Vi som försökt en längre tid - första barnet
Då fick jag offentligt negativa test idag och har mens, så detta mitt första IVF-försök är över :( Kliniken ringde upp nyss, de beklagade (får alltid så himla varmt och fint bemötande vilket jag uppskattar) och sa att då slutar jag med medicinen Lutinus nu och hör av mig i januari när nästa mens kommer. Man gör ingen återföring denna cykel utan kroppen behöver vila från behandling och därför väntar man alltid till nästa cykel. Vi får dock försöka själva denna ägglossning om vi vill. Hon tyckte ändå att det var "bra tajming" att de har ju ändå julstängt tom 10/1 så det hade ändå blivit en paus och inte gått att starta ny behandling just nu pga jul och nyår. Kommer inte ihåg om hon sa något mer, men något sånt. Har egentligen redan gråtit i 2-3 dagar över det här, så känner mig mest tom idag. Just det här med ännu en jul där jag sitter utan barn, utan graviditet, och behöver se alla andras gravidmagar och söta bebisar och glada barn - det gör ont, det kan jag inte sticka under stol med. Men jag hoppas ändå att jul och nyår kan ge lite annat att tänka på också (får kanske ta en liten paus från Instagram och Facebook där det är så mycket bebis- och barnbilder jämt men inte minst i december) och sen i början av januari ska vi flytta så det kan också bli bra att fokusera på.
Hoppas så mycket att det kan trilla in något mer positivt besked i denna grupp och att 2022 blir vårt år hörrni