Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Ljm; så underbart att höra det händer något positivt :)
Temp 36.12.
Har googlat på ivf. I Örebro kan man bara ringa till dom. Så ska prata med sambon hur vi ska göra då det säkert är väntetid.
Ljm; så underbart att höra det händer något positivt :)
Temp 36.12.
Har googlat på ivf. I Örebro kan man bara ringa till dom. Så ska prata med sambon hur vi ska göra då det säkert är väntetid.
Chilins; varför va det inte aktuellt för er?
Hoppas dom inte säger så till oss. Tänker nu är det 8 månader sedan sist jag blev gravid. Har försökt i över ett år nu.
Ljm; haha, jag har bott i Dalarna, hade ingen fantasi till använder namnet xD
Fyrklövern; jag har också tänkt att vi kommer kunna bli gravid på egen hand. Men nu ser jag det är 8 månader sedan sist.
Vill helst undvika ivf så långt det går. Men tänkte att man kan ställa sig på väntelistan, som säker är flera månader. Försöka bli gravid innan. Blir jag inte det så blir det ivf. Har då försökt ca 1.5 år.
Ljm; vet tyvärr inte varför man får smärta eller hugg vid ägglosning. Men det kanske är ett gott tecken.
Chilin; hoppas det visar positivt om ett par dagar :)
Själv har jag pratat med fertiliteten avdelningen. Dom kommer nu skicka hem hälsa deklaration. Sen tar det ett par veckor att få svar från dom.
Men det tar ca 6 månader från start till det är färdigt inklusive ivf.
Så hoppas jag får papperna i veckan så vi kan skicka tillbaka dom så fort som möjligt.
Men dom sa att man får ivf när det har gått ett år sedan sista graviditet. Men som jag sa till dom, det är ju lång väntetid, då har det ju gått ett år när vi väl får hjälp.
Vad tråkigt att höra att du inte fick så bra stöd av din sambo när du fick utomkveds, elin. Kan förstå känslan av att bara vilja förtränga hela graviditeten, om du nu mot förmodan skulle få dåliga nyheter på ultraljudet. Men tror du inte din sambo vill vara med på ultraljudet?
Spännande med hälsodeklaration inför IVF Dalarna, om du har lust att dela med dig om vad det är för frågor i den så hade det varit intressant att läsa :)
Tog en ägglossingssticka ikväll, obefintligt teststreck. Tredje dagen med äggviteflytningar nu så börjar bli lite otålig..
Dalarna; vad bra att ni kommit igång med fertilitetskliniken. Förstår lättnaden med att ha foten inne nu ifall det skulle behövas IVF. Intressant att man bara får IVF om man inte lyckats bli gravid på ett år, för det kan ju finnas andra orsaker till att man inte lyckas behålla. Man vill ändå ha hjälp med helheten.
LJM det låter riktigt lovande med dina flytningar. Sexa på bara, ägget släpper säkert snart :)
Chilins din kurva ser jättefin ut! Hoppas den håller sig så och att du testat lite tidigt bara.
Jag har äntligen positivt ägglossning test!
Fick hem testerna idag, så vet inte om det är dag nr 1 eller 2 som det är positivt. Så sex ikväll blir det!
Vad häftigt med klockan fyrklöverns, hoppas att den lyckas identifiera ägglossningen :) skönt att slippa trixa med muntermometer på morgonen isåfall!
Idag kom den här äntligen på besök!! Så peppad, är på CD24 idag så det känns underbart med ägglossning i något rimligare tid än innan :P
Fyrklövern; har tyvärr ingen aning heller. Kan de vara spotting? Jag brukar aldrig få dom men har haft det två gånger detta år.
Kroppen måste såklart göra något konstigt så man blir alldeles förvirrad.
Är det för sent för om om implantation blödning?