• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ljm; fått någon temp ökning idag? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-30 14:12:27 följande:
    Nej fick snarare än dipp, så hoppas på att ägglossningen sker idag. Brukar ägglossa dagen efter positivt test så vi får se om det blir så denna gången också :) har haft väldigt mycket sekret så hoppas det är ett gott tecken. Hur var din temp idag?
    Nej ingen ökning idag. Brukar få ägglossning 2-4 dagar efter positivt. Sista gångerna har varit 2 dagar. Borde ha idag ägglossning. Får nog inte till sex idag. Men fick det igår och i förrgår.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-30 16:32:25 följande:
    Då finns det ju goda chanser, det är väl dagarna före ägglossning som är de mest fertila :) vi fick till det igår och i förrgår, ska försöka ikväll också så får vi se om det går vägen, sambon brukar vara trött på fredagar xD
    Vi fick till detta hela ägglossning perioden förra månaden utan resultat. Så känner mig lugn om vi inte får till det idag. 
    Hoppas ni får till det. :D
  • Dalarna91

Ljm; så skönt du fått temp höjning. 
    Jag tror jag ligger också på coverline 36.35. så får hoppas tempen ökar imorgon. Min temp går sakta upp..

Chilins; tråkigt med mens :(

• Dalarna91

Ljm; ja, bim blir 11/10. Jag har oftast bim på en vardag, så jag har vant mig med det. 
    Sambon fyller år 13/10. Hade varit fint att kunna överraska honom. Men tror inte jag vill ge han nyheten då. Tänk om det går åt skogen igen, vill inte att hans födelsedag ska påminna om alla försök osv. 

• Dalarna91

Hade också en rejäl ökning. 36.61. 
    Är lite osäker, men menar jag hade.ögglossnimg cd 27.
    Eller hur tänker ni? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-10-02 09:04:24 följande:

Härligt Dalarna, jag skulle också tippa på CD27 :)

Perfekt. Har sett på gamla cyklus, och är väldigt säker jag haft ägglossning cd 27. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-10-02 09:29:22 följande:
    Tror det blev CD25 för mig :) men tycker jag har haft många ovanligt höga temperaturer denna cykeln, någon annan som har haft det så?
    Tycker jag också har haft det mot andra cykluser. Inte super stora höga men högre än dom brukar vara. 
    När har du bim? 
    Har vi bim samtidigt? Jag har 11/10. 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-10-02 10:38:56 följande:

Jag har försökt googla men hittar inte så mycket.. har ju tagit progresteonkräm och håller på att trappa ner men är så himla rädd att jag ska få missfall, men det ska väl gå bra att sluta med krämen om man trappar ner? 

Förstår din oro. Man kan trappa ned sakta. Tar du en pump morgon och kväll? Man kan försöka trappa ned med en halv pump i veckan. 
    Men fråga mood mama vad dom rekommenderar. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?