• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • toughshit
    chouette skrev 2021-08-29 17:26:36 följande:

Här är med effekten ?clarity? på:

Jag skulle också avvakta lite. Kanske är för tidigt för att testa digitalt?

Jag har en massa stickor som jag tänkte använda till att börja med. Sen om jag plussar tydligt på någon så tänkte jag ta digitalt :) efter BIM åtminstone
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Juli1990

Jättekul att höra om er :). 
    Jag är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi bor i en trea i Skåne och jag jobbar inom IT-branschen och min sambo inom försäljning. Vi har varit sugna ett bra tag på barn, men av personliga skäl i familjen passade det inte förra året tyvärr, så nu tänkte vi att vi skulle börja försöka efter denna sommaren. Jag ville ha den sista sommaren att "leva" lite.. :). 

VI har inga syskonbarn men många vänner har barn. Jag skulle dock vilja ha någon vän som är gravid samtidigt som mig, men det kommer jag nog tyvärr inte ha. 
    Håller tummarna att det går snabbt för oss och alla andra i gruppen! :) Längtar så!

• hurtänktedunu
    chouette skrev 2021-08-29 17:57:54 följande:

Med första barnet var det såhär svagt först och det var ju positivt då :O Men då fick jag också plus när jag testade digitalt med veckoindikator kort efter. Får hålla mig och testa digitalt om någon dag.

Jag håller tummarna
  • hurtänktedunu
    toughshit skrev 2021-08-29 18:03:07 följande:

Ibland är de uppmärksamma på saker som man inte tror de har koll på tycker jag :'D

Håller tummarna för er!

Jag fick precis en fast smiley på ÄL-testet!

Min karl är förkyld dock och inte helt 100 i kropp och knopp, men jag hoppas att han orkar få till det i kväll också.. Vi har haft sex flera dagar i rad nu, sedan jag fick blinkande smiley i fredags så hoppas att det räcker annars... Vad elak man känner sig när man har såna "krav" på honom när han är sjuk, hehe...

Haha ja uppenbarligen. Helt chockad.

Åh så spännande. Du Får väl göra det så lätt som möjligt för honom. Haha. Vara lite snäll. Men är det äl så är det ju.
  • Willow89

Vad kul att läsa om er alla! :) Min mobil gick tyvärr sönder igår (efter att ha fått ovälkommen mens dagen innan), var sååå bräcklig och förstörd när det hände så jag började storgråta och grät och grät och grät i flera timmar. Sjukt pinsamt såhär i efterhand men min sambo var så gullig mot mig, haha.

Jag är 32 och min sambo 28, jag jobbar med kommunikation och events och min sambo inom IT. Vi bor i Göteborg och har varit tillsammans i drygt 7 år. Vår busiga lilla vovve är min ögonsten i livet, som tur är älskar hon att gosa och tycker om att vara min bebis (jag vet att hon är en hund Flört).

• Jenek18

Hej alla! Kul att läsa lite om er.

Jag bor i Stockholmsområdet. Jag och min man gifte oss nyligen och varit tillsammans i 6 år. Jag är 30 och min man är 7 år äldre än mig. Jag jobbar med miljöfrågor. Jag har alltid tänkt att jag vill ha barn men det har känts avlägset. Men sen för ett år sen så pratade vi om att vi ville och sen har jag inte tänkt på annat, typ. Har väntat tills nu pga vaccinering och nytt jobb. Har under tiden kartlagt min cykel och lärt mig mycket om menscykeln genom FAM (fertility awarness). Kartlägger temperatur, sekret, humör osv och för mig har det blivit ett sätt att hålla koll och lära känna min kropp.

Jag har tagit ett tidigt test i fredags som var negativt. Har BIM på onsdag så blir spännande att se men tror det blir negativt, känns ändå otroligt att få till det på första försöket med första barnet.

Vill också passa på att gratulera alla i tråden som fått ett plussa, så roligt!

• Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-29 16:45:34 följande:

Vilka testa tidigt test tror ni är bäst (eller minst dåliga): clearblue eller Rsfu?

Kan inte svara på då jag inte är påläst, har köpt cb testa tidigt och sen rfsu testa ofta. Vet inte om jag ska ta test innan bim eller inte, vet inte vad som är bäst att bli besviken i början på veckan eller i slutet när mensen beräknas komma... Kanske har man dock hoppet uppe med testa tidigt om de är för tidigt för att visa plus (även om de ska gå 6 dagar innan). Hur tänker du göra?
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-08-29 21:04:48 följande:

Kan inte svara på då jag inte är påläst, har köpt cb testa tidigt och sen rfsu testa ofta. Vet inte om jag ska ta test innan bim eller inte, vet inte vad som är bäst att bli besviken i början på veckan eller i slutet när mensen beräknas komma... Kanske har man dock hoppet uppe med testa tidigt om de är för tidigt för att visa plus (även om de ska gå 6 dagar innan). Hur tänker du göra?

Jag ska testa men är typ helt inställd på negativt resultat. Känns som hemska mensen är på väg. Men vem vet, kanske kan kännas precis likadant? Ibland får jag för mig att något känns annorlunda, men sen känns det inte alls så längre.
  • chouette
    toughshit skrev 2021-08-29 18:04:48 följande:

Jag har en massa stickor som jag tänkte använda till att börja med. Sen om jag plussar tydligt på någon så tänkte jag ta digitalt :) efter BIM åtminstone

Haha, lättare sagt än gjort! Men tänker väl att jag avvaktar med det digitala till imorgon (BIM).
  • chouette
    toughshit skrev 2021-08-29 18:04:48 följande:

Haha, lättare sagt än gjort! Men tänker väl att jag avvaktar med det digitala till imorgon (BIM).
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?