• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophie; va tråkigt att den va negativt. Höll alla fingrar och tår och hoppades att det skulle vara positivt. 

• Dalarna91

Rewner; stort grattis!!! Så himla skönt att det blir pluss i denna tråd ibland. Då finns det hopp för oss andra också. 

• Dalarna91

Har äntligen fått bekräftad ägglossning. Cd31. Längsta cyklusen någonsin. Kommer få mens kring cd 42... Hoppas nästa månad blir bättre. 

• Dalarna91

Har lite beslutsångest. Hoppas ni kan hjälpa hur ni tänker. 
    Jag har ägglossning med bekräftad temp. Vid lutealfasen har jag en stegring mellan 0.2-0.4, har en del dippar under lutealfasen. Har två tidiga mf/ma. Misstänker lågt progrestron som orsak. Sen tänker jag min låga temp samt dippar är pga lågt progrestron. Har testat med progrestron kräm med god effekt. 
    Detta år har jag mer oregelbunden mens. Brukar ha cyklus på 26-28 förra året. Detta år är det cyklus på över 30 dagar, denna hela 42. 
    Min tanke är att testa letrozol denna gång. Men är lite osäker om jag ska själv medicinera eller inte. Känner en med letrozol så kan lätt få tag på det. 

Skulle ni testa eller hur skulle ni ha gjort? 

Ljm; du har testat letrozol. Hur tyckte du det var? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-10-08 16:17:30 följande:
    Jag förstår dig, innan jag fick receptet så googlade jag på sätt att få tag på letrozol receptfritt xD men fegade ur när jag insåg att det är typ svarta marknaden som gäller isåfall.. hade jag varit i dina skor hade jag ändå ringt och rådfrågat en gynekolog, kanske de tycker att letrozol är ett bra alternativ för dig också :)

Idag känner jag mig så uppgiven. Längtan efter att få plussa har gjort fysiskt ont de senaste dagarna, har känt som magknip från och till och kan knappt tänka på något annat. Jag och sambon har varit på shoppingtur idag och jag kan såklart inte låta bli att kika på barngrejer, fick syn på de sötaste små gummistövlarna någonsin och efter att sötchocken lagt sig så knöt det sig i magen. Undrar om det någonsin ska bli vår tur :(
    Hade en så tidigare i veckan. Känns som alla blir gravida nu. Men jag tror och hoppas att det är våran tur snart. Letrozol hade god effekt på dig :) 
    Så jag tror vi måste vara nykter till nyår, allihopa. 
    Drömmen hade varit att fira nyår tillsammans och bara skratta åt alla knep och försök vi har gjort. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-10-08 16:45:05 följande:
    Tycker också det känns som att alla blir gravida. Har en nära vän som jag vet kommer börja försöka efter nyår och även om jag försöker att inte jämföra och stressa så skulle det kännas så himla tungt om hon plussar direkt. Samtidigt som jag såklart inte vill att hon ska tvingas längta och vänta så länge som jag.. Klurigt det där.

Älskar tanken på en nykter nyår utan minsta lilla fundering på ägglossningstest och tempkurvor <3
    Min bästa vän ska sluta med ppiller. Dom har sagt till hösten men inte specifikt datum eller när. Hon kommer nog också bli gravid snabbt. Jag vill att hon berättar till mig och jag kommer vara överlycklig. Men kommer nog börja gråta efteråt. 
  • Dalarna91
    elin1989 skrev 2022-10-08 18:26:38 följande:

Ni väntar på utredning eller hur? Jag skulle nog vänta och inte ta letrozol utan läkares inrådan 

Har skickat in hälsodeklaration. Inte säkert att vi får utredning. Men för vänta till deras svar. 
  • Dalarna91

Tack för alla svar. Känner jag börjar bli lite desperat. Ibland kan man gå en ide som kanske inte alltid är så bra :p 
    Tur jag har er som är ärliga. Blir att avvakta med letrozol tills en läkare säger jag kan ta det. 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-10-08 23:24:56 följande:

Vill också tillägga att tiden aldrig gått så fort som de månader vi hade karens från att försöka.  Helt oklart..

Så skönt att den tiden gick fort :) 
    Hoppas alla haft en fin helg :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?