• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • Bebis2021
    My871 skrev 2021-11-24 18:30:05 följande:

Mina farhågor besannades idag. Ultraljud i vecka 10+5 och dom hittade inte något levande foster.

Allt känns tomt och hemskt, som en konstig dröm.

Tog ett graviditetstest nu och det visade starkt plus. Har kvar alla symtom och känner mig galet lurad av min kropp. Nytt ultraljud nästa vecka och sen framkalla missfall om det inte sätter igång av sig självt innan dess.

Suck

Nej men fy så tråkigt vet precis hur de känns har varit med om samma, varför misstänkte du de när du hade symtom osv hade du hunnit göra något tidigare ul? Har du fått mf/ma tidigare eller är de första gången? Skickar styrkekramar till dig, förstår verkligen hur de känns, hoppas allt går så smidigt som möjligt nu bara <3
  • Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-11-24 14:12:06 följande:

10+4 idag. Den dagen jag bara vill förbi.

Okej, men skönt att du har en doppler måste vara lugnande å kunna kolla hjärtljuden.
  • My871

Jag fick den känslan för några kvällar sen från ingenstans och sen kunde den inte släppa.

Dom hade svårt att se så dom kunde räkna ut när det stannat. Hcg är uppe i 19 900, så det är väl därför jag känner av det så mycket än kanske.

Mått så illa idag och tuttarna bara värker. Magen har ju växt också för livmodern har växt på. Varför luras kroppen så med en.

• Bebis2021
    My871 skrev 2021-11-24 21:29:37 följande:

Jag fick den känslan för några kvällar sen från ingenstans och sen kunde den inte släppa.

Dom hade svårt att se så dom kunde räkna ut när det stannat. Hcg är uppe i 19 900, så det är väl därför jag känner av det så mycket än kanske.

Mått så illa idag och tuttarna bara värker. Magen har ju växt också för livmodern har växt på. Varför luras kroppen så med en.

Fy så jobbigt fick också liknande känsla när jag hade mitt ma, å förstår att de blir extra frustrerande med massa symtom, man känner sig så lurad, lider med dig!
  • xnfsm
    My871 skrev 2021-11-24 18:30:05 följande:

Mina farhågor besannades idag. Ultraljud i vecka 10+5 och dom hittade inte något levande foster.

Allt känns tomt och hemskt, som en konstig dröm.

Tog ett graviditetstest nu och det visade starkt plus. Har kvar alla symtom och känner mig galet lurad av min kropp. Nytt ultraljud nästa vecka och sen framkalla missfall om det inte sätter igång av sig självt innan dess.

Suck

Men åh nej, fy vad ledsamt. Känner med dig. Det är ju skräcken man har. Vet du varför du ska vänta och göra nytt UL? Alltså varför man inte framkallar missfall direkt menar jag. Bara undrar, helt ok om du inte orkar svara.

Kram
  • xnfsm
    Blomman223344 skrev 2021-11-23 19:52:07 följande:

Hej

Jag är i v 12+ och gjorde KUB igår, vi fick de lägsta siffrorna man kunde få så de var väldigt skönt.

Jag har mått konstant illa sen vecka 7 och undrar när man kan förvänta sig att de kommer gå över?

Sedan har jag börjat då väldigt ont i magen, oroar mig att de e ngt farligt för bebis när jag får så ont. Eller e de normalt?

Vad skönt! Längtar efter att förhoppningsvis få samma besked på mitt kub. Jag har också haft riktigt kraftig värk i magen av och till.
  • My871
    xnfsm skrev 2021-11-24 22:00:47 följande:

Men åh nej, fy vad ledsamt. Känner med dig. Det är ju skräcken man har. Vet du varför du ska vänta och göra nytt UL? Alltså varför man inte framkallar missfall direkt menar jag. Bara undrar, helt ok om du inte orkar svara.

Kram

Dom vill vänta en vecka till och göra ett ultraljud till så dom inte ser fel och något verkligen växer där. Hade hcg på 19900 idag iaf. Så det är väl därför man känner sig gravid ännu.

Usch nu vill man ju bra att det ska komma ut ordentligt.

Dom såg en graviditet som liknade ca 7-8 veckor. Men enligt mitt gravtest så borde jag vara längre än så tyvärr.
  • Anonym4848
    My871 skrev 2021-11-24 21:29:37 följande:

Beklagar!

Hoppar in från februari-tråden, var med om samma som du i våras och kände likadant. Tills jag såg en på Youtube som varit med om samma som vände på det; att det är kroppen som blir lurad. Den kämpar ju järnet för att hålla graviditeten vid liv och försöker vårda det den tror finns där. Jag tyckte det lät lite fint och släppte helt känslan av att jag blivit lurad av kroppen efter det. Kanske inte hjälper dig alls, men värt ett försök tänkte jag.. <3
  • xnfsm
    My871 skrev 2021-11-24 22:13:11 följande:

Dom vill vänta en vecka till och göra ett ultraljud till så dom inte ser fel och något verkligen växer där. Hade hcg på 19900 idag iaf. Så det är väl därför man känner sig gravid ännu.

Usch nu vill man ju bra att det ska komma ut ordentligt.

Dom såg en graviditet som liknade ca 7-8 veckor. Men enligt mitt gravtest så borde jag vara längre än så tyvärr.

Ok. Ja men oja, det är fullt förståeligt att du känner så, jag hade känt samma. Bara bli klar med den processen liksom. Hur går tankarna och känslorna idag?
  • Msofie
    hurtänktedunu skrev 2021-11-24 14:11:25 följande:

Svårt att veta när dom veckorna kommer. Jag mår lite olika från dag till dag. Jag hittade hjärtljud v9+6. Hittar varje gång efter det nu.

Vilken Doppler använder du?
Svar på tråden BF juni 2022