• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • xnfsm

Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.

Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.

• betula
    xnfsm skrev 2021-12-06 19:51:06 följande:

Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.

Men nej usch vilket hemskt besked! All styrka till er <3
  • Bebis2021
    MrsXy skrev 2021-12-06 11:25:24 följande:

Åh jag vet hur du känner dig. Hade också en sån dröm, att jag var på ul och det var samma som sist, dvs ma. Fruktansvärt och vaknade jättetom. Men det visade sig bara vara en dröm ! Så himla skönt. Tror att hjärnan spökar, eftersom man tänker på det hela tiden. Lycka till på ul ! :D 

Ja förhoppningsvis är de bara underliggande oro som spökar, men så verkliga dessa drömmar kan vara, usch! Tack så mkt )
  • Bebis2021
    pinkrain skrev 2021-12-06 12:12:43 följande:

Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.

Jag jobbar hemifrån redan som de är pga pandemin Å jag gissar att om och när det blir aktuellt kommer jag bara fortsätta sitta hemma och jobba. Men hade jag vistats mer bland människor hade jag nog helst blivit avstängd tror jag, samtidigt är de en lång tid att gå hemma men man vill ju minimera riskerna.
  • Bebis2021
    betula skrev 2021-12-06 19:45:32 följande:

Blöder. :( v 11+0 idag. Hoppas att det bara beror på sex, men ångesten och oron är hög nu! Förra graviditeten blödde jag mkt o ofta och det gick vägen. Men denna har jag inte blött alls. Föreän nu då. :(

Usch då förstår att de är jobbigt, att se blod vid graviditet känns ju aldrig bra, men man får komma ihåg att de dock är väldigt vanligt trots alls, speciellt i samband med sex har jag hört, inga egna upplevelser av det dock, var det mkt eller mer sparsamt och avtog det sedan?
  • Bebis2021

Men neeej, fy så hemskt, vet precis hur de känns med tråkiga besked, skickar styrkekramar <3 hoppas ni kan få lite mera svar imorgon, även om de gör en ledsen, men ovisshet är ju också jobbigt, men jag förstår verkligen vad du menar med den där tomheten, det känns som någon sliter undan mattan från en och vänder allt upp och ner, som man gått och sett fram emot, ställt in sig på och drömt om.
  • Anna33333

Var på tidigt ultraljud idag (v 12+5) och fick bekräftat att båda tvillingarna fortfarande är kvar, att de har dunkade hjärtan och att de växer som de ska, vilket såklart är jätteskönt :D Jag har varit så orolig sedan det ultraljud vi gjorde privat i v 10 och fick reda på att vi väntade tvillingar att något skulle hända med ena tvillingen eller båda!

Nu känns allt lite mer på riktigt och vi har beslutat att börja berätta för vänner och så från och med nu.

Hoppas att ni andra får positiva besked vid era UL och tester <3

• natalieljung
    pinkrain skrev 2021-12-06 12:12:43 följande:

Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.

Jag ska också göra en riskbedömning i veckan men har redan fått veta att jag kommer få gå hem vecka 20.
  • betula
    Bebis2021 skrev 2021-12-06 20:43:14 följande:

Usch då förstår att de är jobbigt, att se blod vid graviditet känns ju aldrig bra, men man får komma ihåg att de dock är väldigt vanligt trots alls, speciellt i samband med sex har jag hört, inga egna upplevelser av det dock, var det mkt eller mer sparsamt och avtog det sedan?

Får fortfarande blod på pappret. Kommit lite på trosskyddet, men droppar iaf inte i toalletten.
  • pinkrain

Beklagar verkligen så fruktansvärt för er <3 kan inte ens föreställa mig tomhetskänslan.
Svar på tråden BF juni 2022