• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    sofgal skrev 2021-10-19 21:26:46 följande:

Jag tror man ska vara lite glad om man slipper känna så mycket, men samtidigt vill man ha de där symptomen för att påminnas om att man är gravid :D

Ja, väldigt! Hade nog varit betydligt mer orolig om jag inte visste det.

Verkligen! Bara nåt tecken på att det finns en liten knodd där inne.

Det hoppas jag med! Håller tummarna för oss alla. :)

Exakt, så tänker jag med.

Ett ultraljud gör en lugn en kortare stund med, ingen garanti på att det fortsätter så bra ut framöver liksom. Men nog hade det varit skönt att slippa vänta till v 18 för min egen del, innan jag får se lilla pyret. Den väntan kommer vara LÅÅÅÅNG :D

Ja det är väl så. Jag är öm i en äggstock till och från som jag brukar vara vid äl. Undra om det är den äggstocken som släppte ägget.

Ja gud. Tänk när man kommit fram till rul
  • hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-10-19 22:47:26 följande:

Instämmer med att tiden går alldeles för sakta och vill bara spola fram tiden förbi rul, har inte mkt till symtom heller, lätt molvärk ibland, ömma bröstvårtor å trött. Litar inte ett dugg på min kropp längre då jag i mina MA gått flera veckor med dött foster helt ovetandes.. har iaf ett vul om en vecka, hoppas så på positiva besked då, även om de bara är en ögonblicksbild, men bara att få veta att ett foster finns där.

Ja jag förstår dig. Man känner sig lurad. Jag måste vänta 25 dagar till. Känns som 25år. Vilken vecka är du I när ni gör ultraljud nästa vecka?
  • Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-10-20 08:16:58 följande:

Ja jag förstår dig. Man känner sig lurad. Jag måste vänta 25 dagar till. Känns som 25år. Vilken vecka är du I när ni gör ultraljud nästa vecka?

Ja usch verkligen, ja de är en lång väntan tiden går så sakta då. Jag kommer vara i 6+6, känns nog så tidigt, å då har ja ändå bokat om de en gång, läkaren bad mig komma tillbaks två veckor senare (när jag var där och hade två dagar till bim men hade plussat, var där pga menscykeln egentligen men hade hunnit plussa) å funderar även nu om ja broder boka om de till lite senare, men samtidigt så borde man se något då, å ser man inget så kan man ju snabbare få ett sånt besked också tänker jag. Tror ja behåller den tiden, kommer antagligen få fler ul ändå så.. vill gärna ha två till utöver de innan rul, orkar inte gå för många veckor helt ovetandes. Men vilken vecka komma du vara i på ditt vul? Låter iaf som du kommer va en bit längre gången å då är de ju skönt på så vis å se mer
  • EIJ90

Äl+14 idag och fick 2-3 veckor på det digitala idag. Skönt att det verkar öka som det ska :)

Hade väldigt lite symtom med sonen (förutom tröttheten) undrar om det blir samma nu.

Ni som har flera barn sedan tidigare har graviditeterna skiljt sig åt?

• hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-10-20 10:25:48 följande:

Ja usch verkligen, ja de är en lång väntan tiden går så sakta då. Jag kommer vara i 6+6, känns nog så tidigt, å då har ja ändå bokat om de en gång, läkaren bad mig komma tillbaks två veckor senare (när jag var där och hade två dagar till bim men hade plussat, var där pga menscykeln egentligen men hade hunnit plussa) å funderar även nu om ja broder boka om de till lite senare, men samtidigt så borde man se något då, å ser man inget så kan man ju snabbare få ett sånt besked också tänker jag. Tror ja behåller den tiden, kommer antagligen få fler ul ändå så.. vill gärna ha två till utöver de innan rul, orkar inte gå för många veckor helt ovetandes. Men vilken vecka komma du vara i på ditt vul? Låter iaf som du kommer va en bit längre gången å då är de ju skönt på så vis å se mer

Om det är till någon tröst så gjorde jag vul med min minsting i v6+3 och såg ett så fint hjärta som slog. Så 6+6 ser du nog en del på. Jag gjorde faktiskt ett ultraljud idag. Hade haft så ont i ena äggstocken så var lite orolig för utomkveds så gick till gynekologen som har mottagning bakom där jag jobbar så hon gjorde det ultraljud på 1 minut typ. Haha. Den satt rätt och mätte rätt. Nu har jag även fått veta att vi har en nyöppnad mottagning här i staden en privat där man kan boka tid online och kostar bara 400 så kommer nog boka om den jag hade. Så kanske kör en i v8 och v10. Annars skulle jag vart i v9+1 men nu sist såg vi ju hjärtat slå 7+4 så dog den 8+0 så vill nog gärna göra båda om det går för att inte bli lurad av kroppen igen. Kändes riktigt surt när man gick så länge.
  • hurtänktedunu
    EIJ90 skrev 2021-10-20 12:11:39 följande:

Äl+14 idag och fick 2-3 veckor på det digitala idag. Skönt att det verkar öka som det ska :)

Hade väldigt lite symtom med sonen (förutom tröttheten) undrar om det blir samma nu.

Egentligen inte så mycket. Mått jätte bra alla gångerna.
  • Kaol81
    EIJ90 skrev 2021-10-20 12:11:39 följande:

Första hade jag en annan pappa till, tycker att de skiljer sig endel mot min andra graviditet och även den här. Första som blev min son (19 år) mådde jag inte dåligt med, mest bara trött och ont i brösten.

Nu med nr 2 (dotter 2 år) och 3 mår jag illa. Den här gången otroligt mycket mer än förra! Kräks mycket mer än tidigare. Småblöder inte heller nu som jag gjorde med de två tidigare. Så lite skillnader är det ju.
  • MrsXy

Hej ! 
    Hur mår ni ?
    Jag är i vecka 8 nu och illamåendet tog rejäl fart för ca 1 vecka sedan. Kände lite lätt i vecka 6 med men nu är det katastrof. Glad att jag har så mycket symtom men ändå så otroligt jobbigt för vet att det ju inte är någon garanti. 
    Har ni fått några lukt-smakförändringar? Jag hade det i förra grav. extremt mycket och det börjar komma tillbaka nu. Kan mest dricka saft, äta yoghurt, m.m. Antar att det är vanligt men kul att bolla tankar !

• hurtänktedunu
    MrsXy skrev 2021-10-20 17:59:49 följande:

Hej ! 

Hur mår ni ?

Jag är i vecka 8 nu och illamåendet tog rejäl fart för ca 1 vecka sedan. Kände lite lätt i vecka 6 med men nu är det katastrof. Glad att jag har så mycket symtom men ändå så otroligt jobbigt för vet att det ju inte är någon garanti. 

Har ni fått några lukt-smakförändringar? Jag hade det i förra grav. extremt mycket och det börjar komma tillbaka nu. Kan mest dricka saft, äta yoghurt, m.m. Antar att det är vanligt men kul att bolla tankar !

Lite illamående. Speciellt idag. Annars är det rätt lugnt förutom molvärken i ryggen som jag haft sedan dag 1. Inte fått problem med lukt och smak men det har inte vart så farligt de andra gångerna heller.

Har alltid haft milda eller typ noll symtom. På gott och ont
Svar på tråden BF juni 2022