• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • TheSwedishKiwi
    MrsXy skrev 2021-12-06 11:47:38 följande:

Nä fyyy vad jobbigt med blödningar :( Jag har inte blött nu eller förra grav, men förra slutade ändå i ma.. Fy, det är så obehagligt. Hur det än är, blödningar eller inte så kan det ju gå både bra och dåligt. Himla nervöst detta. 

Men kan du inte göra ett tidigare privat ul innan ? Om de inte vill bekosta det för dig? Det kanske kan stilla lite.. 

Jo jag skulle säkert kunna göra ett privat UL, men då jag redan gjort flera stycken vet jag inte om jag vill göra fler innan det är planerat. Jag vet att det inte kunnat bevisats att UL är skadligt för fostret, men jag är ändå lite nervös över det. Så jag vill inte göra dem i onödan om man säger så. Även om jag vet att jag kommer gå och oroa mig konstant.
    hurtänktedunu skrev 2021-12-06 18:25:48 följande:

Förstår att det är jobbigt. Man är ju så maktkös. Vilken vecka är du I nu?

Jag är i vecka 11+2 idag. Så jag har inte ännu kommit förbi de fruktade första 12 veckorna.
    betula skrev 2021-12-06 21:29:04 följande:

Får fortfarande blod på pappret. Kommit lite på trosskyddet, men droppar iaf inte i toalletten.

Jag hoppas att både du och jag har helt ofarliga blödningar. Jag har hört många solskenshistorier om graviditeter med blödningar så det behöver ju absolut inte betyda något. Men det är klart att vi oroar oss!
  • Bebis2021
    betula skrev 2021-12-06 21:29:04 följande:

Får fortfarande blod på pappret. Kommit lite på trosskyddet, men droppar iaf inte i toalletten.

Okej men de är ju positivt att de inte är några mängder, men oavsett så blir man ju orolig såklart, har du något ul snart inbokat? Annars kanske de hade kunnat vara skönt att göra de
  • betula
    Bebis2021 skrev 2021-12-06 22:19:37 följande:

Okej men de är ju positivt att de inte är några mängder, men oavsett så blir man ju orolig såklart, har du något ul snart inbokat? Annars kanske de hade kunnat vara skönt att göra de

Kub 20/12. Hoppas innerligt det inte blir mer nu och att allt ser bra ut då. Får sån jävla ångest och mannen har asmkt på jobbet denna veckan så vill inte oroa honom. :(
  • slo92
    xnfsm skrev 2021-12-06 19:51:06 följande:

Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.

Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.

Nej vad hemskt och sorgligt, beklagar verkligen! :( <3
  • hurtänktedunu
    betula skrev 2021-12-06 19:45:32 följande:

Blöder. :( v 11+0 idag. Hoppas att det bara beror på sex, men ångesten och oron är hög nu! Förra graviditeten blödde jag mkt o ofta och det gick vägen. Men denna har jag inte blött alls. Föreän nu då. :(

Håller tummarna att det är ofarlig blödning
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-12-06 19:51:06 följande:

Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.

Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.

Åh vad tråkigt att höra. Stor kram och hoppas ni får svar på alla frågor på karolinska
  • hurtänktedunu
    Anna33333 skrev 2021-12-06 20:49:36 följande:

Var på tidigt ultraljud idag (v 12+5) och fick bekräftat att båda tvillingarna fortfarande är kvar, att de har dunkade hjärtan och att de växer som de ska, vilket såklart är jätteskönt :D Jag har varit så orolig sedan det ultraljud vi gjorde privat i v 10 och fick reda på att vi väntade tvillingar att något skulle hända med ena tvillingen eller båda!

Nu känns allt lite mer på riktigt och vi har beslutat att börja berätta för vänner och så från och med nu.

Hoppas att ni andra får positiva besked vid era UL och tester <3

vad skönt att det såg bra. Härligt när det flyter på och man kanske kan ta det lugnt.
  • Bebis2021

Fyfasiken, tyckte mig eventuellt ana en väldigt svagt ljusrosa färg på pappret när jag var på toa tidigare, torkade igen för att se men då syntes inget mer, de var så svagt att jag fick anstränga mig och se, men något färgat var det, inte helt ofärgat så att säga, fick genast kalla kårar och är nu så jäkla orolig, även haft molvärk till och från senaste tiden, svårt att veta om de är normalt eller pga begynnande missfall, men nu är jag helt övertygad, de finns inget levande foster, har ul på fredag och de känns hemskt att vänta till dess samtidigt som man inte vill uppta vård i onödan, fyfan va jobbigt detta blev

• TheSwedishKiwi
    Bebis2021 skrev 2021-12-07 10:21:06 följande:

Fyfasiken, tyckte mig eventuellt ana en väldigt svagt ljusrosa färg på pappret när jag var på toa tidigare, torkade igen för att se men då syntes inget mer, de var så svagt att jag fick anstränga mig och se, men något färgat var det, inte helt ofärgat så att säga, fick genast kalla kårar och är nu så jäkla orolig, även haft molvärk till och från senaste tiden, svårt att veta om de är normalt eller pga begynnande missfall, men nu är jag helt övertygad, de finns inget levande foster, har ul på fredag och de känns hemskt att vänta till dess samtidigt som man inte vill uppta vård i onödan, fyfan va jobbigt detta blev

Jag förstår din oro, men förlora inte hoppet ännu! Nu vet jag ju inte hur det står till med min bebis i samband med mina nuvarande blödningar, men jag har ju haft blödningar till och från hela graviditeten, och tidigare UL som jag gjort har visat att allt är som det ska. Så det behöver absolut inte betyda något. Och var det bara lite lätt rosa så låter det troligt att det kan vara något blodkärl som brustit. Mina blödningar har varit både rosa, bruna och röda men aldrig rikliga nog för att jag ska behöva använda mer än trosskydd, så jag försöker även intala mig själv att jag inte ska oroa mig. Skulle jag få ett dåligt besked på nästa UL så får jag ta den sorgen och ångesten då helt enkelt!

Jag håller en tumme för dig att graviditeten går precis som den ska och att det rosa du sett är helt ofarligt!
  • Bebis2021
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-07 10:46:33 följande:

Jag förstår din oro, men förlora inte hoppet ännu! Nu vet jag ju inte hur det står till med min bebis i samband med mina nuvarande blödningar, men jag har ju haft blödningar till och från hela graviditeten, och tidigare UL som jag gjort har visat att allt är som det ska. Så det behöver absolut inte betyda något. Och var det bara lite lätt rosa så låter det troligt att det kan vara något blodkärl som brustit. Mina blödningar har varit både rosa, bruna och röda men aldrig rikliga nog för att jag ska behöva använda mer än trosskydd, så jag försöker även intala mig själv att jag inte ska oroa mig. Skulle jag få ett dåligt besked på nästa UL så får jag ta den sorgen och ångesten då helt enkelt!

Jag håller en tumme för dig att graviditeten går precis som den ska och att det rosa du sett är helt ofarligt!

Tack för dina ord<3

Men har du haft molvärk också? För de har jag å ja tycker att de inte känns som växtvärk, men de är ju de där som är svårt å bedöma, men i kombination med värken får man inte bra känslor tyvärr sen bidrar de väl att man har mf å ma i bagaget.. men men de är som de är å går inte göra något, men ovisshet är ju så jobbigt
Svar på tråden BF juni 2022