BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Tack! Känns väldigt skönt. Nu är det nedräkning till kub!
Idag var jag på tidigt vul då jag ville kolla graviditetalängden eftersom jag blev gravid direkt efter tidigt missfall. Enligt appen är jag i 7+4, vilket stämde men fostrets storlek. Fick även se ett litet fladdrande hjärta. Känns fortfarande surrealistiskt men ändå mer verkligt nu när man sett att det faktiskt finns något där inne :') jag har inte heller haft några superjobbiga graviditetssymtom så det kändes skönt att veta att det inte är något avvikande. Hoppas det går bra hela vägen nu, kub är inte förrän 21 dec.
Ja jag har 3 veckor och 1 dag till nästa ultraljud. Då är jag 12+4. När har du bf?
Oerhört skönt! Har du något UL inbokat?
Idag var jag på tidigt vul då jag ville kolla graviditetalängden eftersom jag blev gravid direkt efter tidigt missfall. Enligt appen är jag i 7+4, vilket stämde men fostrets storlek. Fick även se ett litet fladdrande hjärta. Känns fortfarande surrealistiskt men ändå mer verkligt nu när man sett att det faktiskt finns något där inne :') jag har inte heller haft några superjobbiga graviditetssymtom så det kändes skönt att veta att det inte är något avvikande. Hoppas det går bra hela vägen nu, kub är inte förrän 21 dec.
Jaa det känns ju länge med 3 veckor, tänk om man skulle ha behövt vänta tills v 12! Hade varit så jobbigt!
Jag har BF 16 juni (om jag räknar enligt IVF) men har på båda ultraljuden legat en dag före beräkningen så får se vad de säger vid ultraljudet på MVC, kanske blir 15 juni då. Du borde också ha där någonstans? Vi kanske ses på BB sen, haha.
Ja jag har den 7 dec, är då i v 13 så ska bli skönt, då kanske man kan slappna av lite. Men har ju redan varit på två nu innan också.
Är det första ultraljudet på MVC som är KUB? Vet du? Så förvirrad av alla förkortningar. När har du nästa ultraljud?
Alltså det där låter ju precis som jag fick det, fast i v 7+0. Jag blödde i typ 2 timmar och sen har det bara varit bruna typ flytningar, dessa har också slutat nu sedan någon vecka tillbaka. Om det inte börjar blöda igen är det nog inget missfall, det sa iaf den bm jag pratade med på gyn men jag förstår att du är orolig! Hon sa också att om det är ett missfall så försvinner graviditetssymptomen väldigt fort. Jag håller tummarna för dig!
Fick komma på ett ultraljud idag och allt ser helt normalt ut. Fick till och med se den lilla bebisen röra på sig, vilket gjorde mig alldeles tårögd! De kan inte förklara blödningarna alls, de kunde inte ens se var de kom ifrån men hon sa att hon ofta ser liknande situationer och att det är mycket vanligare än man kan tro. Hon sa att hon såklart förstod varför jag blev orolig men att det inte kunde se bättre ut än det gjorde idag, så nu känner jag mig betydligt lugnare.
Nu längtar jag till nästa ultraljud om ca en månad!
Ja verkligen. Förstår känslan. När har du kub?