Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Tror ni man kan använda kräm fron imorgon till fredag och sen kanske mensen kommer på lördag?
Tror ni man kan använda kräm fron imorgon till fredag och sen kanske mensen kommer på lördag?
Temp; 36.51 så hade nog ägglossning igår..
Har inte haft sex på flera dagar så här är det kört xD
Hur går det för dig Sophie?
Här hade jag ultraljud idag på 5+4. De kunde se en hinnsäck och gulesäck som såg bra ut i form och storlek, hon trodde också att hon kunde se ett foster men för tidigt för att mäta eller se hjärtaktivitet. Så blir ett till ultraljud nästa fredag.
Utomkveds är iaf uteslutet nu och det är bara att hålla tummarna att allt ser fortsatt bra ut nästa vecka!
Sophie; ja ta ett test :D
Min temp va 36.36 men jag trodde klockan va tidigt, så jag va på toalett och drack vatten. La mig och 5 min senare ringde klockan.. så har inte lagt in den.
Renwer; hoppas på positivt test imorgon :)
Själv så skickar jag in pappren för utredning imorgon. Jag och sambon har pratat om allt liggande kring ägglossning. Man tappar motivation av all stress och press. Speciellt när man får positivt äl test och sen ingen ägglossning. Och detta händer nu oftare och oftare.
Så vi har kommit överens att om han inte är sugen på att ligga så blir det avsugning, sprut i kopp och sen tar jag en spruta och inseminera mig. Så jag tror det blir mycket bättre på detta sätt. Än stress ligga hela tiden.
Vickan31: välkommen!!!! Såklart du får följa med i vårat lilla gäng :D
Men det är tråkigt du måste bli en av oss som kämpat nu. Tror vi alla har försökt ett år nu.
Förstår din tanke med försök nr 24 trots ny partner.
Jag och mitt ex försökte i 9 månader men separerade, så för mig känns det nästan två års försök.
Har dom inte tänkt spola din äggledare? Trodde man gjorde det när man ser stopp i den.
Har du testat olika "kurer"? Själv har jag testat det mesta känns det som, så nu försöker man hitta på nästa sätt att testa på. Så hem insemination står på tur hos mig.
Om du inte redan gör det skulle jag rekommendera tempa varje morgon. Önskar jag hade gjort det tidigare. Men bättre sent än aldrig :)
Vickan; nej jag hoppade över krämen men tror jag haft ägglossning nu. Men såklart bommade vi med sexet.
Så nytt försök nästa månad.
Jag har testat; bisolvon gör det fortfarande från mens till ägglossning, min sambo ska göra det denna månad. Han är väldigt enkel på det sättet :)
Sen vetegrodds olja, smakade riktigt illa men blev gravid, fick missfall nr 1. Tar inte det nu.
D vitamin boots.
Men det jag gör nu är inositol från mens till äl. Och ibland progrestron kräm från äl till bim.
Denna månad har varit hemsk, har två gravida på jobbet. Min syster har fått barn (igår). Och min temp har levt sitt eget liv.