Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Ljm; jag har inte tagit någon temp under helgen. Ska dock ta en imorgon för att de den fortfarande är hög. Sen slutar jag tempa.
Ljm; jag har inte tagit någon temp under helgen. Ska dock ta en imorgon för att de den fortfarande är hög. Sen slutar jag tempa.
Rewner vad skönt att det är ganska snart, hoppas allting är som det ska på ultraljudet <3
Skönt att ta paus i tempandet ni som väntar på BIM. Hur mår ni? Jag är 5 dagar efter äl men börjat noja redan. Inbillar mig att jag känner nåt i höger äggledare, så dumt, uppenbarligen är jag traumatiserad efter mitt utomkveds.
Jag känner inget speciellt, kanske början på lite svag molvärk. Försöker att inte känna efter så mycket men det är ju typ omöjligt :P i helgen inbillade jag mig att jag kunde känna att livmodern stretchade och grejade men det var säkert bara inbillning och önsketänkande.
Dalarna, visst fick ni till det några dagar innan ägglossningen? Chansen behöver ju inte vara noll <3
Jag kommer inte att testa mig. Känns lite onödigt då chansen är så pass liten. Hur ska du göra?
Vickan; förut va jag mer noga att hålla mig undan alkohol under lutealfasen. Men nu dricker jag vad och när jag vill. Drabbar ändå inte barnet dom två första veckorna. Sen slutar jag såklart när jag ser plusset. Jag vill inte avstå från ett glas vin. Ska själv ut och ta en öl med kollegor till fredag. Bim till helgen (tror jag)
Vickan, jag tycker nog det ser ut som att du har ägglossat :) svårt att säga vilken dag dock, enligt mina ögon skulle det kunna vara både 30e, 1a eller 7e. Hur lång är din lutealfas? Kan absolut rekommendera fertility friend, än så länge har den prickat in min ägglossningsdag mest exakt. Använder natural cycles också men upplever att den ofta sätter ut ägglossningen en dag för sent. Det kan ju kvitta egentligen men är ändå en liten sak som spelar roll för mig :P
Förstår verkligen de dubbla känslorna kring din systers eventuella graviditet. Varför ska det vara så lätt för vissa men så svårt för andra? Kan nästan bli förbannad när jag tänker på det, så himla orättvist. Förhoppningsvis kommer vi stå ut med alla gravidkrämpor enklare när vi har fått längta. Just nu känner jag att jag gärna tar gravidillamående och trötthet med glädje bara jag får mitt plus..
Fyrklövern; får lite ont i hjärtat att läsa det du skrev om spjälsängen, men snart kommer du få användning för den.
Ljm; jag har googlat ihjäl mig i helgen. Just nu verkar det vara många som plussar trots dom haft sex 5 dagar innan äl.
När jag va på toa så va det sånt sekret jag hade sist jag va gravid, men vet jag hade så förra månaden. Men fått mer flytningar än jag brukar ha innan bim. Men är rädd det är bara önsketänkande att just denna gång skulle det funka. Efter ett års försök så ska man bli gravid med sex långt innan äl.
Då verkar mensen komma äl +9. Blodig flytning nu, lite konstigt. Wtf...
Chilins: Så fint att veta tycker jag, att man har det fina stödet här <3 Vad härligt att du fått positivt ÄL-test nu! Håller tummarna för att ni prickar in det riktigt bra :)
Dalarna: Men nää, så himla konstigt ändå, ÄL+9 känns ju tidigt för mensen? Hur lång brukar din lutealfas vara? Fortsätter att hålla tummarna för att mensen inte kommer, olika typer av blödningar kan man ju ha av andra anledningar även om jag förstår att det känns negativt just nu <3
Misstänker de kan bara vara spotting. Har haft det tidigare när jag tänker efter.
Hur går det för er andra?
Chilins; va skönt du fått positivt test :)
Hoppas ni får till det bra med liggandet:)