• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Semlan3
    chouette skrev 2021-08-30 08:01:58 följande:

Såhär ser dagens sticka ut. Starkare än igår!

Jag har tagit många rfsu och de har alltid varit tokblanka om det varit negativt, ingen snack om saken liksom. Så det där ser ju klart positivt ut!
  • Chilins

Glad gubbe på clearblue ägglossningstest idag så nu kör vi för fullt :) det här är vårt första riktiga försök och det känns så bra att få dela allt detta med er, jag skriver inte så mycket i tråden men jag läser allt. Tycker att ni är toppen allihopa och det är så skönt att känna att det finns stöttning, peppning och hjälp här! ?? Kram på er!

• Kiwikiwi

Så spännande! Håller tummarna för dig :) Är de rfsu test du kör med? Isf är de vanliga eller test tidigt?
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-29 23:02:09 följande:

Jag ska testa men är typ helt inställd på negativt resultat. Känns som hemska mensen är på väg. Men vem vet, kanske kan kännas precis likadant? Ibland får jag för mig att något känns annorlunda, men sen känns det inte alls så längre.

Samma här, i natt när jag vaknade illamående och kissnödig började jag drömma mig bort till både graviditet och bebis ankomst. Men de är nog mensen som är på g nu och jag tror att de lätta illamåendet kommer pga oro/stress.
  • chouette
    Semlan3 skrev 2021-08-30 08:12:15 följande:
    Jag har tagit många rfsu och de har alltid varit tokblanka om det varit negativt, ingen snack om saken liksom. Så det där ser ju klart positivt ut!
    Jag tror också att det är något! Men man vill ju gärna inte ta ut någon seger i förskott.
  • Essie0

Tycker också det ser positivt ut! Håller tummarna!
  • chouette
    Chilins skrev 2021-08-30 08:13:04 följande:

Glad gubbe på clearblue ägglossningstest idag så nu kör vi för fullt :) det här är vårt första riktiga försök och det känns så bra att få dela allt detta med er, jag skriver inte så mycket i tråden men jag läser allt. Tycker att ni är toppen allihopa och det är så skönt att känna att det finns stöttning, peppning och hjälp här! ?? Kram på er!

Lycka till till er! :) Så spännande att börja försöka. 
  • Sheltie

Ser helt klart och tydligt ett sträck och ungefär så såg en av de första testen ut för mig :D 

• chouette
    Kiwikiwi skrev 2021-08-30 08:15:37 följande:
    Så spännande! Håller tummarna för dig :) Är de rfsu test du kör med? Isf är de vanliga eller test tidigt?
    Tack! <3 Ja, precis. Vanliga RFSU. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?