• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

Så roligt att höra om alla. Jag är 30 och min sambo 34. Har inga barn sen tidigare. Vi bor i Örebro. Bor i lägenhet men drömmer om ett hus i framtiden.

Jag har 2 syskonbarn som bor i Norrland så träffar dom inte så ofta. Är först i min vänkrets som försöker få barn det jag vet iaf.

Har ÄL 3/9 men har idag varit lite extra sugen på mys. Kunde idag göra sån bro alla pratar om men tänker de kan lika gärna vara upphetsning.

Har en fråga; hur kan man veta skillnaden på ÄL sekret eller om de är upphetsning/sperma?

• hurtänktedunu

Vad roligt med lite presentation. Jag fyllde precis 32 år och min man 33 år. Tillsammans 12 år men gifta 8 år. Bor ca 40 minuter utanför Stockholm i ett väldigt stort hus på 280kvm som behöver fyllas med fler barn. Haha. Vi har två barn redan på 7 och snart 5 år.

Blev gravid i juni men fick ett ma som avslutades för ca 2 veckor sedan.

Jag jobbar kontorstider inom vården och min man jobbar inom skolans värld mycket med kommunikation och it men en del annat också.

Vi hoppas på att få till en trea snart. Misstänker att jag har ägglossning i helgen. Så vi får se. Vet ju inte hur allt kommer bli efter missfallet.

• Semlan3
    Dalarna91 skrev 2021-08-28 20:05:06 följande:

Så roligt att höra om alla. Jag är 30 och min sambo 34. Har inga barn sen tidigare. Vi bor i Örebro. Bor i lägenhet men drömmer om ett hus i framtiden.

Jag har 2 syskonbarn som bor i Norrland så träffar dom inte så ofta. Är först i min vänkrets som försöker få barn det jag vet iaf.

Har ÄL 3/9 men har idag varit lite extra sugen på mys. Kunde idag göra sån bro alla pratar om men tänker de kan lika gärna vara upphetsning.

Har en fråga; hur kan man veta skillnaden på ÄL sekret eller om de är upphetsning/sperma?

Kul men en till örebroare :)
  • toughshit
    Essie0 skrev 2021-08-28 18:15:00 följande:

Då jag tog sista p-pillret 10/8 är jag väldigt osäker på om och när jag skulle få ägglossning. Kände i början av veckan att det nog var dags och i förrgår och igår upplevde jag geleaktiga flytningar samt att bröstvårtorna ömmar som aldrig förr. Gissar att detta mycket väl kan bero på ÄL? Typiskt nog är mannen bortrest i helgen, känns som att chansen denna månad är förbi då vi inte hunnit med så mycket mys i veckan heller. Kan inte hjälpa att känna lite besvikelse men jaja får iallafall hoppas att menscykeln är igång efter många år med p-piller. Svårt att tänka positivt när längtan är så stor och man verkligen hoppas på ett snabbt plus!

Hur går det för er andra? :)

Essie0 skrev 2021-08-28 18:15:00 följande:

Då jag tog sista p-pillret 10/8 är jag väldigt osäker på om och när jag skulle få ägglossning. Kände i början av veckan att det nog var dags och i förrgår och igår upplevde jag geleaktiga flytningar samt att bröstvårtorna ömmar som aldrig förr. Gissar att detta mycket väl kan bero på ÄL? Typiskt nog är mannen bortrest i helgen, känns som att chansen denna månad är förbi då vi inte hunnit med så mycket mys i veckan heller. Kan inte hjälpa att känna lite besvikelse men jaja får iallafall hoppas att menscykeln är igång efter många år med p-piller. Svårt att tänka positivt när längtan är så stor och man verkligen hoppas på ett snabbt plus!

Hur går det för er andra? :)

Som jag! Jag tog sista pillret 5/8. Började få som mensvärk i måndags och som äggviteflytningar. Fick glad gubbe på ÄL-testet igår så i helgen kör vi så det ryker, haha

Så kan nog mycket väl vara samma för dig :) Jag hade minipiller.

Hoppas att det är ÄL för dig också, så att livmodern "kommer igång" fort efter pillerstoppet :D
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • toughshit
    Kiwikiwi skrev 2021-08-28 18:12:58 följande:

Hej allihop,

Kanske jag som är lite uttråkad denna regniga lördag men tänkte ändå att de vore kul att "lära känna" varandra lite här inne, eftersom många av oss är aktiva i tråden vore de kul att veta lite mer om er (som vill dela med er).

Jag bor i Stockholm, är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi har varit tillsammans i 7 år och sambos sen 2015. Vi jobbar idag inom IT båda två, har precis flyttat till en större lägenhet som vi helrenoverat. Jag har 2 syskon som inte har barn än (så lite speciellt att förhoppningsvis få vara först i den mening att mina syskon båda är singlar och att jag hoppas att vi snart kan få plus). Min mamma är väldigt barnkär och jag längtar efter att få berätta att hon ska bli mormor, jag och pappa skulle säkert få en bättre kontakt med. Har en hund tillsammans med mamma och älskar och värnar väldigt mycket om djur, speciellt hundar. Vill inte vara för långrandig här så de var allt om mig :)

Jag vill inte skriva så mycket om mig själv här, men jag är 28 år och bor i Stockholmsområdet. Har ett barn sedan innan, och två bonusar!
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Lövsångerska1991
    toughshit skrev 2021-08-28 20:48:19 följande:

Jag vill inte skriva så mycket om mig själv här, men jag är 28 år och bor i Stockholmsområdet. Har ett barn sedan innan, och två bonusar!

Helt okej, man delar med sig av så mycket eller lite man vill! :)
  • Meemelie

Hej allihop,

Kanske jag som är lite uttråkad denna regniga lördag men tänkte ändå att de vore kul att "lära känna" varandra lite här inne, eftersom många av oss är aktiva i tråden vore de kul att veta lite mer om er (som vill dela med er).

Jag bor i Stockholm, är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi har varit tillsammans i 7 år och sambos sen 2015. Vi jobbar idag inom IT båda två, har precis flyttat till en större lägenhet som vi helrenoverat. Jag har 2 syskon som inte har barn än (så lite speciellt att förhoppningsvis få vara först i den mening att mina syskon båda är singlar och att jag hoppas att vi snart kan få plus). Min mamma är väldigt barnkär och jag längtar efter att få berätta att hon ska bli mormor, jag och pappa skulle säkert få en bättre kontakt med. Har en hund tillsammans med mamma och älskar och värnar väldigt mycket om djur, speciellt hundar. Vill inte vara för långrandig här så de var allt om mig :)

Jag är 32 år, bor i Göteborg och jobbar som lärare. Min man är 34 och vi har en son på 2,5 år. Har även två katter och bor i en lägenhet med en liten uteplats. Drömmer dock om en större lägenhet/radhus eller liknande med en liten trädgård. Uteplatsen är lite för liten för alla odlingar jag vill ha! Sonen blev till på tredje försöket så räknar med ser det tar minst lika lång tid, om inte längre pga äldre nu, med hans eventuella syskon. Därmed känns väntan lång med tanke på att vi bara är på första försöket än.
  • Kiiwi00

Kul! :)

Jag är 27, gift sen 6 år tillbaka och bor i Stockholm. Vi har en tjej på 4 år och längtar nu efter en till. Första graviditeten var inte så festlig då livmodertappen blev försvagad redan i vecka 25. Är väldigt nervös inför en förhoppningsvis nästa graviditet men har förberett mig mentalt på eventuell fight vi behöver ta med vården för att få rätt hjälp.

• Kiiwi00

Kul! :)

Jag är 27, gift sen 6 år tillbaka och bor i Stockholm. Vi har en tjej på 4 år och längtar nu efter en till. Första graviditeten var inte så festlig då livmodertappen blev försvagad redan i vecka 25. Är väldigt nervös inför en förhoppningsvis nästa graviditet men har förberett mig mentalt på eventuell fight vi behöver ta med vården för att få rätt hjälp.

• Wave Mother

Hej allihop,

Hej! Jag är 37 och bor i Göteborg med min man som är 30. Vi har varit ihop i åtta år och är båda forskare (kan inte säga ämne pga att det då blir uppenbart för alla som känner till oss vilka vi är då vi är i ett rätt så litet fält :) )  Vi bor rätt litet, men letar efter en större lägenhet. 

Jag plussade i maj i år direkt efter att ha slutat med p-piller (cerazette), men det blev tyvärr ett MA som upptäcktes i slutet av juli (skulle ha blivit vårt första barn). Nu försöker vi igen så smått.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?