• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • Silince
    hurtänktedunu skrev 2021-10-16 13:20:29 följande:

Spännande. Är det första barnet?

Nä, det är fjärde :)
  • xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-10-16 08:12:16 följande:

Vaknade inatt och gick på toa - Panik! Rött blod på pappret, v 5+2 idag, förra graviditeten fick jag MF v 5+1 så antog givetvis det värsta.. gick och la mig igen och inväntade störtblödningen, kunde såklart inte sova många timmar men när jag gick på toa imorse hade det inte kommit nått mer blod. Stoppade in progesterontabletten och inget på fingret heller. Hade väldigt mkt mensvärk igår kväll men tänkte att det var normalt - ända tills jag såg blodet. Så nojig nu, men förra MF kom blödningen väldigt snabbt, den slutade liksom inte. Eller så är det progesteronet som skjuter upp MF, 3,5 vecka till VUL känns länge nu.. Någon mer som fått små blödningar?

Åh känner din oro! Jag fick också lite lite blod och blev så orolig. Sen kom det inget mer för min del iaf och BM sa att det var normalt.
  • Jagsomvill
    Mamma91a skrev 2021-10-15 18:13:51 följande:

Ni som vill vs med i en hemlig Facebookgrupp, skriv till mig så får ni en länk :) den går inte att söka utan man kan vara bli inbjuden

Hej, jag fick positivt graviditetstest i torsdags med tredje barnet. Beräknat BF 22 juni ???? Skulle gärna vilja vara med i gruppen om det är okej?
  • Vicktoria88
    xnfsm skrev 2021-10-16 15:20:58 följande:

Åh känner din oro! Jag fick också lite lite blod och blev så orolig. Sen kom det inget mer för min del iaf och BM sa att det var normalt.

Ja blir helt förtvivlad, vill inte att det ska bli MF igen.. :( Tack för ditt svar, vad skönt att det inte blev nått mer för dig! Har tok-googlat under dagen idag och det verkar som man kan få små blödningar om ett blodkärl brister, hoppas att det var något sånt.. Har inte haft någon mer mensvärk smärta heller iallafall men å andra sidan hade jag inte ett dugg ont vid förra MF heller. Vilken vecka är du i nu?
  • Silince
    hurtänktedunu skrev 2021-10-16 16:14:41 följande:

Härligt. Hur gamla är dom andra?

7, 6 och 2 :)
  • Mamma91a
    Jagsomvill skrev 2021-10-16 16:12:38 följande:

Hej, jag fick positivt graviditetstest i torsdags med tredje barnet. Beräknat BF 22 juni ???? Skulle gärna vilja vara med i gruppen om det är okej?

Självklart:)
  • ChilliChoklad

Har ni börjat känna av några tydliga symptom ännu?

Jag är i vecka 5+2 och har varit ovanligt trött. Kan bli sådär heldäckad på kvällen kl. 21 och sova som en stock. Sover även ibland på eftermiddagen.

Sedan har jag varit extra kräsen med maten. Och extra sugen på färska grönsaker med mycket citronsaft på. Och ägg! Vill ha proteinrik mat med mycket grönsaker helt enkelt. Gärna persisk mat, med mycket grönsaksröror.

Sedan har jag börjat må illa sedan vecka 5+1. Inte mycket, men lite smått. Känner en obehagskänsla inom mig om jag inte får äta regelbundet. Som ett början på ett illamående. När jag har ätit mitt protein och mina grönsaker är det som att allting försvinner.

• hurtänktedunu
    ChilliChoklad skrev 2021-10-16 20:44:17 följande:

Har ni börjat känna av några tydliga symptom ännu?

Jag är i vecka 5+2 och har varit ovanligt trött. Kan bli sådär heldäckad på kvällen kl. 21 och sova som en stock. Sover även ibland på eftermiddagen.

Sedan har jag varit extra kräsen med maten. Och extra sugen på färska grönsaker med mycket citronsaft på. Och ägg! Vill ha proteinrik mat med mycket grönsaker helt enkelt. Gärna persisk mat, med mycket grönsaksröror.

Sedan har jag börjat må illa sedan vecka 5+1. Inte mycket, men lite smått. Känner en obehagskänsla inom mig om jag inte får äta regelbundet. Som ett början på ett illamående. När jag har ätit mitt protein och mina grönsaker är det som att allting försvinner.

Jag känner mig mycket tröttare och massa molvärk i ryggen framförallt men även i magen ibland.

Gillar kall mat. Gärna satsumas haha. Illamående ibland om jag är hungrig.

Vad roligt att du är sugen på persisk mat. Har du någon koppling till Iran?
  • ChilliChoklad
    hurtänktedunu skrev 2021-10-16 20:52:17 följande:

Jag känner mig mycket tröttare och massa molvärk i ryggen framförallt men även i magen ibland.

Gillar kall mat. Gärna satsumas haha. Illamående ibland om jag är hungrig.

Vad roligt att du är sugen på persisk mat. Har du någon koppling till Iran?

Satsumas känns som en klassiker när man är gravid haha! Det är nog säkert för all c-vitamin som kroppen vill ha.

Håller med om att kall mat är lite lättare att äta än varm mat.

Nej inte alls, men jag har ätit en del sådant och lagat själv. Tycker det är något som lockar mer just nu, än exempelvis laga en gräddiga pasta. Kanske är det att man använder så mycket grönsaker och örter och annat som ger mycket olika näringsämnen?:)
Svar på tråden BF juni 2022