• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-09-12 13:21:13 följande:
    Jag hoppas också att cykeln blir kortare, hade varit en dröm att ägglossa i ?normal? tid haha. Återstår att se vilken effekt letrozol har för mig :) vet att en del behöver dubbel dos för att få effekt så jag tar inte ut någon seger i förskott.

Dalarna, vad trist att du inte känner dig så peppad, men sådana känslor måste också få vara okej tänker jag <3 kanske känns det mer peppigt när du börjar med ägglossningstesten?
    Ja, jag kanske får mer sug ju närmare ägglossningen är. Kan tänka mig du känner dig mer peppad när du får testa något nytt nu :) 
    Hoppas verkligen det funkar!
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-12 18:35:17 följande:
    Ja peppen ökade rejält :) sen vet jag ju inte om det funkar än, så försöker att inte få upp hoppet alldeles för mycket. Funderar över om jag vågar använda progesteronkrämen också men tror jag väntar med den tills efter ägglossningen. Ska du använda krämen något mer?
    Just nu kommer jag inte använda den, men sånt kan ändras. Speciellt om vi har sex som sist kring ägglossningen. Men tror jag kommer hoppa över tempen under lutealfasen. Den va så stressande och gav så mycket hopp, de va nästan värre än själva mensen. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-13 07:25:11 följande:
    Låter klokt att inte tempa längre än att ägglossningen bekräftas, jag funderar också på att göra så. Jag vaknade tidigt flera gånger i förra lutealfasen och fick nästan panik för att det var för tidigt att tempa och att tempen skulle vara låg. Kanske bättre att inte veta :P
    Ja, jag sov sämre då jag va rädd tempen hade sjunkit. Bättre som du skriver att inte veta allt. Speciellt va när jag fick den stegen, läste att de är ca 2/3 som får den och är gravida. Men inte jag .... 
  • Dalarna91

Ljm91; jag blir så arg men också ledsen när jag läser hur kollegorna varit mot din kille. Jag kan tänka mig du också kanske tar det mer personligt mot dig. 
    Jag känner det är mitt fel pga missfall och blir sällan gravid. Sen har du tyvärr pcos som kan vara en orsak men det kan absolut också vara killens. Förstå mig rätt. Det jag menar är jag skulle ha sånna skuldkänslor över mannen få höra detta och hoppas du inte får det. 

Fyrklövern; jag testade zon terapi, gjorde det bara en gång. Men de är lite dyrt och tycker jag betalar tillräckligt för vitaminer och tester. Hoppas lymfmassage ger god effekt. Och skönt att få rensa bort cellgiften :) 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-14 22:33:59 följande:
    Ja absolut tar jag det lite personligt, jag vet ju att mina glesa ägglossningar inte direkt ökar våra chanser, och min sambo är orolig att det är något fel med hans spermier också. Dock var ju testet han gjorde bra, vad vi kunde tolka i alla fall. Men jag tror han oroar sig över det ändå, och då tar det såklart hårt att få kommentarer från andra. Vilken jäkla lättnad det hade varit om det blev vår tur någon gång..
    Ja de är tufft nu. Men känner mig lite mer taggad till ägglossningen, men det är int mycket. Ska börja med bisolvon ikväll. Men när vi testade min sambos i helgen, de va väldigt segt! 
    Hur ska det vara? Tänkte sambon kanske också ska börja och se hur det går. 
  • Dalarna91

Fyrklövern; tycker du har en bra anledning till att testa lymfmassage. 
    Vi har bisolvon tabletter, ska nog äta upp dom. Lika bra att testa nu när jag har dom. 

Ljm; nätshopping hjälper mot det mesta :) 
    När ska du få ägglossning när du testat letrozol? 
    Jag börjar med tester imorgon tänkte jag och bisolvon. Ska räkna hur många jag har så det räcker till oss bägge. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-15 19:49:02 följande:
    Har googlat lite och det står att ägglossningen kommer mellan 3-7 dagar efter sista tabletten, om kuren nu har haft effekt. Så ska börja med ägglossningstest på söndag tänkte jag, och har jag lite flyt så får jag ägglossning under nästa vecka. Hoppas så himla mycket på detta nu..

Spännande att det är dags att börja testa igen, håll oss uppdaterade :) vad säger din sambo om att ta bisolvon?
    Har inte pratat med honom än om det. Men ska göra det imorgon när jag själv börjar med det. 
    Men han kommer att ta dom, dom är inte så stora så det kommer inte vara något problem. 
  • Dalarna91

Pinkflower; hoppas verkligen det inte är missfall. Såklart kan du skriva :) 
    Det är en helt annan sak när du skriver än någon random person som lyckats snabbt :p 

• Dalarna91

Pinkflower; jag väntar på ägglossningen. Har köpt mer bisolvon till mig och killen, så ska testa det nu. 
    Ägglossning kring onsdag, börjat med tester idag. 
    Hur går det med dig? Har flytningarna upphört? 
    Har gyn ringt dig? 

Ljm; håller verkligen tummarna du får ägglossning till veckan! Men förstår att man vill inte ha hoppet uppe för mycket. Bättre att bli positivt överraskad:) 

Hur går det för resten? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-17 08:45:51 följande:

Men gud vad jobbigt J3nnif3r! De måste ju gå med på att kolla upp varför du har positiva graviditetstest och ont i äggstocken? Hoppas verkligen att det reder ut sig för dig!

Jag drömde i natt att jag var gravid och hade fått en liten liten bebisbula, precis där i byxlinningen stack den fram. Kände så verkligt och blev som en kalldusch när jag vaknade.. Tröstade mig själv med att köra första ägglossningstestet som såklart var negativt helt enligt förväntan :P

Ja, drömmar är inte alltid härligt. Speciellt när det verkligen är något man vill. Är det inte lite tidigt att få positivt ägglossning test eller när ska man få det efter letrozol?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?