• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • Bebis2021

Som jag nu misstänkte sen gårdagens blödningar som började smått, så visade vul idag på inga hjärtljud, fostret mätte exakt 8+0, precis den vecka jag såg hjärtljud för fyra veckor sedan, påbörjar behandling idag för att hjälpa processen, min kropp verkar inte vilja starta igång själv. Känns ju såklart fruktansvärt tråkigt, ledsamt och jobbigt, men detta kommer inte som en chock, jag har ju haft de gnagande och egentligen inte kunnat ta till mig graviditeten efter vul för fyra veckor sen, så min kropp har nog vetat länge. Men men, vill bara avklara detta nu, hoppet och önskan om en trea kvarstår och jag hoppas de ska vara min tur snart. Lycka till ni andra <3

• pinkrain
    Bebis2021 skrev 2021-12-08 12:02:22 följande:

Som jag nu misstänkte sen gårdagens blödningar som började smått, så visade vul idag på inga hjärtljud, fostret mätte exakt 8+0, precis den vecka jag såg hjärtljud för fyra veckor sedan, påbörjar behandling idag för att hjälpa processen, min kropp verkar inte vilja starta igång själv. Känns ju såklart fruktansvärt tråkigt, ledsamt och jobbigt, men detta kommer inte som en chock, jag har ju haft de gnagande och egentligen inte kunnat ta till mig graviditeten efter vul för fyra veckor sen, så min kropp har nog vetat länge. Men men, vill bara avklara detta nu, hoppet och önskan om en trea kvarstår och jag hoppas de ska vara min tur snart. Lycka till ni andra <3

Åh nej så tråkigt. Beklagar verkligen. <3
  • TheSwedishKiwi

Men åh, stackare. Jag känner verkligen med dig. Jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång så du får din trea och slipper gå igenom det här igen. Styrkekramar till dig! Hjärta 
  • betula

Beklagar. Så himla jobbigt. All lycka till i framtiden ?
  • 180611

Åh nej. Jag tänker så på er!!
  • TheSwedishKiwi

Jag kan till viss mån ha fått svar på vad mina blödningar/flytningar beror på, då det visat sig att jag har en infektion som behöver behandlas. Men nu är jag så förvirrad. Jag har fått Dalacin vagitorier utskrivna för behandling, men i bipacksedeln står det klart och tydligt att man inte ska använda dem inom de tre första månaderna av en graviditet. Jag befinner mig ju fortfarande inom de månaderna. Jag har skickat ett meddelande till min barnmorskemottagning så jag får väl se vad de svarar. Har någon annan erfarenhet av att ta dessa vagitorier?

• 180611

Fick svar på vår NIPT idag och allt såg bra ut. Så otroligt tacksam.. Än mer tacksam när man vet hur det är för en del av er som fått jobbiga besked det sista. Måste vara så tufft!

Gick igenom ett missfall i augusti men då väldigt tidigt så går ju inte alls att jämföra. Däremot gick vi igenom ofrivillig barnlöshet med första barnet. Tog över tre år innan jag blev gravid för första gången vilket såklart var en stor sorg varje månad. Tänker att vi alla går igenom något tufft då och då på olika sätt. Kanske att det kan vara en tröst för er där det inte gått bra att många av oss också har kämpat och haft tuffa perioder. Vet att jag kände att "alla andra" hade det så lätt. På något sätt hade jag lättare att glädjas med dem som också fått kämpa lite för att få sina barn. Rätt eller fel... Men så kändes det. Och just det vill jag få fram. Alla känslor är ok!. Ta hand om er och lycka till!!

• TheSwedishKiwi
    180611 skrev 2021-12-08 17:27:25 följande:

Fick svar på vår NIPT idag och allt såg bra ut. Så otroligt tacksam.. Än mer tacksam när man vet hur det är för en del av er som fått jobbiga besked det sista. Måste vara så tufft!

Gick igenom ett missfall i augusti men då väldigt tidigt så går ju inte alls att jämföra. Däremot gick vi igenom ofrivillig barnlöshet med första barnet. Tog över tre år innan jag blev gravid för första gången vilket såklart var en stor sorg varje månad. Tänker att vi alla går igenom något tufft då och då på olika sätt. Kanske att det kan vara en tröst för er där det inte gått bra att många av oss också har kämpat och haft tuffa perioder. Vet att jag kände att "alla andra" hade det så lätt. På något sätt hade jag lättare att glädjas med dem som också fått kämpa lite för att få sina barn. Rätt eller fel... Men så kändes det. Och just det vill jag få fram. Alla känslor är ok!. Ta hand om er och lycka till!!

Skönt att höra att ni fick ett bra resultat! Måste kännas fantastiskt! Jag räknar dagarna fram till 16 december när jag ska på KUB, och hoppas så innerligt att inget gått fel innan dess. Håller med dig om att man gläds så mycket åt de som har fått kämpa för sin graviditet och äntligen lyckats, speciellt om man själv går igenom något liknande. Jag har själv ett utomkvedshavandeskap, 2 år av ofrivillig barnlöshet efter det och nu tre IVF försök i bagaget. Därför hoppas jag så innerligt att den här graviditeten håller!
  • hurtänktedunu

Nipt gjort och bebisen mådde tipp topp och allt fanns och satt där det skulle plus att jag fick hoppa fram två dagar. Helt underbart.

• TheSwedishKiwi
    hurtänktedunu skrev 2021-12-08 22:13:16 följande:

Nipt gjort och bebisen mådde tipp topp och allt fanns och satt där det skulle plus att jag fick hoppa fram två dagar. Helt underbart.

//

Men åååh! Grattis. Så glad för din skull!
Svar på tråden BF juni 2022