jobbar med och kan sånt där. Det var en trygghet att kunna fråga saker etc. Härligt att du får komma igång med din utredning hyfsat snart! <3 :)