BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
17 juni är vi beräknade. Hur är det med dig?
Ni som gjort NIPT har ni också tagit reda på kön då? Fick svaret på vårt NIPT igår via telefon och fick frågan om jag ville veta könet direkt eller vänta på brevet. Valde att vänta på brevet. Hur tänker ni i så fall göra det för att det ska kännas speciellt? Vi har inte tagit reda på kön tidigare men nu när vi gjorde NIPT sa vi att vi kanske ändå ska passa på att kolla. Tänker att det kan vara lättare för våra 2 andra barn att förstå om de får veta om det är en lillebror eller lillasyster...
Jag känner exakt som du! Förra fredagen var jag så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag var faktiskt tvungen att lämna kontoret och åka hem och sova några timmar. Fick veta i måndags att mitt ferritinvärde ligger på 16, vilket tydligen är väldigt lågt, så jag har också börjat äta järntabletter.
Jag har ätit järntabletter många gånger tidigare och det brukar ta ett par veckor innan jag känner någon skillnad. Vet inte om man känner samma när man är gravid dock!
La upp min bild i en nub teori grupp och 11 personer sa flicka så ska bli spännande. Vi kommer få svar på det på nipt om 7-10 dagar.
Önska det var så för mig. :) men i gruppen sa 1 person kille och sen att det inte gick att se för att nuben inte syns men skickade in och då såg de den. Är ju inte 100 så väntar till rul 5 januari :) de tror att det är kille utifrån video men nu när jag kollar tycker jag själv det ser ut att vara en del av benet haha men vad vet jag.
Är det någon som hat börjat känna rörelser ännu? Jag längtar så till det, i min förra graviditet började jag känna så smått i typ v 17 trots att jag hade moderkakan i framvägg. Undrar när det blir denna gången. Snart, hoppas jag :)
Är det någon som hat börjat känna rörelser ännu? Jag längtar så till det, i min förra graviditet började jag känna så smått i typ v 17 trots att jag hade moderkakan i framvägg. Undrar när det blir denna gången. Snart, hoppas jag :)
Ja men det kan ju lika väl vara fel också. Det vet man aldrig. Men på vår video syntes det nog ganska tidigt.