• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins; va skönt allt gick bra ändå kring missfallet och ni kunde försöka igen. 

Ljm; få ha lite is i magen och se hur tempen är imorgon. 
    Jag har slutat köpt tester från gravidkollen.. men skumt att det visar två olika styrkor, vilken ska man se på? Men tycker det ser starkare ut än igår :) 

Rewner; kan ni inte få till det imorgon bitti? :P 
    Men om skulle du ägglossning lördag så kan det räcka med sex i kväll :) 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-09-23 07:33:27 följande:

LJM och Dalarna, hoppas ÄL kommer snart/redan har varit. Minns att du la ut ett test för några dagar sen Dalarna? Det såg iaf väldigt positivt ut fö mig. Tempen kan ju också dippa någon dag efter äl som många skriver här. Vet att dom är superdyra men detta är varför jag numera bara använder CBs digitala, tyckte det var så jobbigt att tolka stickorna som aldrig visade full styrka för mig.

För mig så funkar stickorna 99%. De är egentligen fåtal gånger jag tycker det är lite knepigt. 
    Temp imorse 36.51. så den har stigit. Misstänker jag hade ägglossning cd17. Hade sex cd 16. Så hoppas det funkar denna gång. 
    Tog äl test som är svagare än igår. Har inga fler så utgår att ägglossningen har varit nu. Annars får vi försöka nästa månad. Sambon är sjuk.. jag är inte i form efter denna förkylning. 

Hur går det er andra? Glömmer bort hur alla ligger till. Det skrivs så mycket (älskar det) så man hinner inte alltid med :)
  • Dalarna91

God morgon. 700 sidor är inte dåligt och det är bara peppande inlägg till varandra <3 

Vet inte hur kan ska tolka min temp nu. Hackig och jävlig. Tycker tappen är öppen när jag kände nyss. Har inga fler tester.. och tyckte det va ägglossningsslem på morgonen lite grann, genomskinlig och kunde dra ut på det. Vet inte om man ska lita på sånt på morgonen. 

Men just nu är jag tveksam till jag har haft ägglossning. 

• Dalarna91

Chilins; hade fått nästan positivt förra helgen, det va starkt streck sen har strecken blivit svagare. Tog sista testet igår, som visade ett svagt streck. 

Har bara tagit ett foto. Detta test är från 20/9. 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-09-24 10:55:29 följande:
    kroppen har ju definitivt försökt ägglossa och jag tror att du har ägglossat också men att tempdipparna kanske beror på något annat. jag håller tummarna för det. Enskilda dippar försöker jag att inte ta allt för mycket hänsyn till då det kan bero på så mycket men det är verkligen lättare sagt än gjort.. jag sitter här idag och analyserar min tempkurva?
    Haha, ja de är så svårt att inte sitta och överanalysera alla tempar kan gjort för att se mönster. Är så frustrerande detta. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-25 09:18:17 följande:

Hmm ja det kanske är lite väl lågt för att vara efter ägglossning. Har du testat nåt mer med ägglossningstesten, eller kollat tappen och sekret?

Tappen är öppen, tyckte jag hade ägglossning sekret igår. 

Tråkigt att letrozol inte fungerade :/ 
    Jag funderar på att använda progrestron kräm för att framkalla mens nu. Min sambo ska jobba bort hela veckan, kommer hem sent och åker tidigt. Så tror inte vi får till sex. Han jobbar väldigt fysiskt arbete. 
  • Dalarna91

Ljm; man smörjer morgon och kväll och slutar på tex dag 12. Då kommer mens strax efter. 
    Men så skönt du får äl sekret. Hoppas du får ägglossning snart. 

Chilins; ja jag tror förkylningen har gjort att det inte hände ägglossning. Hoppas den kommer nu. Och hoppas jag får testerna imorgon. 
    Sen kan den höga tempen vara pga förkylning. Funderar på att ta bort dom. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-25 16:05:44 följande:

Det är den starka dosen av progesteronkräm man använder då väl? Tänker att det blir som en fejkad lutealfas?

Tog ett nytt ägglossningstest nu men det är också supersvagt, så får väl se om sekretet fortsätter de närmsta dagarna.

Ja, de blir en fejkad lutealfas. Va tråkigt att testet inte är starkare. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-25 17:06:24 följande:

Aha tack för förklaringen! 

Dalarna, tråkig trend på kurvan :/ Har du haft sena ägglossningar förr? Förstår lockelsen med progesteronkrämen för att få en blödning snart. 

LJM vad roligt att sekretet är fertilt, då kanske den öppna tappen var ett tecken på att sekretet kommer. Mina test brukar vara positiva efter 2-3 dagar med fertilt sekret. 

Ja i somras fick jag ägglossning på cd 25. Så det har hänt förut. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?