• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Finaste ni <3 är så tacksam för stödet här i bästa tråden! Har inte vågat kolla menskoppen än, molvärken är borta och brösten ömmar inte direkt längre. Hade tänkt ta ett test när jag kom hem och kolla koppen, men fegade ur. Måste oavsett ta ut koppen innan jag går och lägger mig ikväll, så jag kommer kunna uppdatera er idag i alla fall.

Rewner, jag har faktiskt funderat på att söka nytt jobb men jag har egentligen så pass mycket fördelar med min arbetsplats att det inte riktigt går att motivera mig själv att söka annat :P det är mer situationen just nu som är jobbig, hösten är alltid tuff på mitt jobb och särskilt denna hösten då jag behöver samarbeta med en kollega jag inte trivs med. Förhoppningsvis är detta botten och sakta kommer det gå uppåt, jag hoppas det i alla fall.

Evelina, du ska inte känna dig dum som skriver här <3 jag är jätteglad för att du vill hänga kvar hos oss och ditt plus ger mig hopp! I användningsråden jag fick till progesteronkrämen står att man ska ta 2 pumpar morgon och kväll till och med vecka 12, och därefter trappa ned med 1 pump per vecka tills man upphör helt. Jag tolkar det som att när du går in i vecka 13 så tar du tex 2 pumpar på morgon och en pump på kvällen, och i vecka 14 en pump på morgonen och en på kvällen, i vecka 15 bara en pump om dagen och sen ingenting i vecka 16. Vad tror ni andra, tolkar ni det likadant?

• LJM91

En liten strimma blod hade kommit så imorgon lär det vara fullt flöde :(

• LJM91

Fina ni, tack för stödet <3 känns ändå hyfsat okej denna gången, räknar med att mensen är igång imorgon bitti och skulle den mot förmodan inte vara det så tar jag ett test.

Vad tråkigt att mensvärken gör sig påmind Signe :( håller tummarna för att det är växtvärk och inte mensvärk! Signe är förresten ett av mina favoritnamn på listan över namnförslag till mitt eventuella framtida barn :)

• LJM91

Mensvärken är här med full kraft, bara ett par minuter efter att jag skrev förra inlägget slog den till. Så det är nog kört på riktigt tyvärr.

Förstår att det känns läskigt evelina, om jag har förstått det rätt så tar moderkakan över progesteronproduktionen från vecka 12, så det är därför det ska vara säkert att trappa ner och sluta däromkring. Kan ha fel för mig dock. Visst var det denna veckan du skulle på nytt ultraljud?

Signe, det har jag inte tänkt på men det är absolut ingen knasig tanke :) ph-balansen känns viktig men tänker spontant att om man inte upplever något problem så är balansen förhoppningsvis bra?

• LJM91

Mensen kom igång i natt, tog också ett test i morse som var tvärnegativt så är tyvärr ute ur leken helt denna gången. Känns ändå okej, inte lika deppigt som tidigare cykler. Dock inte kul såklart. Jag funderar på att ta en paus från ägglossningstest och tempning och bara försöka tänka på annat, men är samtidigt rädd för att inte ha den kollen som allt testande innebär? Någon annan som tänker i samma banor? Hur mår ni andra? <3

• LJM91

Härligt att det snart är dags för ultraljud evelina, hoppas du får några bilder med dig därifrån :) är du fortfarande orolig eller har det lättat lite?

Dalarna, spännande med testet, vad är det för typ av test? Min sambo gjorde ett där man blandade några vätskor med sperman och sen skulle det ändra färg, sen skulle man jämföra provet med en färgkarta för att se resultatet. Var olika nyanser av lila och rosa vill jag minnas. Ganska svårtolkat tyvärr för färger stämmer ju sällan helt överens med en bild liksom. Hoppas att din sambo får bra resultat!
    Kanske lite skönt också att det inte bara var guld och gröna skogar att vara barnvakt? Minns att jag kände så i somras när jag och sambon var barnvakt över en helg, har nog aldrig njutit så mycket av tystnaden sen haha xD

Rewner, jag har funderat på att bara tempa kring ägglossningen. Kanske får prova det och se hur det känns :) man slipper ju lite stress i lutealfasen i alla fall, går inte att analysera huruvida tempen stiger eller inte. Vad tråkigt att ditt test var negativt, hoppas att det bara var för tidigt och att du plussar fint till helgen!

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-09-07 21:06:39 följande:
    jag är tyvärr fortfarande jätte orolig.. lånade faktiskt en sån doppler som man kan lyssna på hjärtljud av en kompis idag, kanske dumt egentligen men ska absolut inte använda den mycket!! Men jag testade den idag trots att det är lite tidigt, hörde inget hjärtljud men kunde hjärtljuden på skärmen som kom upp i 130, jag har tydligen bakåtlutad livmoder så kommer troligtvis ta lång tid innan jag kan höra något hjärtljud, nu känner jag mig lite lugnare efter att jag gjorde det iallafall så nu ska jag lägga undan den och inte röra den på ett bra tag
    Skönt att få oron stillad just nu i alla fall :) jag kan tänka mig att det kanske skapar extra oro i onödan om man använder dopplern och inte lyckas hitta hjärtljuden. Det behöver ju inte bero på att det inte finns några hjärtljud liksom :) vilken vecka är du i nu?
  • LJM91

Tack för allt stöd finaste ni <3 hade definitivt inte kunnat ta mig igenom allt det här utan att ha er.

Beklagar mensen Signe :( jobbigt när kroppen sviker och luras med symtom..

• LJM91

Fyrklöverns jag har upplevt samma grej där ägglossningen sätts ut på samma dag som positivt test, men jag tvivlar på att jag har ägglossat så tidigt. Jag använder både Natural cycles och Fertility friend, och det är sällan de sätter ut ägglossningen på samma dag båda två. Jag vågar inte chansa utan fortsätter försöka få till ligg även ett par dagar efter bekräftad ägglossning :)

Vad häftigt med den där klockan! De är himla dyra väl? Jag skulle nog ha lite svårt att sova med en klocka på armen så tror inte det är något för mig tyvärr.

Min mens är väldigt konstig denna cykeln och var likadan förra cykeln, jag brukar blöda ganska kraftigt dag 2 och 3 och ha mycket mensvärk dag 1 och 2 i alla fall, men både denna och förra mensen har jag bara haft mensvärk precis i början av dag 1 och efter det absolut ingenting. Blöder också betydligt mindre än vad jag har gjort tidigare. Någon som har varit med om något liknande?

• LJM91

Har du tagit test idag Rewner? Håller alla tummarna för att din magkänsla är fel och att du plussar <3

Fyrklöverns, vid de här två senaste menstruationerna som var ovanliga så har jag faktiskt tagit inositol, så kanske är det den som påverkar? Undrar om det är bra eller dåligt isåfall.. Vet att en del bara tar inositol fram till ägglossningen men jag har tagit den hela tiden. Det är ju skönt att slippa både mensvärk och riklig mens men tänker att det inte är så bra om det beror på att slemhinnan har försämrats eller något sådant?

Tycker att din plan för denna cykeln verkar super Sophie, god mat och vin <3 skönt att ni ska få slutföra er utredning också, hur tänker du inför det? Har förstått att en del hoppas på att något ?fel? ska hittas för att få en förklaring, medan andra blir lättade om inget är fel.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?