• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Så jäkla trist rent utsagt? det här var inte gruppens omgång Hjärta tycker också att det känns tryggt att ha er att falla tillbaka till när livet jävlas.. jag väntar på bekräftad äl, Känner mig helt i ofas med nästan alla men men Rynkar på näsan

• Chilins
    Sophiee92 skrev 2022-10-16 18:27:26 följande:

Åh nej vad trist att läsa om era besked LJM och Dalarna :( så himla himla trist verkligen... Tänk vad vi ska få kämpa för att få uppleva det som få många klarar av med lätthet och kan ta för givet. Faller så ofta tillbaka på att vi kommer vara extra tacksamma och ödmjuka när vi väl står där med våra pluss och bebisar sen <3

Får lite dåligt samvete att jag inte orkat skriva här på så många dagar man jag behövde verkligen en paus efter senaste BIM, och kanske håller mig lite i bakgrunden här några dagar till men går in varje dag och läser era meddelanden och följer vad som händer i era liv.

Välkommen tillbaka Sofia (även om jag önskat att du sluppit komma tillbaka hit till denna grupp), känner igen ditt nickname sen länge tillbaka. Vad otroligt trist att höra om beskedet ni fick, får man fråga vad det innebär exakt, är det bara nedsatt rörelseförmåga eller även mängden spermier? Tänker som många andra redan skrivit här att det måste finnas massor man kan göra för att öka rörelseförmågan iaf! Vi väntar på mannens spermaprov så jag känner mig extra nervös inför vad svaret ska bli, allt med mina värden var bra... Känner också igen mig i att min man inte alls är sugen på IVF... Han uttryckte att "tar det 2 år till så gör det ju ingenting" och jag förstår att han bara menar väl men jag blir närmast panikslagen av tanken. Jag menar, det finns ju inga garantier för att vi lyckas på egen hand även om vi försöker flera år till, jag tror snarare att jag skulle gå sönder av all smärta inombords. Om man däremot visste att man någongång skulle få barn så hade tiden inte alls varit såhär tuff att hantera.

Chilins, jag har blinkande gubbe och tror ÄL väntar bakom hörnet så nog är du inte helt ur fas med alla :P Hur fick ni till det denna gång? Har du testat något nytt?

Välkommen hit till vår grupp Dabro!

Kul att inte vara helt ur fas med alla! Jag har inte heller orkat skriva här så mycket på senaste tiden men läser allt.. vi fick till det ganska bra, började varannan dag 5 dagar innan beräknad äl så om äl blir den dagen som nc satt ut så lyckades vi få till det 5, 3, 1 dag innan äl och 1 dag efter äl. Jag tror att äl kommer flyttas lite för tempen är så ojämn denna gång men det gör inget så länge den inte blir flyttad flera dagar senare. Om nc stämmer hade jag äl i fredags så är bara äl+2 än så länge. Hoppas att du får äl snart! Har ni någon plan denna gång för liggandet? :) 
  • Chilins
    Dabro13 skrev 2022-10-16 19:13:55 följande:

Tror min cykel är i fas med din. Jag ska ha ägglossning egentligen om 8 dagar men hade lite känn idag så tog ett test och vips glad gubbe. NC ändrade min ägglossning till om 2 dagar istället, så vi får mysa på och se om NC kan bekräfta ägglossningen sen.

Tack Sophie !
    Härligt!! :) då kanske vi har bim nästan samtidigt, finns det någon aktuell bim-lista just nu förövrigt? 
  • Chilins

man tror inte att det är sant när jag skriver historiken men sant är det? i allra högsta grad 

18/10 Vickan31 (4:e försöket, första barnet, försökt 2 år med ex sambo)
    28/10 Chilins (10e försöket, första barnet, 1 mf, 1 x, 1 ma) 

13/11 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet
    15/11 Fyrklöverns (14:de försöket, första barnet, 1 mf, 1 utomkveds)
  • Chilins

En liten uppdatering från mig, äl+10 enligt FF.  min temp är konstant lägre än den brukar vara i lutealfasen vilket gör att jag inte alls har något hopp. bifogar en kurva med en cykel som lett till plus på stickan men ma senare och en vanlig menscykel.. vad tror ni? Kört när tempen generellt är mycket lägre genom hela Lutealfasen? 

• Chilins
    LJM91 skrev 2022-10-23 18:25:21 följande:

Sophie, det stämmer att jag körde dubbeldos denna cykeln :) ägglossning runt CD14 är målet vilket känns som en dröm!

Det behöver absolut inte vara kört :) när jag var gravid för flera år sedan var min tempkurva inte ett dugg annorlunda än andra kurvor, tempen var nere och snuddade på linjen flera gånger. Så tappa inte hoppet <3
    Tack snälla du <3 blir så trött på det här överanalyserandet och samtidigt GÅR det inte att låta bli? 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-10-25 20:11:38 följande:

Ljm; vi får se hur det går. Detta är första gången vi ändå har en svacka. Jag är väldigt duktig på att överanalysera saker och kan vara lite grann dramatiskt. Men jag har fått upp mina ögon lite och tänker se hur kommande tiden urartar sig. 

Kram till er alla. Detta är det bästa gänget!! 

Dalarna <3 känner så mycket med dig. Jag tror dock att det är svårt att inte hamna i en svacka när man kämpar så hårt och möter så mycket motgångar. Med det sagt är det såklart inte ok att han inte hjälper till, det måste ju inte vara 50/50 exakt men man måste hjälpas åt i vardagen. Många gånger tänker Jag som kvinna att man hamnar i att vara hemmets projektledare. Fruktansvärt irriterande. Att vara i en sån här situation sliter även på det bästa förhållandet men det låter som att ni verkligen skulle behöva sätta er ner och prata om hur ni vill ha ert förhållande. Speciellt när ni försöker få en liten och det inte lär finnas så mycket tid över för varandra när den lilla personen väl är här. Känner med dig om åldern, jag är själv född -91 och det känns som att tiden försvinner. Men det gör den inte. Det finns gott om tid. Jag pratade med vården sist jag var där i och med mitt missfall. Klen tröst men min ålder var än så länge inga problem. Skulle absolut känna mig stressad över att lämna relationen och hitta någon ny när barnlängtan är så stark så därför tror Jag verkligen på att sätta sig ner och prata. Däremot är det precis som någon annan i tråden skrev, ett barn gör det nog inte enklare att få relationen att fungera.. Och om ni skulle komma fram till att ni inte är lyckliga tillsammans så finns det definitivt tid kvar för dig att skaffa barn!! <3 kapa gärna tråden om du vill, kan vara skönt för oss alla tror jag att stötta varandra i annat än menscykler <3 kram 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-10-26 13:09:47 följande:

Chili; får helt enkelt bara prata igen med honom till helgen och förklara att barn är inget lätt sak och jag tänker inte dra det tyngsta lasten. Sen får han bevisa kommande månaderna att han vill. 
    Kommer nog inte följa ägglossningen slavisk nu. Har vi sex så har vi det. Händer det så händer det. 

Tycker det låter klokt!! Jag känner också att lusten att försöka håller på att gå ur mig. vi kanske kommer pausa här vi också. Det här är tufft 
  • Chilins

Idag kom mensen för min del. Kommer att ta en paus både härifrån och från själva processen i övrigt. Ett år av försök har passerat och två BF som jag skulle haft har också passerat. Livet måste innehålla mer än det här och den eviga väntan på nästa ägglossning och nästa bim. Håller tummarna för er alla, kram! 

• Chilins

Dalarna!! Jag tror att jag smäller av! Stort grattis! Så otroligt glad för din skull. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?