• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-06-30 08:29:48 följande:

Tusen tack för allt erat stöd <3 Flikar bara in och säger att vi har bokat privat missfallsutredning nu och att vi bestämt oss för privat ivf i höst. Det känns som det enda rätta för oss. Vi får ingen hjälp av regionen och jag vill göra allt jag kan för att slipp gå igenom det här igen.

Hoppas på att många får sina plus i sommar och höst och att vi istället blir en BF grupp. Största kramen till er alla, ni är fantastiska! Njut av sommar och lite semester. Ta hand om er <3

Jag håller verkligen med om att det är bedrövligt att ni inte kan få hjälp via regionen, men som Emmalucy sa: med privat vård kan ni få styra och påverka mycket mer förhoppningsvis.

Hoppas att ni får en fin sommar trots det tunga, jobbiga som har hänt och att vetskapen att hjälp är nära till hösten kan lindra oron lite. Det känns som att det är många av oss som får mer hjälp till hösten, och vi hoppas såklart på många plus redan under sommaren. Ta hand om dig fina Steeph, jag tänker på dig <3 
  • Vickan31
    Emmalucy skrev 2021-06-30 00:10:51 följande:
    Man kan tydligen få fertilsekret närsom i cykeln, bara en ökning av östrogen :) men det är säkert progesteronen... som får mig att må lite illa :/ att äta frukt är det enda som stoppar mig från illemåendet, hoppas det är bara att kroppen vänjer sig med medicinen, vill inte gör det här varje månad...! Ah du är stark att hålla dig till lördag :D hoppas det blir en trevlig överraskning och måste panik och tänka på hur du ska fira med mindre drinks ;)! <3 jag kommer börja imorgon, jag kommer inte kunna hålla mig :P bad Emma! 
    Emmalucy skrev 2021-06-30 08:35:11 följande:

God morgon, liten skugga, hoppas du inte försvinner i upplåsning pga kass upplösning har... Ändå bara en 10miu test och jag är äl +10,jag har haft många kemiska graviditeter och en under tiden jag har använt progesteron, but we take the wins anyway, right?

Åååh vad glad jag blev nu! Skrattande Nu tänker jag ju så här: tänk om det är en graviditet som gör dig illamående just nu och inte bara progesteronet?! Jag ser ju strecket där på stickan, sååå himla spännande!! Förstår att du inte vågar fira än, men jag blir så glad och förväntansfull för din skull och hoppas av hela mitt hjärta att strecket blir starkare och starkare! Hjärta Stor kram!
  • Molybden

God morgon, liten skugga, hoppas du inte försvinner i upplåsning pga kass upplösning har... Ändå bara en 10miu test och jag är äl +10,jag har haft många kemiska graviditeter och en under tiden jag har använt progesteron, but we take the wins anyway, right?

Ååh håller tummarna för att det här är gången det stannar! Stora kram! <3
  • Ericky
    Soff skrev 2021-06-29 21:36:01 följande:

Aaah okey! Tänkte väl!... Men återigen.. så sjukt att man till viss del ska behöva leda sin egen utredning....! 

Förstår jag helt klart!

<3 <3 Tack för att du bryr dig. Mitt binjuretest (DHEAS) var inom referensintervallet..så alltså "normalt". Vet inte om det är värt att ta kortisolprov då, men kanske det är... funderade ju på att ta det också, +progesteron/östrogen, via gettested.se. Blir uppgiven om alla dessa prover inte visar på något, för då känns det hopplöst på nåt sätt, att det inte blir något trots att allt ser bra ut. Men får väl se, har ju inte tagit alla tester än. Nu ska vi åka bort på Torsdag på lite obestämd tid så då känns det som att jag får avvakta nu dock... vi ska åka och hälsa på svärföräldrarna. Så får väl bli att jag testar mig om det inte blir något detta försök. 

Förstår precis... man vill ju hellre (iaf jag) att det ska vara något man "kan ta på", så att det förhoppningsvis finns något att göra åt det. Som i mitt fall, där ja hoppades att det skulle finnas en polyp eller något som kunde förklara det. Nu hoppas jag ju fortfarande att det var den som var problemet även till barnlösheten (att mellanblödningarna berodde på det tycker jag att jag fått fastställt iom att jag sluppit de i 2 månader), men är förstås rädd att det inte är det. 

Jag kommer också ta progesteron/östrogen-prov om det inte blir något denna cykel. Så att jag kan leverera mina resultat direkt när vi träffar vården efter sommaren och kanske skynda på medicinering med Letrozol och/eller progeseronvagitorer. 

Kanske är det så att du behöver en extra boost på din äl av Letrozol? Verkar ju vara många som blivit förklarade som ofrivilligt barnlösa, men som blir gravida med den boosten :)
  • Ericky

Men YES! Ser det tydligt!! Klart vi ska take the wins until other is proved! Stort grattis!!!! <3
  • Ericky

Tusen tack för allt erat stöd <3 Flikar bara in och säger att vi har bokat privat missfallsutredning nu och att vi bestämt oss för privat ivf i höst. Det känns som det enda rätta för oss. Vi får ingen hjälp av regionen och jag vill göra allt jag kan för att slipp gå igenom det här igen.

Hoppas på att många får sina plus i sommar och höst och att vi istället blir en BF grupp. Största kramen till er alla, ni är fantastiska! Njut av sommar och lite semester. Ta hand om er <3

Jag tycker det känns HELT SJUKT att ni inte får hjälp via regionen när du haft två MA i samma vecka med ett års mellanrum. Om inte en missfallsutredning, så borde ni ha rätt till fertilitetsutredning eftersom det gått ett år. Blir så fruktansvärt trött på våran, ursäkta men, skitvård. 

BRA beslut att ta tag i utredning själv och inte vänta mer. Det är ju som sagt fruktansvärt att ni nu ska bekofta det själva, men det kommer ju vara värt varenda krona ni stoppat in när ni sitter där med er bebis i famnen <3
  • Längtartillvår

Men yes, wow! Det syns ju absolut tydligt. Hoppas hoppas!!! Håller tummarna så hårt <3
  • Längtartillvår

Vad skönt att ni går privat, trist såklart att behöva lägga så mycket pengar på det. Men vad tusan, det känns ju som man måste när vården är som den är :( hoppas du får en fin sommar och semester och att ni såklart inte behöver gå igenom utredning och IVF till hösten. Stor kram
  • Längtartillvår
    Mirabilis89 skrev 2021-06-30 09:44:49 följande:

Ny månad, nytt BIM! Tog mig friheten att rensa bort gamla passerade BIM-datum som vi pratade om tidigare med, men lät den som plussat vara kvar, är det så det är tänkt? 

BIM denna månad blir dagen innan sambons födelsedag, och han fyller 40 dessutom så vilken sjujäkla 40-årspresent det hade blivit! Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSATVickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykelStickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MFRH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

Ser att en hel del har BIM runt min födelsedag 7 juli! Hoppas så att juli kommer med många plus <3
  • ananna

//

Ååh definitivt synligt, håller alla tummar och tår för att det bara blir starkare och starkare nu :) <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet