• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • chouette
    Sheltie skrev 2021-08-30 08:48:38 följande:

Ser helt klart och tydligt ett sträck och ungefär så såg en av de första testen ut för mig :D 

:D Hurra! Förra graviditeten var det också positivt när jag såg det såhär tydligt. Men vill få det svart på vitt med CB veckoindikator. Ska väl försöka hålla mig till att testa med det imorgon.
  • chouette
    Essie0 skrev 2021-08-30 08:45:04 följande:
    Tycker också det ser positivt ut! Håller tummarna!
    Tack! <3
  • hurtänktedunu
    Chilins skrev 2021-08-30 08:13:04 följande:

Glad gubbe på clearblue ägglossningstest idag så nu kör vi för fullt :) det här är vårt första riktiga försök och det känns så bra att få dela allt detta med er, jag skriver inte så mycket i tråden men jag läser allt. Tycker att ni är toppen allihopa och det är så skönt att känna att det finns stöttning, peppning och hjälp här! ?? Kram på er!

Gud så spännande. Håller alla tummar för er. Jag tror jag hade ägglossning igår men eftersom jag fortfarande har positiva gravtest kan jag inte ta några äl test men det hade vart skönt att få svart på vitt. Nu börjar den eviga väntan.
  • sofgal

Hej, 

Jag hoppar gärna in här med! :)

Precis börjat försöka (denna månad) och har BIM idag, får se hur det slutar denna gång. :) 

Spännande att läsa igenom tråden och följa er alla! 

• sofgal

Jag vill även passa på att fråga om någon varit med om liknande när det kommer till dessa tester. Tog detta imorse, väntade 5 min och då tyckte jag mig inte se något streck.

Lämnade testet en stund, max 30 min från att jag tog det och då ser det ut såhär?

Jag vet att man inte ska lita på resultatet om det legat mer än 10 min, ska ta nytt imorgon.

Men kan man få pos resultat senare tror ni? ????

Nu är jag ju så nyfiken och otålig så jag googlar runt som en tok.. haha.

• Junii91
    chouette skrev 2021-08-30 08:01:58 följande:

Såhär ser dagens sticka ut. Starkare än igår!

Tycker det ser positivt ut! :D
  • Värphönan
    sofgal skrev 2021-08-30 10:57:46 följande:

Jag vill även passa på att fråga om någon varit med om liknande när det kommer till dessa tester. Tog detta imorse, väntade 5 min och då tyckte jag mig inte se något streck.

Lämnade testet en stund, max 30 min från att jag tog det och då ser det ut såhär?

Jag vet att man inte ska lita på resultatet om det legat mer än 10 min, ska ta nytt imorgon.

Men kan man få pos resultat senare tror ni? ????

Nu är jag ju så nyfiken och otålig så jag googlar runt som en tok.. haha.

När jag fått liknande så har det inte varit positivt tyvärr :( Speciellt med tester från cb.
  • sofgal
    Värphönan skrev 2021-08-30 12:04:05 följande:
    När jag fått liknande så har det inte varit positivt tyvärr :( Speciellt med tester från cb.

Tack för svar! 

Nej, det känns faktiskt för bra för att vara sant om man ska vara ärlig mot sig själv :D 

Jag får försöka ha is i magen och testa senare i veckan om inte den önskade mensen dyker upp innan dess ;)

• Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-29 23:02:09 följande:

Jag ska testa men är typ helt inställd på negativt resultat. Känns som hemska mensen är på väg. Men vem vet, kanske kan kännas precis likadant? Ibland får jag för mig att något känns annorlunda, men sen känns det inte alls så längre.

När hade du din äl förresten? Jag hade 18/19 aug.
  • sofgal
    sofgal skrev 2021-08-30 12:25:57 följande:

Tack för svar! 

Nej, det känns faktiskt för bra för att vara sant om man ska vara ärlig mot sig själv :D 

Jag får försöka ha is i magen och testa senare i veckan om inte den önskade mensen dyker upp innan dess ;)

Ska givetvist stå Oönskade!! haha :D
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?