BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Tycker redan att jag känner mig trött och seg i huvudet. Är bara i v 4+0.
Jobbig väntan till KUB. Undrar om jag kan hålla mig från att boka tidigt ultraljud.
Nervöst tills man vet att allt ser bra ut.
Försöker ändå hålla mig mer chill än när jag väntade sonen. Var orolig mkt och kunde inte njuta av graviditeten. Varför man nu ska njuta av att vara sjukligt trött och smidig som ett kylskåp med ont i ryggen :)
Ja usch nu börjar verkligheten komma ikapp :D Illamåendet är närvarande mest kvällstid, men värst just nu tycker jag själv är tröttheten. Vet inte hur jag ska klara mig genom hösten som brukar vara tung också utan att det växer en människa i mig. Kan knappt koncentrera mig på jobbet, kan bara tänka på hur skönt det ska bli att få komma hem och sova.
Läkare har undersökt och gjort ul. Verkar som att graviditeten sitter där den ska men ev är tidigare än jag trott, syns ingen fosterstruktur ännu men man ser en gulesäck vilket tydligen indikerar på att den sitter rätt, dvs i livmodern. Har två cystor vid ena äggstocken.
Oklart varför jag har värk och det kommit blod, kan vara växtvärk och ingen fara men kan ju också vara missfall på gång.
Det finns inte ord för oron igår. Något lugnare nu. Måste finna något slags lugn i att det som sker sker.
Tack för era kommentarer ??
Nån som kan tipsa om en bra gravidapp?
Hoppas jag med! Tack. Trodde v. 6 (5+5)
Usch, jag har blivit jätteillamående. Inte kräkts än men går konstant runt och känner mig bakfull. Absolut inget verkar gott, får tvinga i mig mat. För bara några dagar sedan satt jag och hoppades på symtom, nu blir jag istället orolig för att graviditeten skiljer sig så mycket från min första (var bara lite illamående om jag inte åt regelbundet då).
Ringde mödravården idag och ska få tid för inskrivning hemskickat, sannolikt början av december. Känns lite mer på riktigt.
Tycker redan att jag känner mig trött och seg i huvudet. Är bara i v 4+0.
Jobbig väntan till KUB. Undrar om jag kan hålla mig från att boka tidigt ultraljud.
Nervöst tills man vet att allt ser bra ut.
Försöker ändå hålla mig mer chill än när jag väntade sonen. Var orolig mkt och kunde inte njuta av graviditeten. Varför man nu ska njuta av att vara sjukligt trött och smidig som ett kylskåp med ont i ryggen :)
Jag har preglife och preggers samt baby Journey.
Nu har vi haft inskrivningssamtal hos BM. Genast känns det lite mer verkligt. Jag som hoppades på mer symtom för att det skulle kännas mer verkligt fick surt äta upp det imorse när jag hoppade på bussen och blev lite vimmelkantig av illamående..
Har ni berättat för några i er närhet? I så fall varför/varför inte och varför just dessa personer? :)
Någon du tycker är bättre än de andra?