BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.
Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.
Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.
Åh jag vet hur du känner dig. Hade också en sån dröm, att jag var på ul och det var samma som sist, dvs ma. Fruktansvärt och vaknade jättetom. Men det visade sig bara vara en dröm ! Så himla skönt. Tror att hjärnan spökar, eftersom man tänker på det hela tiden. Lycka till på ul ! :D
Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.
Blöder. :( v 11+0 idag. Hoppas att det bara beror på sex, men ångesten och oron är hög nu! Förra graviditeten blödde jag mkt o ofta och det gick vägen. Men denna har jag inte blött alls. Föreän nu då. :(
Var på tidigt ultraljud idag (v 12+5) och fick bekräftat att båda tvillingarna fortfarande är kvar, att de har dunkade hjärtan och att de växer som de ska, vilket såklart är jätteskönt :D Jag har varit så orolig sedan det ultraljud vi gjorde privat i v 10 och fick reda på att vi väntade tvillingar att något skulle hända med ena tvillingen eller båda!
Nu känns allt lite mer på riktigt och vi har beslutat att börja berätta för vänner och så från och med nu.
Hoppas att ni andra får positiva besked vid era UL och tester <3
Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.
Usch då förstår att de är jobbigt, att se blod vid graviditet känns ju aldrig bra, men man får komma ihåg att de dock är väldigt vanligt trots alls, speciellt i samband med sex har jag hört, inga egna upplevelser av det dock, var det mkt eller mer sparsamt och avtog det sedan?