• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-09-17 10:55:24 följande:
    Jo det är lite tidigt, ägglossningen ska komma ungefär en vecka efter sista tabletten. Är så spänd på att se vad som händer, om det ens har någon effekt på mig. Hoppas hoppas.. Har du börjat testa?
    Jag började testa igår eftermiddag. Inte positivt, misstänker det blir det på måndag om cyklusen är stabil denna gång. Ska börja ha sex idag också. 
  • Dalarna91

Ljm; om vi får ägglossning nästan samtidigt är det tredje gången vi är synkade :) 
    Tredje gången gilt hoppas jag :) å

Om du skulle få positivt test så behöver det inte bara för sent på lördag kväll :) 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-09-18 08:01:17 följande:

Några dagar sen jag skrev här, varit väldigt skönt att fokusera på annat ett tag, känner mig iaf lugnare nu än på väldigt länge men saknar att prata med er förstås.
    Fyklövern, när beräknar du din ÄL? Ska bli så spännande att följa dig nu när du får börja försöka igen.
    LJM och Dalarna, tror vi kommer matcha vår ÄL samtidigt denna månad igen, jag har nämligen börjat få blinkande gubbe och beräknar att den blir fast i början på nästa vecka. Hoppas så så mycket för oss alla denna gång!

Så roligt att vi är synkade igen :) 
    Tog temp imorse, 37.5, är lite förkyld. Jag har nog haft lite feber sen har jag sovit super dåligt inatt. Så jag tror jag hoppar över den tempen. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-18 09:18:22 följande:

Välkommen tillbaka Sophie, skönt att du känner dig lugnare och vad härligt att ägglossningen är på gång :)
    Dalarna, låter klokt att utesluta den tempen, den var väldigt hög.

Fortfarande rund ring på mina clear blue, och svagt streck på vanlig sticka. Har börjat känna på livmodertappen igen och den var stenhårt stängd igår men idag känns det som att den har börjat öppna sig lite. Den sitter också väldigt högt. Har dock inget sekret så hoppas att det dyker upp snart och att testen blir starkare.

Kände också tappen igår, den va högt uppe men kände en liten nästipp men tror dom är på väg att öppna sig. 
    Några som fått senare ägglossning pga sjukdom?
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-18 12:07:24 följande:
    Känner inte igen senare äl pga sjukdom. Krya på dig, så du orkar med bebisverkstaden :) smitta bara inte sambon för guds skull. Känns som vi kvinnor klarar prestera under förkylningar också medan männen bara tycker synd om sig själva haha. 
    Haha!! Helt enig där! Hoppas han inte smittas xD
  • Dalarna91

Ljm; hoppas inte ägglossningen blir sen.. tempen imorse 37.2.
    Ska ta ägglossning test senare. Den va ganska stark igår eftermiddag. Så hoppas på positivt idag. 
    Har hög temp pga förkylning. Så får se om man se denna månad när jag hade ägglossning. Annars får jag höfta.

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-19 11:40:17 följande:
    Vad roligt att det händer nåt på testerna. Ja du får nog gissa dig fram till ägglossningen denna gången. Jäkla förkylning, så dålig tajming just när temp-skiftningen ska ske. Sexa på i varje fall, kan ju inte vara fel med det :D
    Vi har haft mycket otur att något händer vid ägglossning som gör att vi inte får kan ha sex. Men tur det är jag som är sjuk, jag klarar ha sex ändå :p
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-19 16:00:22 följande:

Typiskt Dalarna, har också för mig att det ofta varit något vid din äl. Men kör på nu, så roligt om det tar sig med förkylningen haha! 

Jag har aldrig varit lyckligare över att se att jag fått mens som idag! Det känns som startskottet på att vi kan köra igång igen :D CD1 alltså, och potentiellt graviditetsdag 1 om vi har riktig tur. Jag ska rida på den här hoppfulla vågen nu så länge det håller i sig :) Heja oss alla nu! <3

Så härligt att höra du fått din mens :D 
    Är det tre månader du har väntat? Håll kvar på som hoppfulla känslorna!! 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-20 08:00:40 följande:
    Har någon varit med om att ägglossningstesten från Graviditetskollen ser ut såhär? Det jag tog igår såg också lite mysko ut så börjar undra om jag har fått hem en dålig batch eller något.. Clear blue visade fortfarande rund ring så ingen risk att stickan skulle varit positiv, men ändå störigt att de ser ut såhär..
    Jag ska ta test senare. Jag har fått så från gravidkollen, flera stycken. Så slutade köpa där. Irriterande... 
  • Dalarna91
    elin1989 skrev 2022-09-20 09:00:00 följande:

Oj bilden kom med två gånger!

Det ser jätte positivt ut :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?