• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • Vicktoria88
    xnfsm skrev 2021-11-15 17:07:57 följande:

UL gick bra, det såg ut som det skulle. Bebis på 2,5 cm med hjärtslag :?-) tacksam!

Skönt att höra, stort grattis!
  • Vicktoria88
    hurtänktedunu skrev 2021-11-15 14:52:05 följande:

Tack. Jätte stor lättnad. Dom öppnade en ny klinik i somras i löt i strängnäs. Gamla sjukhuset där.

Kvinnohälsan samma som i Eskilstuna som utökat hitåt. Går att boka tider på deras hemsida och kostar bara 400kr.

Först tänkte vi åka till Västerås och göra men det kostade 1200 så detta blev mycket lättare. Så skönt. Har vart där två gånger nu. Nipt gör vi dock i stockholm

Jaha okej, ja men den känner jag till! Jag trodde dock inte att man kunde boka där när man var gravid men det är nog nått jag bara fått för mig isåfall! Kanon att de har börjat med webbokning ju, helt jäkla omöjligt att komma fram på deras telefonsvarare ju.

Super att veta om oron blir för stor, tack för tipset, imorgon är det 3 veckor kvar till nästa ultraljud men då kommer jag vara i v 13, får se om man står ut tills dess.

Så kul att allt såg bra ut för er idag!
  • TheSwedishKiwi

Befinner mig idag i V8+3 och fick panik när jag vaknade på morgonen och det rann rött blod i toaletten. Kom även mörkröda klumpar på pappret när jag torkade. Jag har ingen smärta och nu tre timmar senare då verkar det avstannat. Förde in ett finger för att kolla läget och fick lite brunt blod på men inte rött. Jag vet inte hur jag ska känna just nu. Vi såg ju hjärtslag för ett par veckor sedan så man har ju fått upp förhoppningarna rejält. Skulle göra så ont mentalt om det visar sig att det blir missfall, speciellt eftersom vi försökt få barn i flera år.

Ska se om jag kan lyckas boka in ett tidigt ultraljud på mödravården trots att jag inte ska bli inskriven förrän 29 november. Ivf kliniken har ju lämnat över ansvaret nu när de ansåg att det såg bra ut. Så jag befinner mig i ett mellanläge där jag inte riktigt vet vem jag ska kontakta. Håll tummarna för mig är ni snälla!

• xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-11-15 18:37:53 följande:

Grattis vad roligt för dig.

Tack! Känns väldigt skönt. Nu är det nedräkning till kub!
  • xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-11-15 21:32:16 följande:

Skönt att höra, stort grattis!

Oerhört skönt! Har du något UL inbokat?
  • xnfsm
    TheSwedishKiwi skrev 2021-11-16 08:59:26 följande:

Befinner mig idag i V8+3 och fick panik när jag vaknade på morgonen och det rann rött blod i toaletten. Kom även mörkröda klumpar på pappret när jag torkade. Jag har ingen smärta och nu tre timmar senare då verkar det avstannat. Förde in ett finger för att kolla läget och fick lite brunt blod på men inte rött. Jag vet inte hur jag ska känna just nu. Vi såg ju hjärtslag för ett par veckor sedan så man har ju fått upp förhoppningarna rejält. Skulle göra så ont mentalt om det visar sig att det blir missfall, speciellt eftersom vi försökt få barn i flera år.

Ska se om jag kan lyckas boka in ett tidigt ultraljud på mödravården trots att jag inte ska bli inskriven förrän 29 november. Ivf kliniken har ju lämnat över ansvaret nu när de ansåg att det såg bra ut. Så jag befinner mig i ett mellanläge där jag inte riktigt vet vem jag ska kontakta. Håll tummarna för mig är ni snälla!

Fy vad jobbigt! Kan ju vara helt normalt med blödningar, jag har haft det också, både rött och brunt. Klumpar kanske kan vara lite koagulerat blod? Var det stora klumpar? Kolla upp om du vill vara säker. Håller tummarna för dig!
  • kattnos

Alltså det där låter ju precis som jag fick det, fast i v 7+0. Jag blödde i typ 2 timmar och sen har det bara varit bruna typ flytningar, dessa har också slutat nu sedan någon vecka tillbaka. Om det inte börjar blöda igen är det nog inget missfall, det sa iaf den bm jag pratade med på gyn men jag förstår att du är orolig! Hon sa också att om det är ett missfall så försvinner graviditetssymptomen väldigt fort. Jag håller tummarna för dig!
    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    Lita89 skrev 2021-11-15 21:21:17 följande:

Ngn mer med spökveckor? Trodde jag skulle njuta av att slippa kräkas men fan vad man nojar nu. V 11 så kanske lite tidigt för spökveckor? Illamåendet har klingat av mer o mer och är nästan borta nu.

Inte än men det kommer nog. Självklart blir man orolig men man får bara försöka ta och tro att det ska gå bra
  • hurtänktedunu
    Vicktoria88 skrev 2021-11-15 21:38:41 följande:

Jaha okej, ja men den känner jag till! Jag trodde dock inte att man kunde boka där när man var gravid men det är nog nått jag bara fått för mig isåfall! Kanon att de har börjat med webbokning ju, helt jäkla omöjligt att komma fram på deras telefonsvarare ju.

Super att veta om oron blir för stor, tack för tipset, imorgon är det 3 veckor kvar till nästa ultraljud men då kommer jag vara i v 13, får se om man står ut tills dess.

Så kul att allt såg bra ut för er idag!

Ja jag har 3 veckor och 1 dag till nästa ultraljud. Då är jag 12+4. När har du bf?
  • hurtänktedunu

Håller tummarna för er. Om du inte får till något ultraljud skulle jag åka in akut och säga att jag har ont.
Svar på tråden BF juni 2022