-
Åh förstår verkligen det <3 ! Det där är verkligen tungt. Har också flera i min närhet som fått barn medan jag inte kommit någon vart och tänker/känner precis som du, om man kommer vara en av dom som får uppleva det någon dag...? Nu är du ett stort steg på vägen <3Gulgja skrev 2021-12-02 06:38:37 följande:Tack fina Soff. Känns så overkligt hela situationen. Jag kan lixom inte ta på något av det här. Allting känns så abstrakt och att det inte är jag som är med om det. Återigen är ALLA i min närhet gravida, antingen har dem precis plussat eller så är de i sista skedet i graviditeten och det är barn nummer två. Jag har köpt så många baby shower och födelsedagspresenter till allas barn och jag undrar verkligen om vi kommer få uppleva det någon gång. Mycket tankar såhär på morgonkvisten.
-
<3 Jaa men äntligen!! <3 Tack jo men det är rätt bra <3 denna perioden är enklare. Svårare efter äl >< och nu känns det som att ivf äntligen börjar vara i sikte iallafall... nästa månad, eller månaden därpå..Tildasafira skrev 2021-12-02 19:29:42 följande:Tack finis!! Så glad för att äntligen bli tagen på allvar med detta <3 hoppas du mår bra i allt!
-
apan95 skrev 2021-12-03 07:58:03 följande:
Hej tjejer <3
Vad roligt att läsa positiva inlägg från en del av er gällande ivf! Är ju bara några månader sen man själv stod där me sprutor och äggplock och framför allt lutinus tabletterna! Håller tummar för er alla!!
Och stor varm kram till dig Soff som trotts motgång efter motgång orkar fortsätta och peppa alla. Du är så otroligt stark!
Följer er alla här i bakgrunden <3
Kram!!
Hej fina apan95<3
Stor kram till dig med!! <3 och tack för dina fina ord <3 Hur är det med dig? hur går det? Hur känns det? :))
Kram!
-
Åh RH93 :(( <3 så ledsen för din skull. Förstår SÅ din hopplöshet och sorg i detta :(( Stor kram!!! Ta hand om dig!!! <3RH93 skrev 2021-12-03 08:07:29 följande:
Så var sista chansen för detta år passerat. Jag blev riktigt ledsen den här gången när mensen kom och allt känns riktigt hopplöst. Alla de positiva saker jag haft att se fram emot är nu borta i och med krav på vaccinpass på evenemang, jag har inte velat vaccinera mig under utredning och undersökningar med risk för att sabba min annars regelbundna mens. Har tänkt vaccinera mig nu första sprutan. Vi har inte heller fått svar på ivf-remissen. Dessutom närmar sig julen, som jag vanligtvis verkligen älskar, men nu blir det ännu ett år med påminnelse om att man är barnlös. Vet inte hur mycket längre man orkar, men det vänder väl som vanligt efter mensen är slut. Idag har jag bara lust att dra täcket över huvudet.
NatMar005 PLUSSAT
Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT
Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT
apan95 PLUSSAT
Msofie PLUSSAT
Ericky, BIM 21/7, 33 år (försöktsedan augusti 2020 och haft 1 tidigt missfall samt förlorat en graviditet i en vattenavgång i v17)
Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)
Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)
Carina82, BIM 26/11, 38 år (försökt 1,5 år, remiss för IVF skickad)
Hellow0rld, BIM 27/11, 29 år, (18:e försöket. Remiss till IVF skickad, inväntar godkännande i januari)
Vickan31, 32 år 1:a IVF-behandlingen med sprutstart 18/11 (dessförinnan 18 försök på egen hand)
Soff, BIM 25/12, 33 år (22:a försöket, 3:e med progesteronkräm)
RH93, BIM 2/1 2022, 28 år (17:e försöket)
-
<3 <3 <3RH93 skrev 2021-12-03 13:46:08 följande:Tack fina du <3 man känner sig verkligen mindre ensam när man vet att ni här förstår en!
-
Åh va spännande! Låter ju verkligen positivt <3 !!Tildasafira skrev 2021-12-03 14:58:13 följande:
Var på sista ultraljudet idag, och nu hade det verkligen tagit fart! Dom orkade inte ens räkna alla men minst 15 äggblåsor var redan fullt mogna och en hel drös påväg att bli! På måndag blir det ägglossningsspruta och på onsdag morgon äggplock <3
-
apan95 skrev 2021-12-03 15:33:32 följande:Det går bra (tror jag)
Ska göra nipt på tisdag v 12+1 och jag är så galet nervös inför alla ultraljud (detta blir 3:dje). Oron kommer nog aldrig släppa tror jag. Men jag är tacksam, så så tacksam! Men mycket blandade känslor, ser fram emot att ni alla ska få gå igenom detta! Kram <3Förstår verkligen att du är nervös och känner allt möjligt!! Kommer jag också om det blir min tur. När resan dit varit så tuff så tar man ju inget förgivet liksom.
Men så spännande också <3 <3 Det kommer säkert gå jättebra på tisdag <3 håller tummarna! Åh ja jag hoppas verkligen att det kan gå vägen för oss alla här inne <3 Kram <3
-
Idag kom ett samtal från reproduktionsmedicin i Huddinge, en återbudstid hade dykt upp, imorn! Jag blev först väldigt glad, men slogs sen av att min sambo är krasslig och hemma från jobbet, så vi kan inte åka in... :'( så jäkla dålig timing... blev så otroligt nedslagen och ledsen av detta. Hon sa att det säkert dyker upp fler återbud innan jul... så jag hoppas på det... men räknar inte med det.
-
Aa verkligen :(( .. och min stackars sambo tog det rätt hårt att det var pga av honom.. men det är ju inte hans fel. Hade likväl kunnat vara jag som var dålig. Tack <3 hoppas <3Carina82 skrev 2021-12-07 17:22:21 följande:Å nej vilken bergochdalbana av känslor! Hoppas hoppas hoppas det kommer ett återbud när han är frisk <3 Känns ju inte omöjligt att fler måste avboka nu när restriktionerna kommer tillbaks.
-
Jo precis <3 känns ju hemskt att säga att man hoppas på att någon annan ställer in, men klart man vill komma igång.. ah okey! men va bra att ni kunde ta det på telefon <3 spännande <3Janni91 skrev 2021-12-07 18:45:29 följande:Men nej, så typiskt!! :( Jag tror också att fler kommer avboka nu framöver, med tanke på att det är förkylningstider och restriktioner. Vår läkare var lite förkyld så vi fick ta ett telefonmöte istället, så ska jag dit 21 december på ultraljud och träna på sprutor osv.