Ericky skrev 2021-06-30 11:53:43 följande:
Förstår precis... man vill ju hellre (iaf jag) att det ska vara något man "kan ta på", så att det förhoppningsvis finns något att göra åt det. Som i mitt fall, där ja hoppades att det skulle finnas en polyp eller något som kunde förklara det. Nu hoppas jag ju fortfarande att det var den som var problemet även till barnlösheten (att mellanblödningarna berodde på det tycker jag att jag fått fastställt iom att jag sluppit de i 2 månader), men är förstås rädd att det inte är det.
Jag kommer också ta progesteron/östrogen-prov om det inte blir något denna cykel. Så att jag kan leverera mina resultat direkt när vi träffar vården efter sommaren och kanske skynda på medicinering med Letrozol och/eller progeseronvagitorer.
Kanske är det så att du behöver en extra boost på din äl av Letrozol? Verkar ju vara många som blivit förklarade som ofrivilligt barnlösa, men som blir gravida med den boosten :)
Ja precis! Jag tror definitivt att det var polypen som satte käppar i hjulet för dig. Jag är ingen expert men känns ju helt rimligt med tanke på att du blev gravid direkt när den var borta... så jag har en känsla av att det inte kommer dröja länge innan du är gravid igen <3
Låter klokt tycker jag. Är ju skönt att förbereda det man kan förbereda. Alla vi här inne har väntat tillräckligt liksom... så kan man skynda på något så vill man ju göra det helt klart!
Ja kanske det! Har inte läst så mycket om det faktiskt. Trodde man tog det om man hade problem med att man inte fick äl. Jag får ju äl, men det kan alltså vara så att man kan få en starkare äl med hjälp av detta? så att man utsöndrar mer progesteron?