• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • betula
    hurtänktedunu skrev 2021-10-18 12:50:06 följande:
    Grattis och välkommen till oss. Spännande med en tredje. Jag väntar också tredje. Men nervös är man ju helt klart. Hur mår du?

Tack. :) Mår än så länge bra. Kanske att jag är tröttare än normalt, men har dragits m en förkylning i veckor nu och sover dåligt just nu, så svårt att säga vad det beror på.

Har väldigt svårt att smälta att det nog faktiskt har tagit sig. Beställt ett digitalt test nu för att kunna känna mig säker. Vet inte ens om jag kommer berätta för mannen innan jag tagit det testet...

Vilken vecka är du i? Hur mår du?

• Chemistryfreak
    hurtänktedunu skrev 2021-10-17 15:48:18 följande:
    Ja det är jätte svårt att tänka annat. Hur har det gått under dagen?
    Inget mer blod igår och inget idag heller, tack och lov. Fortfarande orolig såklart men så länge det inte kommer mer blod är jag tacksam. Tack för omtanken! {#emotions_dlg.flower}
  • hurtänktedunu
    betula skrev 2021-10-18 13:01:05 följande:

Tack. :) Mår än så länge bra. Kanske att jag är tröttare än normalt, men har dragits m en förkylning i veckor nu och sover dåligt just nu, så svårt att säga vad det beror på.

Har väldigt svårt att smälta att det nog faktiskt har tagit sig. Beställt ett digitalt test nu för att kunna känna mig säker. Vet inte ens om jag kommer berätta för mannen innan jag tagit det testet...

Vilken vecka är du i? Hur mår du?

Jag förstår dig. Jag vågar inte heller tro på det än men det beror nog mest på att vi fick ett ma I v11 i augusti så vågar inte hurra riktigt än. Är 5+2 idag så v.6. Mår jätte bra. Precis som vanligt om vi bortser från molvärken. Den har jag dragits med sedan plus.

Beräknad 18 juni. Men håller alla tummar och hoppas att det går vägen Den här gången. Räknar ner och försöker överleva till 14 november då jag bokat ett vul.
  • hurtänktedunu
    Chemistryfreak skrev 2021-10-18 15:10:51 följande:

Inget mer blod igår och inget idag heller, tack och lov. Fortfarande orolig såklart men så länge det inte kommer mer blod är jag tacksam. Tack för omtanken!

Vad skönt. Då var det säkert bara något tillfälligt. Typ sköra slemhinnor. Håller tummarna att det håller sig borta nu.
  • xnfsm

På väg till gynakuten på inrådan från 1177?s rådgivning för gyn. Blod på pappret och ont i magen. Total panik. Och så blir jag så arg. Varför ska det behöva vara såhär?!

• Kaol81
    betula skrev 2021-10-18 11:33:39 följande:

Vad långt ni redan kommit i tråden! Smyger mig in här efter ett mkt svagt pluss i lördags o ett något starkare idag. Känner mest oro kring om det verkligen kommer bli något/stanna kvar, så vågar knappt säga att jag plussat. 39 år och tredje barnet som blir lite av en sladdis då min yngsta är 7 nu. BF nån gång i slutet av juni.

Grattis och välkommen! Är också 39 och väntar tredje. Här var vår nummer två sladdisen. 17 år mellan dem.
  • Kaol81
    xnfsm skrev 2021-10-18 17:03:34 följande:

På väg till gynakuten på inrådan från 1177?s rådgivning för gyn. Blod på pappret och ont i magen. Total panik. Och så blir jag så arg. Varför ska det behöva vara såhär?!

Håller tummarna för dig att det ser bra ut!! ??
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-10-18 17:03:34 följande:

Hoppas hoppas att det går bra och ni får positiva besked.
  • Amanda6747

Min mage var tidigt svullen och stor, princip mitt enda symtom.

Men nu verkar magen mer normal igen. Såklart orolig?

Vid min förra graviditet hade jag flera symtom vid denna vecka... 6+4

Men kanske inget att oroa sig för?

• hurtänktedunu
    Amanda6747 skrev 2021-10-18 19:36:44 följande:

Min mage var tidigt svullen och stor, princip mitt enda symtom.

Men nu verkar magen mer normal igen. Såklart orolig?

Vid min förra graviditet hade jag flera symtom vid denna vecka... 6+4

Men kanske inget att oroa sig för?

Nej det tycker jag inte. Har haft väldigt få symtom med båda barnen men hade massa symtom med graviditeten som inte gick vägen. Så det säger nog inget
Svar på tråden BF juni 2022