• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu
    Testaren2 skrev 2021-08-28 13:36:02 följande:

Hej alla! Någon som kan hjälpa mig tyda mina test?

Vet ej om det är spökstreck eller positivt..

Helt klart positivt. Använde samma I juni och hade till och med svagare men positivt ändå
  • chouette
    Kiwikiwi skrev 2021-08-28 15:15:13 följande:
    Åh men låter ändå lite hoppfullt om du blödde vid din första graviditet, men de kanske var skillnad på blodet då?

Får man fråga hur blödningarna såg ut då, var de lätt att förväxla med mens eller mycket mindre? Håller tummarna att de inte är mensen som är påväg!
    Det var också en del klarrött blod växlat med bruna flytningar lite i omgångar. Vet att jag skrev i min app att "mensen kom troligtvis" första dagen, så det var väl lätt att förväxla med det. Men sedan var det så himla lite resten av dagarna liksom så jag testade ändå på ÄL+12 och fick pluss :)
  • Kiwikiwi

Hej allihop,

Kanske jag som är lite uttråkad denna regniga lördag men tänkte ändå att de vore kul att "lära känna" varandra lite här inne, eftersom många av oss är aktiva i tråden vore de kul att veta lite mer om er (som vill dela med er).

Jag bor i Stockholm, är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi har varit tillsammans i 7 år och sambos sen 2015. Vi jobbar idag inom IT båda två, har precis flyttat till en större lägenhet som vi helrenoverat. Jag har 2 syskon som inte har barn än (så lite speciellt att förhoppningsvis få vara först i den mening att mina syskon båda är singlar och att jag hoppas att vi snart kan få plus). Min mamma är väldigt barnkär och jag längtar efter att få berätta att hon ska bli mormor, jag och pappa skulle säkert få en bättre kontakt med. Har en hund tillsammans med mamma och älskar och värnar väldigt mycket om djur, speciellt hundar. Vill inte vara för långrandig här så de var allt om mig :)

• Essie0

Då jag tog sista p-pillret 10/8 är jag väldigt osäker på om och när jag skulle få ägglossning. Kände i början av veckan att det nog var dags och i förrgår och igår upplevde jag geleaktiga flytningar samt att bröstvårtorna ömmar som aldrig förr. Gissar att detta mycket väl kan bero på ÄL? Typiskt nog är mannen bortrest i helgen, känns som att chansen denna månad är förbi då vi inte hunnit med så mycket mys i veckan heller. Kan inte hjälpa att känna lite besvikelse men jaja får iallafall hoppas att menscykeln är igång efter många år med p-piller. Svårt att tänka positivt när längtan är så stor och man verkligen hoppas på ett snabbt plus!

Hur går det för er andra? :)

• Essie0
    Kiwikiwi skrev 2021-08-28 18:12:58 följande:

Hej allihop,

Kanske jag som är lite uttråkad denna regniga lördag men tänkte ändå att de vore kul att "lära känna" varandra lite här inne, eftersom många av oss är aktiva i tråden vore de kul att veta lite mer om er (som vill dela med er).

Jag bor i Stockholm, är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi har varit tillsammans i 7 år och sambos sen 2015. Vi jobbar idag inom IT båda två, har precis flyttat till en större lägenhet som vi helrenoverat. Jag har 2 syskon som inte har barn än (så lite speciellt att förhoppningsvis få vara först i den mening att mina syskon båda är singlar och att jag hoppas att vi snart kan få plus). Min mamma är väldigt barnkär och jag längtar efter att få berätta att hon ska bli mormor, jag och pappa skulle säkert få en bättre kontakt med. Har en hund tillsammans med mamma och älskar och värnar väldigt mycket om djur, speciellt hundar. Vill inte vara för långrandig här så de var allt om mig :)

Vilken bra idé! :) Jag är 30 år och bor i Stockholm med min man som är 5 år äldre. Vi har varit tillsammans i snart 7 år och har länge längtat efter barn men inte känt att vi är på rätt plats i livet förrän nu. Har ett syskonbarn som jag är helt tokig i och kan knappt vänta att få en egen liten knodd :) Vi har en liten hund som vi älskar att vara ute i naturen med. Bor i radhus men drömmer om ett eget hus där familjen förhoppningsvis kan växa :)
  • Semlan3

Hej allihop,

Jag är 28 år, min man 30. Vi bor i radhus i Örebro och har varit gifta i ett år, men tillsammans sedan 2013. Har två små tjejer, 4,5 och 3 år gamla. Första barnet tog 9 månader att få till, andra kom av bara farten. Blev oplanerat gravid med nummer tre i början på året men fick avbryta i vecka 20 efter rutinultraljudet. Vår tredje lilla tjej. Vi jobbar båda inom vården och känner nu att vi vill satsa på en trea trots att det egentligen inte var planerat från början.
  • Junii91

Hej allihop,

Kul idé! Roligt att få läsa mer om dig (och er andra som kanske vill skriva lite om er). :)

Jag bor i Umeå, är 30 år och min sambo 33. Vi har varit tillsammans 4,5 år och sambos nästa lika länge. Jag jobbar i vården och min kille kör lastbil. Bor i lägenhet, en 3a. Längtar efter att få göra det lilla sovrummet till ett barnrum om inte allt för länge hoppas jag! :)

Är inte så duktig på att skriva här men läser allt. I och med att jag jobbar i vården är det mycket jobb och ibland övertid, utbeordring mm.
  • Lövsångerska1991
    Junii91 skrev 2021-08-28 18:41:52 följande:

Kul idé! Roligt att få läsa mer om dig (och er andra som kanske vill skriva lite om er). :)

Jag bor i Umeå, är 30 år och min sambo 33. Vi har varit tillsammans 4,5 år och sambos nästa lika länge. Jag jobbar i vården och min kille kör lastbil. Bor i lägenhet, en 3a. Längtar efter att få göra det lilla sovrummet till ett barnrum om inte allt för länge hoppas jag! :)

Är inte så duktig på att skriva här men läser allt. I och med att jag jobbar i vården är det mycket jobb och ibland övertid, utbeordring mm.

Håller med, jättebra idé! Roligt att läsa om er :)

Jag är 30 år, jobbar som lärare och bor i Skåne med min sambo som är 31. Vi har varit tillsammans i 2,5 år. Bott ihop i ca två år. Tycker om att rita och måla. Skriver dagbok ibland. Har också en hund.

Jag har många syskonbarn och även vänner med barn, men längtar efter ett eget barn väldigt mycket.
  • Sheltie

Hej allihop,

Kul idé!! :) 

Jag bor i Uppsala, är 25 år och sambon min är 28. Vi har också varit tillsammans i 4,5 år och varit sambos i 4 år. Vi båda jobbar inom vården, fast inom olika områden. Sedan så har vi, för inte så längesedan, köpt en lägenhet som vi ska flytta till i slutet av året :D 
  • Sheltie
    Sheltie skrev 2021-08-28 19:21:14 följande:
    Kul idé!! :) 

Jag bor i Uppsala, är 25 år och sambon min är 28. Vi har också varit tillsammans i 4,5 år och varit sambos i 4 år. Vi båda jobbar inom vården, fast inom olika områden. Sedan så har vi, för inte så längesedan, köpt en lägenhet som vi ska flytta till i slutet av året :D 
    Glömde att nämna att vi har en liten vovve också hahaSkäms
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?