NatMar005 skrev 2021-06-27 08:29:51 följande:
Tack. <3 intressant ändå, ingen läkare har någonsin tagit upp det med mig och under min sjukdomstid blev jagverbjuden nedfrysning av ägg men med orden "vi erbjuder alla fertila cancerpatienter detta men din behandling kommer inte att påverka fertiliteten. Det skulle vara om cancern sprider sig till reproduktionsorganen då". Så jag gjorde aldrig det cirkel jag kan ångra lite idag då jag är ett par år äldre förstås.
Det spred sig till utsidan av livmodern, äggstockar och urinblåsa. Tumörerna opererades bort i sin helhet och än så länge har jag ingen ärrvävnad heter det. Men det kan komma med tiden. Går på kontroller var 6:e månad än.
Visst är det så stt man gör det! Tycker som sagt det är märkligt att inte en enda läkare har gjort den kopplingen bara? De kollar inte ens mina kortisolnivåer längre.. slutade för 1 år sen.
Jag tror tyvärr de flesta läkare inte har någon större koll när det kommer till hormoner, utan mer det "som går att ta på"... det är det intrycket jag fått iallafall.
Okey! Ja det är märkligt faktiskt tycker jag... jag håller verkligen tummarna för dig nu iallafall att allt går bra <3 <3 <3 !! (läste ditt senare inlägg också)