BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Grattis till att allt såg bra ut! Det blir lite mer verkligt även om det är flera månader kvar.
Jag har inskrivning 1 december. Första var bara hälsosamtal. Känns viktigt att man trivs med sin bm. I värsta fall får man väl bara byta. Denna verkar bra. Hon som jag hade sist hade bytt till annan mvc.
Händer ändå mycket på 2 veckor :) Man ser din lilla böna mycket tydligare. Min var mer en liten klump där man kunde ana armar, huvud och rumpa. Den rörde på sig vid ett tillfälle men annars stilla. Så glad att det bara var en där inne!
Åh vad roligt! Grattis! Sån lättnad när man får se det!
Såg att du skrev att du bor i Strängnäs, jag bor också typ 15 min utanför Strängnäs, undrar vart du hittat gyn som gör privat VUL? För visst skrev du att du gick privat tidigare? :) Eller har du bokat i Stockholm?
Idag har mina hormoner verkligen tyckt att jag ska känna ångest, panikkänslor och gråta hela dagen. Fy så jag mår. Vill bara hem och dra täcket över huvudet i princip. Är så orolig att denna ångest ska ha påverkan på fostret, men jag vet inte vad jag kan göra för att minska den. Får panikkänslor av att behöva sitta på jobbet och försöka vara produktiv.
Är det någon annan som har berg-och-dalbanekänslor just nu? Är i V8+2.
Hej,
Så kul att lösa om allas ultraljud som gått bra!!
Längesen jag skrev här nu men kände för att dela med mig av nyheten till någon då vi inte gått ut med graviditeten till någon annan än!
Vi var på ett tidigt ultraljud (bokat privat) igår och fick då reda på att det är tvillingar! Jag blev extremt chockad eftersom det inte alls går i släkten och jag va nästan inställd på att hon inte skulle se något på skärmen pga en del blödningar/bruna flytningar. Men det visa sig alltså vara heelt tvärtom, det är två små filurer med dunkande fina små hjärtan ??
Mycket nya funderingar som uppstår då såklart, varför har jag inte mått sämre än jag ändå gjort, kommer vi behöva flytta då vi har för liten hiss för att få in en tvillingvagn + hunden, köpa en ny bil då vi inte kommer att få plats med hunden och två barn i den vi har, hur ska jag lyckas slutföra mina studier då det inkluderar praktik i 11 veckor från mars-maj och iom tvillinggraviditet så kommer jag troligtvis föda en månad tidigare än beräknad (beräknad va 15/6 från början). Ja ni förstår ju, mycket som jag absolut inte planerat inför kommer kunna bli aktuellt ????
Är det någon mer som väntar tvillingar? Något som isf vet någon gravid-app man kan anpassa till tvillinggraviditet? Någon som har information om hur stor risken för missfall är på ett eller båda barnen efter man sett hjärtljud i v 9+2?
Stort lycka till alla!
Bebisen mådde super bra och växer som hen ska. Lyckan nu alltså
Hej,
Så kul att lösa om allas ultraljud som gått bra!!
Längesen jag skrev här nu men kände för att dela med mig av nyheten till någon då vi inte gått ut med graviditeten till någon annan än!
Vi var på ett tidigt ultraljud (bokat privat) igår och fick då reda på att det är tvillingar! Jag blev extremt chockad eftersom det inte alls går i släkten och jag va nästan inställd på att hon inte skulle se något på skärmen pga en del blödningar/bruna flytningar. Men det visa sig alltså vara heelt tvärtom, det är två små filurer med dunkande fina små hjärtan ??
Mycket nya funderingar som uppstår då såklart, varför har jag inte mått sämre än jag ändå gjort, kommer vi behöva flytta då vi har för liten hiss för att få in en tvillingvagn + hunden, köpa en ny bil då vi inte kommer att få plats med hunden och två barn i den vi har, hur ska jag lyckas slutföra mina studier då det inkluderar praktik i 11 veckor från mars-maj och iom tvillinggraviditet så kommer jag troligtvis föda en månad tidigare än beräknad (beräknad va 15/6 från början). Ja ni förstår ju, mycket som jag absolut inte planerat inför kommer kunna bli aktuellt ????
Är det någon mer som väntar tvillingar? Något som isf vet någon gravid-app man kan anpassa till tvillinggraviditet? Någon som har information om hur stor risken för missfall är på ett eller båda barnen efter man sett hjärtljud i v 9+2?
Stort lycka till alla!
UL gick bra, det såg ut som det skulle. Bebis på 2,5 cm med hjärtslag :?-) tacksam!
Åh va spännande! Hur ha du mått? Ja ska på tidigt ul imorron. Min en kompis tror d e tvillingar. Mådde såå skit me båda barn förut å nu känner ja inget så d känns så konstigt. Har pojke å flicka från förut så ska bli kul å se :)
Ngn mer med spökveckor? Trodde jag skulle njuta av att slippa kräkas men fan vad man nojar nu. V 11 så kanske lite tidigt för spökveckor? Illamåendet har klingat av mer o mer och är nästan borta nu.