BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Vecka 11 idag! Hur mår ni? Jag har fortfarande den där helt overkliga tröttheten (nästan hela tiden), lätt illamående, kissnödigkänsla och fryser så mycket. Lukter är oerhört jobbigt, mår illa i duschen av min egen tvål, fick byta schampo och balsam pga detta.
Ja det är ju så men vi såg ju hjärtljud förra gången också men det gick inte vägen. Dock har vi ju att hjärtljud ännu senare denna gången så tror detta är mycket bättre odds. Jag tänkte berätta efter nipt testet. Då vet jag att den levt så länge och då kan jag nog slappna av. Men hittade faktiskt hjärtljud med dopplern igår. Kändes helt fantastiskt.
Så roligt att du hittade hjärtljud! :)
Jag har också en doppler hemma men tror det är för tidigt att testa än. Får nog vänta några veckor till. Skönt när man blir orolig att kunna kolla nån gång då och då
Så roligt att du hittade hjärtljud! :)
Jag har också en doppler hemma men tror det är för tidigt att testa än. Får nog vänta några veckor till. Skönt när man blir orolig att kunna kolla nån gång då och då
Spännande, kul att vi är så lika! Nej det låter ju faktiskt rimligt att man inte flyttar dag vid IVF, anledningen till att man flyttar BF är väll för att ÄL kan ha varit tidigare eller senare och vid IVF vet man ju exakt, tänkte inte på det.
Jag tillhör Eskilstuna, kommer du också hamna i Eskilstuna eller får ni åka till Södertälje?
Får jag fråga lite varför ni valde att göra NIPT och inte KUB? Jag var helt inställd på att KUB ingick för alla, men fick veta igår att endast dem över 35 blir erbjudna KUB. Så kluven på om man ska boka privat, KUB eller NIPT, är ju 33 så kanske lite på gränsen. Det är väll mest att man vill vara förberedd om det skulle visa sig vara något tänker jag.
Ja vilken vecka är du i nu? Jag var i 9+6 igår när jag hittade.
Ca 8+4 idag. Så får nog ge det minst en vecka då ;)
Jag förstår dig. Jag har precis gått in i vecka 10 och jag har oerhört svårt för dofter. Saker som jag normalt tycker luktar jättegott får mig nu att vilja kräkas. Tvättade håret igår och tyckte det luktade hemskt starkt. Bytte lakan häromdagen och tyckte de också luktade ?för rent?, haha.
Triggervarning om någon är känslig för kroppsvätskor!
Någon fler som har mycket flytningar? Mina verkar vara harmlösa, ingen direkt lukt eller kliande eller något men verkligen mycket.
Ja precis så. Min syster gjorde ivf och hon sa att dom inte flyttar då. Vi hör till Eskilstuna men jag kommer inte åka dit. Jag går både mödravården och kommer föda i Södertälje. Jobbar i vården så vill komma till ett ställe där jag inte känner någon och inte har så mycket insyn. De två andra är däremot födda i Eskilstuna. Vi valde nipt istället för KUB för att vi fick låga odds på båda barnen men första barnet 1 på typ 15000 men andra 1 på 9000 och det är låg risk men den ökade ändå med flera tusen och det stressade mig jätte mycket. Och då var jag bara 27. Så nu vid 32 år så känner ja att jag kanske skulle få ännu sämre. Tänker att skulle jag få 1 på 4000 skulle ju risken vara jätte låg men jag skulle bli sjukt stressad av det ändå och speciellt i och med att det bara är en sannolikhet. Så därför gör vi nipt istället för att få mer klara svar. Det bestämde jag mig för redan för många år sedan.