Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Hmm ja det kanske är lite väl lågt för att vara efter ägglossning. Har du testat nåt mer med ägglossningstesten, eller kollat tappen och sekret?
Hmm ja det kanske är lite väl lågt för att vara efter ägglossning. Har du testat nåt mer med ägglossningstesten, eller kollat tappen och sekret?
Inga goda nyheter här heller.. fortfarande svagt streck på sticka och rund ring på digitalt, så tror jag kan konstatera att letrozolen inte funkade för mig ;( ska försöka få tag i gyn imorgon och fråga om jag kan få provera för att framkalla mens och sen prova letrozol igen med dubbel dos.
Det är den starka dosen av progesteronkräm man använder då väl? Tänker att det blir som en fejkad lutealfas?
Tog ett nytt ägglossningstest nu men det är också supersvagt, så får väl se om sekretet fortsätter de närmsta dagarna.
I morse kom äntligen den blinkande gubben, hallelujah! Stickan var dock fortfarande svag, så hoppas den blir starkare snart. Har ännu mer fertilt sekret idag så det verkar faktiskt vara något på gång. Är så rädd att jinxa något så vågar egentligen knappt skriva det :P är ?bara? på CD21 idag så om ägglossningen verkligen kommer nu snart så blir det den tidigaste ägglossningen på två år, känns som något jag kommer behöva fira isåfall haha.
Hur ser det ut för dig idag med temp och stickor Dalarna?
Rewner, jag tror man räknar tiden efter senaste graviditeten, men du kan ju alltid ringa och kolla :) min lokala gynekologmottagning har en sida på 1177 där man kan läsa precis vilka riktlinjer som gäller vid fertilitetsutredning.
Tack för ägglossningspeppen <3 tog en sticka i eftermiddag som faktiskt var helt blank, kunde inte se minsta lilla antydan till teststreck. Så det verkar dröja lite till i alla fall.
Dalarna, bor du i Örebro? Har hela tiden sett framför mig att du bor i Dalarna men fattade inte förrän nu att det inte behöver vara så xD låter klokt att räkna med att det är väntetid för IVF.
Härligt med goda nyheter Elin! Håller alla tummarna för att ultraljudet ser fint ut :)
Vad tråkigt att testet var negativt chilins :( än behöver ju inte hoppet vara ute, hoppas att mensen håller sig borta!
Fortfarande blinkande smiley och supersvagt streck för min del, men har fortsatt mycket äggviteflytningar och faktiskt ganska mycket molvärk. Någon som vet varför man har molvärk innan ägglossning? Förstår att det kan kännas när man faktiskt har ägglossning, men innan? Är det för att äggblåsan växer eller? :P
Vad tråkigt att höra att du inte fick så bra stöd av din sambo när du fick utomkveds, elin. Kan förstå känslan av att bara vilja förtränga hela graviditeten, om du nu mot förmodan skulle få dåliga nyheter på ultraljudet. Men tror du inte din sambo vill vara med på ultraljudet?
Spännande med hälsodeklaration inför IVF Dalarna, om du har lust att dela med dig om vad det är för frågor i den så hade det varit intressant att läsa :)
Tog en ägglossingssticka ikväll, obefintligt teststreck. Tredje dagen med äggviteflytningar nu så börjar bli lite otålig..
Äntligen Dalarna! Det är nu det händer :)
Vad tråkigt med tempdipp chilins, känns det okej eller hur mår du?