Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Sophie; va tråkigt att den va negativt. Höll alla fingrar och tår och hoppades att det skulle vara positivt.
Sophie; va tråkigt att den va negativt. Höll alla fingrar och tår och hoppades att det skulle vara positivt.
Rewner; stort grattis!!! Så himla skönt att det blir pluss i denna tråd ibland. Då finns det hopp för oss andra också.
Har äntligen fått bekräftad ägglossning. Cd31. Längsta cyklusen någonsin. Kommer få mens kring cd 42... Hoppas nästa månad blir bättre.
Har lite beslutsångest. Hoppas ni kan hjälpa hur ni tänker.
Jag har ägglossning med bekräftad temp. Vid lutealfasen har jag en stegring mellan 0.2-0.4, har en del dippar under lutealfasen. Har två tidiga mf/ma. Misstänker lågt progrestron som orsak. Sen tänker jag min låga temp samt dippar är pga lågt progrestron. Har testat med progrestron kräm med god effekt.
Detta år har jag mer oregelbunden mens. Brukar ha cyklus på 26-28 förra året. Detta år är det cyklus på över 30 dagar, denna hela 42.
Min tanke är att testa letrozol denna gång. Men är lite osäker om jag ska själv medicinera eller inte. Känner en med letrozol så kan lätt få tag på det.
Skulle ni testa eller hur skulle ni ha gjort?
Ljm; du har testat letrozol. Hur tyckte du det var?
Ljm; kanske ska avvakta då. Känner man börjar bli lite desperat xD
Ni väntar på utredning eller hur? Jag skulle nog vänta och inte ta letrozol utan läkares inrådan
Tack för alla svar. Känner jag börjar bli lite desperat. Ibland kan man gå en ide som kanske inte alltid är så bra :p
Tur jag har er som är ärliga. Blir att avvakta med letrozol tills en läkare säger jag kan ta det.
Vill också tillägga att tiden aldrig gått så fort som de månader vi hade karens från att försöka. Helt oklart..